FEDERATIA
SOCIETATEA CIVILA
Departamentul
pentru energie
DOMNULUI
PRIMMINSTRU VICTOR PONTA
SPRE
STIINTA
-
TOATE
ORGANIZATIILE Consiliului National al Societatilor Civile
-
Conducerea
partidelor politice semnificative din Romania
STIMATE
DOMNULE PRIM MINSTRU
Va
amintim ca in 14 iulie a.c. ati semnat alaturi de ceilalti doi copresedinti ai
USL un acord , urmare caruia incepand din 18 iulie si pana la inceputul
campaniei electorale ar fi trebuit sa infiintam prin mijlocirea organizatiilor
guvernamentale grupuri de lucru specializate in analiza si definitivarea unor programe
menite sa satisfaca seria de deziderate reparatorii a actiunilor de amputare a
diferitelor drepturi ale membrilor organizatiilor noastre precum si SOLUTIILE DE
ACOPERIRE FINACIARA A ACESTOR DEZIDERATE PRIN DEFINIREA UNOR NOI RESURSE EXTRABUGETARE.
In
14 oct a.c. la trei luni de la semnare, CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATILOR
CIVILE a constatat neimplicarea guvernului in abordarea acordului semnat in 14
iulie. Cu o ultima incercare de salvare a programului comun si a angajamentelor
reciproce CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATILOR CIVILE a dat publicitatii o
SCRISOARE DESCHISA adresata guvernului .
CONSTATM
CU PROFUNDA NEMULTUMIRE LIPSA DE REACTIE GUVERNAMENTALA SI DE ACEASTA DATA.
CONCLUZIA
PE CARE NE FERIM INCA SA O AFIRMAM PUBLIC ESTE DE FAPT DEZINTERESUL GUVERNULUI
PONTA IN SOLUTIONAREA PROBLEMELOR CETATENESTI SAU PUR SI SIMPLU NEPRICEPEREA
GUVERNULUI PONTA IN ABORDAREA AGENDEI CETATEANULUI DESI NU PUTEM AFIRMA REAUA
CREDINTA IN ABORDAREA GUVERNAMENTALA.
Mentionam
ca in sporadicele contacte avute la cererea noastra cu diverse componenete ale
aparatului guvernamental am constatat ca de fapt in structura guvernamentala au
avut loc la varf unele inlocuiri de persoane inlocuiri care insa nu au rezolvat
schimbarea dorita la inlocuirea guvernului anterior . Au fost inlocuiti in
principiu ministri si secretari de stat
. Persoanele care au ocupat noile
functii au fost selectionate pe baza recomandarilor de regula a presedintilor
filialelor partidelor participante la guvernare. Analiza noastra a concluzionat
insa ca USL nu a fost pregatit sa preia guvernarea in momentul investirii.
Astfel in majoritatea centrelor de comanda ai economiei nationale au partuns
oameni fara pregatirea necesara guvernantei. Exemplificam prin faptul ca
neregulile in desfasurarea actului guvernamental sunt depistate de DIICOT
inaintea componentelor de indrumare si control ale aparatului administrativ
deosebit de stufos jusrtificat de fapt tocmai prin necesitatea supravegherii
structurilor subordonate .
Suntem
convinsi ca nu aveti raspuns la intrebarea : De ce destitiurea lui Aurel
Sartamet – directorul Fondului de Garantare a Creitelor Intreprinderilor Mici
si Mijlocii – a fost efectuata urmare actiunii DIICOT si nu urmare unui control
al MINISTERULUI DE FINANTE sau a CURTII DE CONTURI. Mult mai grav este faptul
ca nu ati fost sesizat de nefunctionarea corecta a Fondului de Garantare de
structurile MECMA , minister care a luat masura destiturii dlui Saramet dupa ce
a constatat cu surprindere ca de fapt existau neregului de care ar fi trebuit
sa nu fie strain si cu atat mai mult complice. Nu cunoastem existenta vreunei
decizii de sanctionare a organizmelor de control intern din MECMA , de
destituire a consilierilor ministrului Chitoiu drept consecinta a gravelor
prejudicii aduse economiei de salariatii MECMA in dezastrul POS–CEE . Nu
cunoastem decizia de destuire a CONSILIERULUI DE STAT PENTRU INTREPRINDERILE
MICI SI MIJLOCII sau a celui care suravegheaza atragerea fondurilor europene ,
persoane care nu au analizat si nu au semnalat corect la cancelaria Primuluiministru
existenta nerergulilor din POS-CEE desi nu ne indoim ca organele informative
si-au facut datoria fara sa mai vorbim de sesizarile bancii comerciale. Mai ramae
sa clarificati dvs neregulile de mai sus legand de acestea si prestatia , de pe
pozitia noastra INVIZIBILA, a Minsterului pt Problemele Europene unde dl Orban
tot lucreaza de ani de zile si unde supravgherea POS-CEE. Era , nu-i sa ,
proecupare de prim rang. Poate ca se va intreba cineva dece Fondul de
Contragarantare – dl Hidecuti nu a observat ca contragarannteaza fondul de
garantare care fraudeaza .
Concluzia
noastra este grava : DUMNEAVOASTRA CONDUCETI O STRUCTURA PE CARE NU O
CUNOASTETI, STRUTURA CU COMPONENTE CARE ISI PERMIT PROMOVAREA CORUPTIEI
SISTEMICE STIIND CA MECANISMELE CONSTRUITE DE DVS IN VEDEREA APLICARII UNUI
EVENTUAL PROGRAM DE GUVERNARE SUNT INCAPABILE SA IMPUNA ACEL EVNTUAL
PROGRAM. AM DEDUS CA MECANISMELE
CORUPTIEI OSIFICATE IN APARATUL GUVERNAMENTAL ASA CUM ESXISTA ASTAZI SUNT IMPOSIBIL DE PENETRAT DE GUVERNUL PE CARE
L-ATI CONCEPUT UTILZAND PERSOANE INCOMPATIBILE FUNCTIILOR ATRIBUITE.
Iata
dece propuerile noastre de reconstructie a unor elemente din economie astfel
incat acestea sa produca venituri la buget se scalda in tergiversari si amanari
din partea executantilor guvernamentali incapabili sa le priceapa si in
concluzie incapabili sa le admita sau sa le respinga argumentat.
Exemplificam
prin:
-
lipsa reactiei in termenul legal de 30 de zile la documentele depuse de
reprezentantii CNSC la sediul guvernului in 26.07.2012 conf celor rezuiltate
din ANEXA 1 la prezenta
-
Scrisoarea
noastrsa nr 72/24.09 ANEXA 2 la care de
aemenea am fost tratati in mod gresit. Mentionam doar o unica exceptie a MECMA legata
de primul punct din scrisoarea noastra. MECMA
a inteles importanta analizarii solutiei economice propuse de noi mobilizand
sub coordonarea cabinetului ministrului reprezentat prin consilierii
ministeriali Cosmin Marinescu si Stefan Cosmeanu directia de resort din
minister precum si ANRE. Desi in
analiza din 08.10 a.c. au fost parcurse principalele elemente ale solutiei
propuse FARA A FI IDENTIFICAT VRE-UN IMPEDIMENT IN APLICARE au rams deschise
analizei componentele fiscale aditionale solutiei. Comisia intrunita in 08.10 a constatat
neparticiparea invitatului MIN FINANTELOR amanand continuarea discutiilor pana
la obtinerea pozitiei MIN. FIN.
Organizatia noastra a anticipat blocajul
si in consecinta a sesizat oficial Ministerul Finatelor prin adresa inregistrata
la M.FIN. la nr 87.814/3.10.2012
transmisa spre stiinta si dvs la nr 15.0009/03.10.2012 – inregistrare la
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI - In
acest caz se pare ca incompatibilitatea
secretarului de stat Liviu Voinea cu functia detinuta a generat un nou blocaj. Exemplele
pot continua.
STIMATE
DOMNULE PRIMMINISTRU
VA
RUGAM DIN NOU IN MODUL CEL MAI INSISTENT SA DESEMNATI UN CONSILIER DE STAT
COMPATIBIL CU FUNCTIA PE CARE O DETINE , CONSILIER DE STAT CARE SA PREIA CU
SERIOZITATE SI SA DEPUNA OPERATIV
DILIGENTELE NECESARE MATERIALIZARII PROPUNERILOR NOASTRE LEGATE DE BUNA
GUVERNARE DE CARE ARE NEVOIE IN PREZENT ROMANIA
Nu
legam acest demers strict de momentul electoral. Previzionam insa ca actualul
mecanism guvernamental , imposibil de schimbat ulterior scrutinului , va genera
MISCARI SOCIALE ANTIGUVERNAMENTALE DE PROPORTII , MISCARI PE CARE LE PUTETI
EVITA , FIIND INDEPENDENTE DE FACTORII EXTERNI CU CARE ABUZIV ISI ACOPERA
INCOMPETENTA TOATE GUVERNELE DE PANA ACUM
PRESEDINTE SEF
DEPARTAMENT ENERGETIC
Petre
Racanel
Tudor Popescu
ANEXA1
ANEXA
2
Fereraţia „Societatea
Civilă Românească”
Bucureşti,
strada Vasile Cristescu nr. 8, sector 2, cod 021984
Tel.: +4
021 326.4440, Fax: + 4 021 326. 4439
________________________________________________________________
Nr. 78 / 24.09.2012
C ă t r e,
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
Domnului
Ministru Daniel Chiţoiu
Cabinetul
Ministrului Consilier Marinescu Cosmin
Spre
ştiinţă:
Cabinetul
Primului Ministru Victor Ponta
Domnul
Consilier de Stat Remus Cernea
Ref: APLICAREA DECIZIILOR COMUNE ADOPTATE ÎN
ACORDUL CELOR TREI CONDUCĂTORI AI USL ŞI
CONDUCEREA CONSILIULUI NAŢIONAL AL SOCIETĂŢII CIVILE
Ca
urmare a adresei noastre nr. 72 din 30 august 2012 şi a discuţiilor telefonice
cu domnul Consilier Marinescu Cosmin cu privire la întâlnirea reprezentanţilor
Societăţii Civile şi ai M.E.C.M.A., vă prezentăm mai jos subiectele propuse a
fi tratate în cadrul comisiilor de lucru ce vor fi stabilite de comun acord:
1. Problema gazelor – Gazele ROMGAZ – Modificarea politicilor
privind impozitarea
–
Utilizarea gazului din producţia ROMGAZ pentru alimentarea preferentiala a
populaţiei
– Revizuirea LEGII 51/06 - revizuirea legii serviciilor publice
2. TERMOFICARE – încălzirea centralizată a populaţiei:
–
Comasarea celor două administraţii termoficare 2009-2015;
– Coordonarea unitară;
– Reducerea facturii termice
politică publică de interes major social
– Expertizarea consumurilor ;
3.
HIDROELECTRICA:
– Modificarea politicii privind
utilizarea energiei hidro;
– Clarificarea şi desecretizarea totală a contractelor
cu “băieţii deştepţi”;
– Dezbateri cu privire la poziţia şi motivele invocate
(inclusiv de foştii miniştrii MECMA) cu
privire la secretizarea contractului ENERGY HOLDING.
4.
Energii regenerabile:
– Discuţii pe marginea legii energiei şi a sistemului
de promovare a surselor regenerabile;
– Măsuri pentru producerea distribuită a surselor
regenerabile şi efecte sociale, motor de dezvoltare economico-socială;
– Situaţia proiectelor la eoliene,
fotovoltaice etc.
5.
Îmbunătăţirea politicii privind asigurarea Managementului la unităţile Stat
– Ordinul ministrului privind nivelul minim de pregătire
a membrilor Consiliului de Administraţie ;
– Problema administraţiilor
private ;
– Expertizarea costurilor materiale ;
– Stabilirea diferenţelor de administrare ;
– Modificarea strategiei privind insolvenţa.
6.
Revizuirea scoaterii pe bursă a
pachetelor minoritare de acţiuni
transelectrica
– Devalizarea
patrimonială ;
– Modificarea scrisorii de intenţie FMI privind
modalitatea de scoatere pe bursă a pachetelor minoritare.
7. Revizuirea strategiei de privatizare privind C.E. Oltenia.
– Modificarea
scrisorii de intenţie FMI privind privatizarea C.E. Oltenia;
– Scoaterea pe bursa
a pachetelor minoritare de acţiune.
Vă rugăm să ne confirmaţi disponibilitatea
dvs. şi a specialiştilor MECMA şi să precizaţi locul, data şi ora întâlnirii.
Cu deosebită stimă,
Preşedinte FSCR
Dipl. Ec. Petre
Răcănel