Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo în prima lor dezbatere

marți, 4 martie 2014


STRATEGIA SCMD PENTRU ANUL 2014

In atentia tuturor membrilor SCMD,
A tuturor militarilor si politistilor activi si in rezerva,
A intregii Societati civile

Doamnelor si domnilor,

In luna octombrie 2013, cu mult inainte de summit-ul de la Vilnius, a fost elaborat Proiectul de strategie a SCMD pentru 2014, intitulat Directii prioritare, pentru al carui continut mi-am asumat intreaga raspundere. Acesta a fost votat in unanimitate, in forul suprem de conducere al SCMD, Consiliul National al Reprezentantilor (CNR), la 30 noiembrie 2013, la Alba Iulia.

Ca orice strategie, documentul trebuia sa ramana secret, vicepresedintii responsabili de zona si presedintii de filiale urmand sa il prezinte membrilor SCMD in cadrul adunarilor generale ale filialelor.

Constatand ca acest lucru nu s-a facut, ca membrii SCMD sunt total neinformati asupra strategiei SCMD, care, odata votata este obligatorie, ca multi dintre ei, inclusiv din randul celor care ar fi trebuit sa informeze, se opun sau indeamna la neaplicare, fapt care, potrivit textului votat, constituie o grava abatere sanctionabila,
Constatand, de asemenea, ca adversarii nostri sunt, deja, informati, deci inamicul este mult mai bine informat despre strategia SCMD decat fortele proprii, pentru ca in Romania un secret detinut mai mult de doua persoane devine un bun public,

Am luat decizia de a face publica Strategia SCMD pe 2014.

Atrag, respectuos, atentia asupra textului elaborat de noi in octombrie si votat in noiembrie 2013, in sensul ca tot ceea ce am anuntat noi ca se va intampla in 2014, s-a intamplat deja, este in derulare sau, vizibil, pe cale de a se intampla.

Atrag, in mod deosebit,  atentia membrilor ANCMRR, care nu sunt si membri SCMD, sa studieze textul, pentru ca au fost in mod ordinar mintiti ca ne-am fi ocupat, la CNR, exclusiv de mirobolante planuri de distrugere a acestei organizatii, pentru a se justifica ticalosia unor persoane care, temandu-se ca isi vor pierde avantajele meschine, au cerut, in justitie, anularea Hotararii de tribunal privind infiintarea SCMD, hotarare ramasa definitiva si irevocabila, cu cinci ani.

Transmit rugamintea tuturor membrilor SCMD de a-i atentiona, cu textul Strategiei, votat in unanimitate, in mana, pe aceia dintre liderii lor locali care, dovedind, sa zicem, o surprinzatoare necunoastere a propriilor documente obligatorii, vor indemna la gesturi, atitudini, etc. susceptibile de a genera spargerea unitatii SCMD. Daca, in mod previzibil, in baza unei strategii externa / interna, liderii USL au fot manipulati spre sinuciderea acestei structuri si a lor ca oameni politici, in mod cert acest lucru nu se va intampla nici cu SCMD, nici cu CNSC deoarece, deasupra interesului emotional - politic, vor exista, intotdeauna, interesul socio-economic de categorie socio-profesionala si interesul national.

In situatia in care 50% din vinovatii de legile care ne-au nenorocit pe toti sunt, astazi, la guvernare, iar 50% din cei pe care i-am votat se opun, astazi, propriului lor program,

In situatia in care cei ce au semnat, in calitate de copresedinti ai USL, la 14 iulie 2012, Contractul Social cu Societatea civila, prin SCMD, sunt astazi adversari,

In situatia in care, nenorocita “Coabitare”, care a inlocuit principiul “Dreptatii pana la capat”, i-au transformat, din nou, pe basisti si pe UDMR-isti in arbitri politici,

Strategia SCMD se confirma drept unica solutie, nu numai pentru rezervisti, ci pentru intreaga Societate civila din Romania. Atentie, insa, asupra pericolului ca, in numele idealurilor noastre, sa nu ni se alature alti “napoleoni” de aceeasi teapa cu cei care ne mint de 24 de ani, scopul lor fiind, de fapt, tot parvenirea la “ciolan”, chiar daca “ciolanul”, intre timp, a decazut la conditia de “oscior”.


DIRECTII PRIORITARE
ALE STRATEGIEI DE ACTIUNE A SCMD IN ANUL 2014 SI IN PERSPECTIVA

I. CARACTERIZARE
·         Putem vorbi de directii prioritare sau linii directoare, nu de strategie in sensul clasic, pentru ca si aici, ca si in cazul proiectelor de buget, nu avem repere clare pentru anul urmator.
o    La buget nu stim:
-    Cati membrii vom avea , datorita fluctuatiei
-          Cati vor plati cotizatia.
o  In ceea ce priveste strategia, lucrurile se schimba, nu de la o zi, ci de la o ora la alta, datorita instabilitatii factorilor la care ne raportam.
·         Batute in cuie, in camp strategic, raman doar obiectivele noastre:
o   Legiferara dreptului, neconditionat, la munca;
o   Lichidarea discriminarii dintre noi, dintre noi si activi, dintre noi si societatea civila;
o   Restabilirea ierarhiei si demnitatii militare;
o   Asigurarea unei protectii reale sociale si a vietii noastre in toate componentele, printr-o adevarata Lege a pensiilor militare de stat;
o   Utilizarea noastra, potrivit competentelor, in slujba intereselor de stat;
o   Refacerea structurilor de aparare, ordine publica si siguranta nationala ale Romaniei la nivelul unei capacitati concurentiale de riposta;
o   Relansarea economica a Romaniei si prin industria de aparare;
o   Salvgardarea Romaniei ca stat in integralitatea sa teritoriala, etc.
·         Factorii de instabilitate sau variabilele de care trebuie sa tinem cont sunt:
o   Factorul politic, care poate fi de doua feluri:
-          Intern
-          Extern.
o   Factorul uman (in interior si in afara):
-          Ambitii;
-          Interese;
-          Inteligenta;
-          Determinare;
-          Caracter;
-          Sanatate;
-          Varsta.
II. CONDITIONARI DE POLITICA EXTERNA IN 2014

·         Victoria definitiva a puterii bipolare (alianta americano-rusa) impotriva Ideii europene si parasirea de iure a acesteia;
·         Blocarea SUA, datorita luptei pentru putere dintre democrati si republicani, soldata cu infrangerea, pentru moment, de catre OBAMA, a promotorilor politicii portocalii, neoconservatoare (in Europa – Aznar, Sarkozi, Blair, Barroso, Timoshenko, Basescu, etc.) si refacerea puterii bipolare (de remarcat sprijinul acordat de Putin in alegeri);
·         Oferta puterii bipolare pentru Europa: - Miscarea Eurasia ( David Duke - in SUA, Alexandr Dughin – in Rusia), cu usor avantaj pentru Romania, deoarece ideologul a fost Jean Pavelesco;
·         Retragerea efortului financiar, inclusiv militar, american din Europa si orientarea spre Asia, unde “tigrii galbeni” fac concurenta puterii bipolare. Se explica:
o   Esecul, in favoarea Rusiei, al summit-ului de la Vilnius si al extinderii parteneriatului UE spre est;
o   Indemnurile directe, venite de la Obama si George Friedman, ca Romania si tarile estice sa se orienteze economic spre Rusia si sa-si refaca propria capacitate de aparare;
o   Ofertele de sprijin economic ale Chinei si Coreei de Sud;
o   Batalia pentru ultimele resurse clasice ale planetei (Romania fiind tinta, datorita bogatiilor), in care sunt implicati:
§  Puterea bipolara;
§  Adversarii puterii bipolare (marii asasini economici transnationali) care vizeaza:
-          Desfiintarea statelor mai mari de 10.000.000 de locuitori;
-          Concentrarea fragmentelor fostelor state in “concerne” (regiuni de dezvoltare);
-          Guvern mondial si control total asupra omenirii;
-          Saracirea, la limita subzistentei si limitarea programata a populatiei globale;
-          Lichidarea fortelor de rezistenta nationala;
-          Control total al supravietuitorilor prin promovarea, in curand, a noi surse de energie  si panacee in domeniul sanatatii;
§  Alte state, foste glorii (Germania, Franta, Marea Britanie, Spania).
·         Opozitia fata de globalizare atat a puterii bipolare (SUA si Rusia), cat si a “tigrilor asiatici”.
Consecintele celor de mai sus sunt:
1.      Pentru omenire:
a.       Inmormantarea, definitiva, in Istorie, a ONU, NATO, UE;
b.      Spolierea, fara precedent, a statelor slabe.
2.      Pentru Romania:
a.       Pierderea ultimelor resurse naturale, cu consecinte asupra vietii noastre, din punct de vedere economic (saracire, rationalizare), social (cu provocarea de mari revolte), politic (incapacitatea, totala, de reactie a clasei politice) si culturale (distrugerea, definitiva, a patriotismului si educatiei nationale).

III. CONDITIONARI DE POLITICA INTERNA IN 2014

·         Compromiterea totala a intregii clase politice in ochii electoratului – teren propice pentru manifestarea Societatii civile (Forta a Treia);
·         Risipirea ultimei iluzii a electoratului - dezbinarea de iure a USL;
·         Transformarea in concurenti / adversari, de facto ai Societatii Civile, inclusiv ai SCMD, a tuturor partidelor, care vor incerca manipularea si dezbinarea Fortei a Treia. Rezulta:
o   Sansa pentru SCMD sa negocieze cu partidele politice, de pe pozitia de coordonator si organizator a unei parti insemnate a Societatii Civile;
o   Impunerea prudentei extreme, in relatiile SCMD cu clasa politica, spre a nu fi etichetati, definitiv, drept adversari;
o   Prudenta si persuasiune in relatiile cu toate componentele Societatii Civile, in scopul contracararii razboiului de imagine si psihologic impotriva rezervistilor si a cadrelor active si largirii numarului de aliante.
·         Pierderea, de catre Romania a ultimelor resurse, va produce ample batalii in media si in strada pentru Rosia Montana, Nuclearelectrica, Hidroelectrica, TAROM, CFR Marfa, etc, in care SCMD va fi, practic, obligat sa se implice pentru a ramane in sferele de interes ale politicului si Societatii Civile.  Consecinta: implicarea noastra va trebui sa fie strict documentata si retinuta politic, spre a pastra / castiga increderea aliatilor si a nu declansa represaliile politicului.
·         Amenintari la adresa integritatii teritoriale a Romaniei – vor obliga SCMD sa se manifeste, ca factor de coagulare a rezistentei nationale;
·         Regrupari si relansari surprinzatoare de persoane in politica, in scop diversionist si din lipsa de oferta (ex. Adrian Nastase si Mircea Geoana pentru “stanga” sau Calin Popsecu Tariceanu pentru “dreapta”);
·         Aparenta incheiere a bataliei cu coruptia, adica legitimarea profitorilor, prin amnistie generala.

IV. REPERE ALE ACTIUNII SCMD IN 2014

In baza celor de mai sus, actiunea SCMD urmeaza sa aiba in vedere:
·         In plan intern:
o   Cresterea efectivelor ca efective constiente (cresterea numarului de membri constienti de faptul ca SCMD reprezinta singura solutie pentru rezervisti, comparativ cu membrii conjuncturali);
o   Cresterea coeziunii interne prin:
§  stavilirea manifestarii ambitiilor si orgoliilor individuale exacerbate,
§   contracararea actiunilor de denigrare si contestare din interior,
§  promovarea unor actiuni si manifestari de socializare in scopul cunoasterii si cresterii increderii reciproce,
§  actiuni de intrajutorare si ajutorare a membrilor SCMD aflati in dificultate (sanatate, financiar, juridic, etc.).
o   Verificarea activitatii si reorganizarea la nivel conducere a filialelor care n-au performat in ideea consecventa a promovarii unor persoane care:
§  Au calitatile necesare;
§  Au timpul necesar, fara sa-si pericliteze situatia personala;
§  Au energia si conditiile de sanatate necesare;
§  Sunt de acord sa isi asume conducerea filialelor;
§  Sunt persoane de caracter, cunoscute si apreciate de membri.
o   Luarea de masuri statutare si legale impotriva celor care:
§  Considera cotizatiile membrilor un bun la dispozitie;
§  Se manifesta ca sefi / comandanti numiti si nu ca alesi;
§  Nu au diplomatia necesara atragerii membrilor, punand pe prim plan satisfacerea orgoliului personal;
§  Aduc, prin declaratiile si faptele lor, prejudicii imaginii si coeziunii sindicatului.
·         In plan extern:
o   In relatia cu institutiile statului, preconizam:
§  Largirea contactelor prin marirea numarului de sustinatori si impunerea ca angajati de membrii SCMD, ori de cate ori se poate, la nivel administratie locala, Capitala, guvern, parlament, presedintie;
§  Largirea contactelor, pana la nivel conducere si atragerea de simpatizanti in randul cadrelor active si convingerea acestora ca SCMD ar trebui sa fie scutul lor de protectie si mijlocul prin care pot contracara initiativele legislative nefaste si alte masuri ostile bunului mers al activitatii in MapN, MAI, servicii;
§  Crearea de grupuri de lobby in media nationala, in universitati, institutii si centre culturale.
o   In relatiile cu Societatea Civila:
§  Largirea contactelor pe linia colaborarii, inclusiv atragerea sau oferirea de sprijin in actiuni comune, cu toate asociatiile si fundatiile rezervistilor prin:
ü  Menajarea orgoliilor tuturor contactatilor;
ü  Explicarea faptului ca apartenenta la SCMD nu exclude activarea, in continuare, in zeci sau sute de asociatii;
ü  Explicarea faptului ca SCMD, tocmai pentru ca este sindicat, are, fata de asociatii, alta greutate si alte posibilitati si mijloace de manifestare.
§  Largirea aliantelor la nivel local / national prin:
ü  Atragerea tuturor filialelor / sindicatelor civile si ONG-urilor civile sub stindardul Platformei Civice;
ü  Adaptarea Platformei Civice la realitatile anului 2014 (misiune asumata de un grup de romani americani, prin ing. Mihai Popescu);
ü  Consolidarea sistemului de aliante existent, prin oferirea de sprijin aliatilor si promovarea de actiuni comune (memorandumuri, advertismente, dialoguri, actiuni media, etc.).
§  Promovarea in Media a imaginii SCMD, de promotor al dreptatii sociale si nationale si organizator / catalizator al energiilor Societatii civile, de aparator al tuturor cauzelor nationale;
§  Extinderea lobby-ului SCMD in mediile intelectuale si de presa.
o   In relatiile cu clasa politica
Parafrazandu-l pe dl.vicepresedinte col.(r) Radu Aromanesei, va propun “sa facem poilitica rezervistilor in interiorul partidelor” prin:
·         Dezvoltarea relatiilor cu, atragerea in SCMD a rezervistilor din, promovarea in functii a membrilor SCMD in partide, in ordinea urmatoare:
o   Cele 4 partide componente, inca, ale USL,
o   Partidele mici, noi, gruparile politice care aspira la calitatea de partid,
o   PDL, abandonat de presedinte si aflat in degringolada.
·         Evitarea manifestarii publice, la nivel general (SCMD), a unei preferinte catre unul sau altul dintre partide, cu justificarea perfecta, sub aspectul interesului imediat, a eventualelor aliante conjuncturale pe care le vom incheia, avand permanent in vedere lichidarea in fasa a adversitatilor inutile si un maxim de avantaje pentru SCMD;
·         Implicarea in alegerile europarlamentare cu intreaga masa de vot coordonata de SCMD, cu maxima abilitate, in functie de evolutia partidelor, astfel incat si SCMD sa aiba candidati pe liste si alesi. (voi expune solutia, verbal doar, solicitandu-va adeziunea la orice alianta electorala pe care o vom incheia, indiferent cat de bizara va parea, daca vom incheia);
·         Implicarea in alegerile prezidentiale, in functie de oferta factorului extern, pe principiul sustinerii “raului cel mai mic” pentru SCMD, militari in general si natiunea romana;
·         Implicarea in eventualele alegeri generale anticipate, direct, cu intreaga masa de vot coordonata de SCMD, pe acelasi principiu al “raului cel mai mic”, eventual prin incheierea unei aliante electorale, care sa aduca membrii SCMD si aliati in parlament si guvern.
Va trebui sa actionam, in asa fel, incat nici un partid sa nu vada in noi un potential adversar, ci un potential aliat, avand, in permanenta in vedere ca in politica nu exista, in fapt, morala, sentimente, idealuri ci doar interese si grupuri de interese, adversarii de astazi devenind, asa cum s-a dovedit, aliatii de maine si invers.

o   In relatiile in plan international (geopolitic)
Preconizam:
1.      Extinderea legaturilor pe care le avem la nivelul puterii puterii bipolare decidente (SUA si Rusia) si a media din statele respective, acreditand, convingator, urmatoarele idei:
a.       Datorita lipsei de interes politic propriu, suntem structura organizatorica cea mai stabila, mai pregatita, mai constienta si mai capabila de reactie din Romania, cu alte cuvinte, suntem de preferat in sfera dialogului;
b.      Nu ne opunem principiului suveranitatii limitate, ci doar lipsei oricarei suveranitati;
c.       Putem fi, ca exemplu, un aliat impotriva adversarilor comuni (guvernul mondial, transnationalele, promotorii globalizarii irationale si distructive la adresa statelor si valorilor comunitatilor acestora de cetateni);
d.      Nu ne opunem exploatarii in comun, ci doar spolierii resurselor noastre si aducerii Romaniei in incapacitate de existenta;
e.       Ar fi mai intelept, sub toate aspectele, sa fim priviti ca potentiali aliati si nu ca adversari care, ajunsi la disperare, sub amenintarea disparitiei statului roman si extinctiei nationale, s-ar putea ralia adversarilor interni si externi ai puterii bipolare.
2.      Dezvoltarea relatiilor pe care le avem, la nivelul perdantilor (UE, Orientul Mijlociu, Africa, Hispanoamerica) prin:
a.       Deschiderea / largirea contactelor cu organizatii similare ale media si Societatii Civile din statele respective. (Dovada existentei acestor contacte? Interventia noastra directa si obtinerea eliberarii ziaristului Mircea Topoleanu dintr-o tara hispanoamerica, la inceputul acestui an);
b.      Utilizarea, in acest scop, a emigratiei romanesti, in randul careia avem, nu numai contacte, ci si membri;
c.       Extinderea intemeierii de filiale SCMD, nu numai la est de Prut, ci si in toate statele in care avem stabiliti rezervisti, incepand cu cele in care avem, deja, membri sau grupuri de initiativa;
d.      Includerea in scopul de mai sus, la alegerile din 2014, in CD, a unui vicepresedinte responsabil de rezervisti romani din jurul Romaniei si a unui vicepresedinte responsabil de membri SCMD din diaspora;
e.       Crearea, in cadrul Dep. Juridic si Economico- financiar a unor compartimente de experti in drept international, dreptul statelor si finante mondiale.
3.      Dezvoltarea contactelor pe care le avem cu adversarii (fie-mi ingaduit sa detaliez in afara cadrului scris);
4.      Initierea de contacte si dezvoltarea relatiilor cu “tigrii asiatici” (tot in afara cadrului scris, va informez ca am avut, deja, astfel de contacte si o sa le detaliez).

Acestea sunt directiile externe pe care am actionat si pe care ne propunem sa actionam in continuare. Multumesc specialistilor de la “Relatii” pentru informatiile la zi, documentarele si analizele realizate pe varii probleme si va invit, in baza datelor suplimetare de care dispuneti si a sitemelor de relatii pe care le detineti personal sau prin membrii dvs. de filiale sa faceti si alte propuneri!


PRESEDINTELE SCMD,

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

2 comentarii:

  1. Obiective interesante, cu spectru larg, marea mjoritate cunoscute deja și comune întregii societăți deci caracterul secret nu prea iși are rostul.
    Din păcate SCMD și celelalte structuri din Forța Civica sunt prea mici cantitativ și mai ales calitativ precum și ca determinare pentru a putea aplica cu succes mai mult de 5-6 elemente din această strategie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Comentarii pe bandă rulantă, fapt ce demonstrează interesul membrilor SCMD și al societății civile. Consistența și pertinența acestora confirmă maturitatea exercitiului democratic.
    Clasa politică trebuie să-și schimbe comportamentul și mentalitatea în fața electorului tot mai activ, fin analist al realităților economice, sociale și politice ale României.

    RăspundețiȘtergere