vineri, 27 octombrie 2017

Solicitare SCMD catre Comisia pt. egalitate de sanse din cadrul C.D.


CATRE
Comisia pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi

SUBIECT: Discriminarea rezervistilor, barbati si femei deopotriva, prin Art.40 din OUG nr. 57/2015 si, mai ales, prin OUG nr.59/2017

         Stimata doamna Presedinte,
         Ne adresam dvs., atat in calitatea pe care o aveti in Camera Deputatilor cat si in baza declaratiilor asumate privind lupta impotriva a ceea ce se numeste, indeobste, „SISTEMUL”, rugandu-va sa interveniti in urmatoarele situatii:

                               I.           Supunerea la vot, in Camera Deputatilor a Art.40 din OUG 57/2015 al carui raport este gata in Cmisia de Munca, asteptandu-se avizul Guvernului, in sensul propunerii noastre de respingere.

In fapt, constantand discriminarea in interiorul sistemului militar produsa de OUG nr.1/2011, care a introdus diferentele catastrofale intre rezervisti cu aceeasi vechime, aceeasi functie, acelasi grad, la propunerea SCMD, ministrul Apararii, gl.(r) Corneliu Dobritoiu (PNL) a initiat, in 2012, o Comisie mixta, formata din reprezentanti ai structurilor militare si de politie in activitate si in rezerva, care a elaborat, timp de trei ani, Legea Pensiilor Militare de Stat, promulgata de Presedinte, in iulie 2015, ca Legea nr.223/2015. Aceasta nu a fost aplicata, deoarece premierul Ponta a stabilit data de intrare in vigoare, nu in 30 de zile, ci la 1 ianuarie 2016, fapt de care  a profitat partea kaki a „Sistemului mafiot” pentru a-si acoperi ilegalitatile comise in 2011 (solicitati, drept proba, auditul efectuat, la MApN, de catre Curtea de Conturi in 2012). Aceasta a introdus, fara ca Guvernul Ciolos, abia numit, sa observe, o intreaga Ordonanta in 30 de articole, drept ..... Articol (nr.40), intr-o banala OUG care se dadea, anual, in decembrie, pentru  stabilirea salarizarii civililor pe anul urmator.
Prin Art.40, din OUG 57/2015, pe langa discriminarile din interiorul structurilor militare, s-a legiferat discriminarea militarilor fata de magistrati si alte categorii socio-profesionale. Prin aceasta au fost incalcate Decizia nr.20/02.02.2000 a CCR, in Dosarul 5A/2000, care stabilea identitatea si imposibilitatea separarii juridice a „pensiei de serviciu pentru cadrele militare si pentru magistrati”!
Numai pentru rezervisti s-a stabilit, in mod discriminatoriu, coborarea limitei de 100%, la 85% din venitul brut impozabil si a bazei de calcul de la 80%, la 65%.
Tot discriminatoriu si ilegal, s-au introdus in baza de calcul a pensiei de serviciu pensia privata, zisa „suplimentara”, instituita in 1967 ca „altceva decat pensia militara de stat”, printr-o contributie de 5% - 25% din venitul net al militarilor si politistilor si, retroactiv, contributiile la pensie ale rezervistilor care au lucrat in calitate de civili, in varii domenii, dupa trecerea in rezrva.
Si, tot abuziv si discriminatoriu, li s-a luat militarilor si politistilor, dreptul de a opta, timp de 5 ani, intre a deveni rezervisti din punct de vedere juridic sau a ramane asistati social pe punctul de pensie, conform Legii 263/2010, adoptata prin frauda parlamentara.
Urmare a celor de mai sus, discrepantele dintre promotiile de rezervisti s-au triplat sub aspectul cuantumului (cei iesiti inainte de 31 decembrie 2015 fata de cei pensionati dupa 1 ianuarie 2016), iar discriminarea intre rezervisti si pensionarii civili din Pilonul I, beneficiari de legi ocupationale, s-a legiferat.
                            II.            Amendarea OUG nr.59/2017 in sensul eliminarii rezervistilor din noua lege zisa a „pensiilor speciale” pe urmatoarele considerente:
-         Constitutional, „activitatea” militarilor si politistilor este considerata altceva decat munca prestata de civili si nu se regaseste in Codul Muncii pentru ca, prin Constitutie (Art.42), se interzice folosirea, in cazul militarilor si politistilor, a termenului de „munca fortata”.
-         Conform tuturor adreselor primite  in 2016 si 2017, de catre SCMD, de la Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, ultima fiind nr.2735/AMR/29.09.2017, Ministerul Muncii nu are competenta, de la 1 ianuarie 2016, si nu poate initia acte legislative in privinta sistemului militar. In plus, pensiile militare nu sunt considerate „speciale” ci „pensii de serviciu” care „sunt reglementate prin statute profesionale”, orice initiativa apartinand Ministerului Apararii in calitate de coordonator al Sistemului de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala. In mod ilegal, asadar, actualul ministru al Muncii i-a introdus pe rezervisti cap de afis in OUG 59/2017, aflat astazi ca Proiect legislativ in Camera Deputatilor (PLX 310) si i-a supus  unei ample ofensive mediatice de denigrare si umilire.
-         Prin OUG 59/2017, discriminarea fata de magistrati se pastreaza invocandu-se decizii ale CCR, prin fals, deoarece amintita Decizie 20/02.02.2000, statua deplina egalitate de tratament intre militari si magistrati, atat in activitate cat si la pensie.
-         OUG 59/2017 legifereaza, in plus, discriminarea rezervistilor militari si politisti fata de toate categoriile socio-profesionale civile prin faptul ca: rezevistii sunt singura categorie la care calculul pensiei se face dupa net, nu dupa brutul impozabil si singura categorie la care pensiile ingheata pana la moarte, deoarece nu mai cresc nici in conformitate cu cresterile salariale la activi, nici cu rata inflatiei. In fapt, pensiile civililor cresc cu cresterea punctului de pensie si cu rata inflatiei in timp ce, deja discriminati, rezervistii trebuiau sa opteze ori pentru aplicarea procentuala a cresterii unor elemente din veniturile activilor, ori pentru indexarea cu rata inflatiei. Spre exemplu, anul acesta indexarea a fost in ianuarie de 5,25% pentru toti pensionarii, pensionarilor civili le-a crescut pensia si cu punctul de pensie, in timp ce, la rezervisti, cresterea cu 15% a soldei de functie nu le-a adus in plus nici un ban. De azi inainte, insa, discriminarea este totala deoarece, prin introducerea expresiei „indicator definitiv”, pensiile de stat militare nu vor mai creste nici cu rata inflatiei. Prin urmare, daca pensiile soferilor iesiti in 2016, 2017 sunt de 2-3 ori mai mari decat ale generalilor iesiti inainte de 1 ianuarie 2016, pensiile soferilor care vor iesi peste 2-3 ani vor fi de 6 ori mai mari decat ale acelorasi.
Stimata doamna Presedinte,
Referitor la cele doua ordonante, noi ne-am adresat Presedintelui Romaniei cu o sesizare de neconstitutionalitate. In plus, am atras atentia domniei sale ca OUG 59/2017 echivaleaza cu tradarea intereselor nationale si cu prabusirea flancului estic al NATO deoarece, adoptata pe 4 august 2017, s-a anuntat ca va intra in vigoare pe data de 15 septembrie 2017, ceea ce a insemnat hemoragia intregului sistem militar, astazi nefunctional, peste 12.000 de profesionisti din Armata, Interne si Serviciile Speciale trecand in rezerva.
Pentru alte amanunte va stam la dispozitie, solicitandu-va in acest sens o intrevedere cat mai curand posibil.
         Cu multumiri anticipate,

 Presedintele SCMD,

 Col.(r) dr. Mircea DOGARU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu