LISTA OBIECTIVELOR STRUCTURILOR MEMBRE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE (CNSC),
PROPUSE VIITOAREI GUVERNARI
(CONTRACTUL SOCIAL)
- Proiect –
PREAMBUL
Luand act
de lichidarea democratiei constitutionale in Romania, prin desfiintarea in
practica a deciziilor Legislativului si Puterii Judecatoresti, de catre
Executiv,
Constatand
incalcarea violent si grava a drepturilor omului, incepand cu dreptul la munca,
la sanatate, la invatamant, la cultura, la un trai decent, la proprietatea
dobandita si culminand cu dreptul la viata, de catre actuala Putere din Romania
(presedinte, guvern, majoritatea parlamentara),
Suportand
tot mai greu eludarea Constitutiei Romaniei si a legislatiei europene,
subminarea economiei nationale, batjocura la care actuala Putere din Romania supune
toate categoriile de cetateni, indiferent de varsta, toate categoriile
socio-profesionale, la ingnorarea calitatii si performantei, inovarii si
respectului profesional si a inlocuirii specialistilor cu politruci fără
experienta, dar cu apetit nemasurat pentru furt si inselaciune, raspunsul
ineficient la crizele actuale,
Asitand consternati,
la jaful sistematic la care suntem supusi ca cetateni si ca natiune, din partea
unui regim dictatorial corupt, care intruneste toate caracteristicile unei
guvernari bazate pe forte paramilitare, pe santaj, amenintari, incalcarea
tuturor drepturilor cetatenesti decurgand din Constitutie, distrugerea mediului,
degradarea si epuizarea padurilor, otravirea aerului si apelor cu poluanti
industriali sau cu deseurile chimice cele mai distructive,
Constatand
ignorarea politicilor de dezvoltare si distrugerea sanselor pe viitor de a mai
reporni sistemul prin creditari externe, datorita vânzării bogatiilor naturale
ale tarii, ce au constituit pana acum garantiile platii datoriilor,
NOI,
asociatiile, fundatiile, uniunile, sindicatele, grupate in cadrul Consiliului
National al Societatii Civile, am hotarat sa punem capat acestei stari de lucruri,
pentru a salva natiunea romana si statul numit Romania.
Vointa
noastra este sa obtinem, prin orice mijloace legale, schimbarea regimului.
Această schimbare înseamnă:
- Demisia presedintelui Romaniei
- Alegeri anticipate SEPARATE
- Adoptarea unor masuri ferme pentru a împiedica fraudarea alegerilor
OBIECTIVE
IMEDIATE
A. Restaurarea
democratiei
- Restaurarea democratiei constitutionale participative, interzicerea stricta a amestecului Executivului in deciziile Legislativului si ale Puterii Judecatoresti.
- Dreptul la justitie obiectiva prin interzicerea amestecului Executivului si politizarea actului de justitie, desfiintarea structurilor de politie politica de tip stalinist si a instrumentelor politice tip Curtea Constitutionala, ANI, DNA, CNSAS, etc. Incredintarea atributiunilor acestora structurilor statului deja existente;
- Dreptul la reprezentare parlamentara corecta prin anularea restrictiilor de tip politie politica si “lustratiilor”, a actualului sistem electoral ticalos si interzicerea migratiei parlamentare.
- Depolitizarea structurilor militare de ordine publica, a invatamantului, justitiei, TVR si Radioului national.
- Depolitizarea conducerilor firmelor, societatilor si companiilor de stat.
- Introducerea votului uninominal pur si, in Codul Penal, a unor pedepse mari pentru frauda electoral, mita electorala si fraudarea votului in Parlament.
- Modificarea Constitutiei in sensul acordarii dreptului de suspendare a presedintelui de catre cetateni, printr-un milion de semnaturi, selectarea politicienilor pe baze profesionale, morale si diferetierea politicii de partid de politicile publice ce trebuie sa fie proiectate de catre specialisti.
- Renuntarea la reforma administrativa a judetelor.
- Reformarea institutiilor publice in sensul eficientizarii actului de guvernare si de gestionare a fondurilor publice, separarea fondurilor destinate dezvoltarii economice de cele bugetare necesare salarizarii personalului bugetar.
- Consiliul de administraţie al televiziunii publice să aibă în componenţă doi reprezentanţi ai CNSC; între membrii Consiliului de administraţie ai TVR, dar şi între angajaţii instituţiei să nu existe legături de gradul 1 sau 2 de rudenie.
- Constituirea unui Centru Naţional de Management al Crizelor şi Dezvoltare Durabilă, cu deschidere regională, alcătuit din specialişti creditaţi de CNSC, neimplicaţi politic şi cu experienţă naţională şi internaţională în domeniu; acest centru va funcţiona în directă corelaţie cu programele finanţate pe fonduri europene, independente de bugetul de stat.
- Promulgarea unei legi a răspunderii prezidenţiale.
- Societatea Civilă aşteaptă de la partidele câştigătoare în alegeri: aducerea pe pozitiile publice a unor specialisti consacrati pe domeniile lor profesionale, sanatosi moral, si cu activitate sociala recunoscuta, recunoaşterea dreptului de a monitoriza instituţiile statului, inclusiv a Guvernul şi Parlamentului prin reprezentanţii săi, în diverse forme şi structuri; participarea sa la fundamentarea şi adoptarea deciziilor generale care vizează societatea şi economia; participarea reală la rezolvarea treburilor statului, începând cu securitatea naţională şi terminând cu domeniul social.
- Masuri privind infaptuirea Justitiei in interesul cetatenilor, cu obligativitatea respectarii legilor care indeplinesc conditiile prevederilor constitutionale, ale legislatiei europene si respectarii suprematiei Constitutiei, acordarea prevederilor constitutionale cu Constituţia europeana.
- Responsabilizarea, prin Constitutie, a guvernului pentru managementul crizelor, asigurarea calitatii in toate ramurile de activitate si calitatea mediului natural si a vietii cetatenilor, precum si asigurarea egalitatii de sanse pentru toti cetatenii.
- Recredibilizarea institutiilor statului şi a justiţiei, prin stimulente prudente şi eficiente, încadrarea acestora cu personal bine pregătit (experienţă de minim 10 ani), mai ales din rândul tinerilor şi cu pregătire în ţările europene sau SUA. În context, Justiţia trebuie să devină realmente independentă şi inamovibilă, dotată cu mijloace şi fonduri corespunzătoare, pentru a putea ieşi pe deplin de sub influenţa nocivă a Executivului şi politicului, dar si incoruptibila prin legi ale responsabilitatii judecatoresti si monitorizarea societatii civile.
- Judecatorii, procurorii sefi, procurorul general, adjunctii procurorului general si avocatul poporului, trebuie alesi de catre cetateni, conform principiilor alegerii membrilor din Parlament si a notorietatii pe Plan Civic (in cazul avocatul poporului)
- Asigurarea şi garantarea protecţiei sociale a populaţiei, in paralel cu generarea de locuri de munca si instruirea profesionala a populatiei inactive, astfel încât acest obiectiv fundamental să nu mai rămână la discreţia unui conducător sau altuia, să nu mai fie dreptul discreţionar al preşedintelui de a-l respecta sau nu, aşa cum se întâmplă în prezent. Statul social de tip european trebuie asigurat de Constituţie şi Legislaţia generală a ţării, în concordanţă cu Normele Europene.
- Ridicarea nivelului de trai la un salariu minim garantat, pentru un trai decent si fara discriminare la cosul zilnic de hrana, prin stimularea inovarii si tehnologiilor de varf şi politici de dezvoltare economică sustenabilă.
- Anularea contractelor frauduloase, facute cu speculatorii financiari prin care se vand resursele tarii, se depozitează substantele toxice in subsol, se introduc industrii poluante fara statiile de depoluare a apelor sau aerului, sau se degradează apele freatice prin introducerea de substate chimice poluante.
- Abrogarea HG-urilor si OUG-urilor care au stabilit renuntarea la drepturile prevazute in contractile colective de munca, sporuri, al 13-lea salariu, tichete de masa, vacanta, cresa, etc.
B. Dreptul de a monitoriza institutiile
statului (inclusiv Parlamentul, Guvernul) si dialogul social
- Asigurarea pârghiilor necesare, în vederea garantării realizării cererilor Societatii Civile (cetatenilor) legitime. Astfel, solicităm ca în fiecare organ sau structură de putere şi administrativă (Parlament, Guvern şi Agenţiile sale, ministere şi alte organe ale Administraţiei Centrale, organele locale ale Puterii şi Administraţiei etc.) să fie incluşi 2-3 reprezentanţi ai Societăţii Civile, experţi şi profesionişti în materie, care să formeze un birou de avizare a tuturor deciziilor şi măsurilor cu caracter general, adoptate de organele respective şi care vizează populaţia sau diverse segmente şi categorii ale acesteia. Aceşti reprezentanţi ai Societăţii Civile vor fi persoane de legătură cu organele respective şi ele trebuie consultate permanent în diverse ocazii.
- Măsuri privind asigurarea Societăţii Civile şi a cetăţenilor români pentru prezentarea doleanţelor lor periodic în mass-media românească, şi în special a celei finanţate de către stat
- Reformarea şi deblocarea sistemului privind achiziţiile publice şi licitaţiile.
- Societatea Civilă aşteaptă de la partidele câştigătoare în alegeri: recunoaşterea dreptului de a monitoriza instituţiile statului inclusiv Guvernul şi Parlamentul prin reprezentanţii săi în diverse forme şi structuri; participarea sa la fundamentarea şi adoptarea deciziilor generale care vizează societatea şi economia; participarea reală la rezolvarea treburilor statului începând cu securitatea naţională şi terminând cu domeniul social.
- Desfiinţarea Grupului de Dialog Social şi înlocuirea sa cu un Consiliu Academic Civic Cultural şi Spiritual sau CNSC în vederea stimulării contactului şi dialogului Puterii cu Societatea.
- Sprijin pentru formarea unei comisii paritare de dialog social intre semnatari, Primaria Municipiului Bucuresti si CGMB.
- Crearea de platforme de comunicare transparentă, prin care partenerii de interese pe dezvoltare economica sau implementarea de programe sa poata comunica cu autoritatile in mod eficient.
C. Munca
- Elaborarea unui nou Cod al muncii, in conformitate cu propunerile sindicatelor si patronatelor, prevazand si normarea obligatorie a muncii in cadrul multinationalelor.
- Abrogarea Legii dialogului social (nr 62/2011), restrictiva pentru sindicate si promulgarea unei noi legi a sindicatelor, care sa permita desfasurarea nestingherita a activitatii sindicale la locul de munca.
- Renuntarea la disponibilizari, ca masura preferata de iesire din criza economica si stimularea inovarii ca masura de redresare economica si crestere a competitivitatii, prin introducerea sistemului de redevente in favoarea inventatorilor sau inovatorilor.
- Restituirea catre bugetari a sumelor abuziv retinute din salarii, cu incepere de la 01.01.2011.
- Restituirea catre toate categoriile de pensionari a CASS-ului abuziv retinut fara respectarea prevederilor din Legea 19/2000.
- Abrogarea Legii 329/2009 a restrictionarii dreptului la munca.
- Abrogarea Legii 119/2010 de desfiintare cu caracter retroactiv a legilor ocupationale.
- Administrarea statiunilor de odihna sa fie facuta de catre sindicate, iar statiunile de tratament sa fie administrate de catre organizatiile de pensionari, deoarece ei le-au construit.
- Asigurarea locurilor de muncă în special pentru tineri si revoluţionarii din 1989 conform legilor în vigoare şi doleantelor protestatarilor din ţară şi din Piaţa Universităţii, din 2012 şi nu numai, atragerea prin acordarea de stimulente a specialistilor tineri cu studii in strainatate, atat in administratia centrala cat si in mediul educativ sau economic.
- Deblocarea posturilor vacante din administratia publica si infiintarea de noi locuri de munca in raport de cerintele angajatorului si societatii civile.
- Marirea productivitatii prin tehnologizarea activitatii profesionale (in acest moment conditiile de munca fiind umilitoare si primitive).
- Respectarea dreptului fundamental, prevazut in Constitutie la art. 40, al salariatilor din mediul privat, de a se organiza in sindicate la locul de munca.
- Acceptarea memoriului Federatiei Nationale a Muncii pentru revitalizarea mineritului romanesc.
- Anularea OUG 283/2011 care anuleaza si limiteaza drepturile legale ale angajatilor intr-o forma discriminatorie.
- Introducerea, prin lege, a responsabilitatii corporatiste pentru toate firmele româneşti sau straine si a penalitatilor in cazul încălcării acestor principii.
- Introducerea legilor antitrust si antimonopol conform legislatiei internationale
D. Parteneriatul social
- Garantarea faptului că, după reorganizare, nu se va decide desfiinţarea de locuri de muncă pe o perioadă de minim 5 ani de la înfiinţare, iar ulterior desfiintarea de locuri de munca va fi insotita de recalificare si reorientare profesionala catre alte locuri de munca;
- Asigurarea continuităţii de extragere lignit în cdrul Sucursalei Miniere Prigoria, prin asigurarea de investiţii pentru deschiderea Carierei Bustuchin, iar în situaţia în care se închide sau se renunţă la exploatarea acestor active, salariaţii să fie redistribuiţi către activele funcţionale (Carierele Alunu – Berbeşti);
- Bugetarea fondului de salarii al viitoarelor companii încât să se asigure uniformizarea câştigurilor pe meserii şi locuri de muncă, la nivelul câştigului celui mai mare existent actualmente în entităţile ce vor fuziona;
- Eliminarea, prin ordin al ministrului si/sau odata cu aprobarea bugetelor complexurilor energetice si SNLO, a alocării de resurse financiare în alte scopuri decât cele realizării producţiei de energie şi cărbune (asocieri cu cluburi sportive sau alte activităţi neproductive, decontarea de cheltuieli pentru mijloace de transport şi deplasări în beneficiul sindicatelor, transferul către sindicate a cotei de 6,5-7,4%0 din fondul de salarii pentru urmărirea derulării Contractului Colectiv de Muncă);
- Incetarea imediată a practicilor nelegale de a acorda contracte comerciale prin încredinţare directă, pentru achiziţia de servicii şi bilete de odihnă şi tratament unor firme cu acţionariat sindical sau cu intermedierea sindicatelor;
- Eliminarea din organigramele unităţilor a posturilor de inspectori sociali, care, consumă inutil şi fără legătură cu obiectul de activitate al companiilor o parte a fondului de salarii, în beneficiul liderilor de sindicat (salarii la nivelul directorilor de unităţi şi subunităţi);
- Iniţierea unor demersuri de modificare şi/sau anularea actelor normative cu privire la repartizarea rezultatelor financiare ale viitoarelor companii, pe o perioadă de minim 10 ani, în aşa fel încât resursele financiare produse de acestea să poată fi folosite în propria dezvoltare;
- Recunoaşterea tuturor sindicatelor afiliate la Federaţia Naţională a Muncii ca parteneri de dialog social cu administraţiile societăţilor aflate în coordonarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, unde acestea sunt constituite;
E. Revolutionari
- Abrogarea de urgenta a Legii 283/2011 si acordarea drepturilor ce decurg din Legea Recunostintei 341/2004, cu eliminarea situatiilor discriminatorii, sesizate in normele de aplicare ale acesteia.
- Desemnarea urgenta a unui nou secretar de stat la SSPR care sa reprezinte si sa apere interesele revolutionarilor, indiferent de culoarea politica a celor care guverneaza.
- Finalizarea tuturor dosarelor privind acordarea si preschimbarea in conformitate cu Legea 341/2004;
- Infiintarea unei comisii la nivel de SSPR care sa se ocupe strict de relatia revolutionarilor cu autoritatile central si locale.
- Sindicatul Revolutionarilor din Romania Decembrie 1989 si BNR sa devina un partener de dialog pentru SSPR si CPRD in orice problema in care sunt vizate interesele revolutionarilor.
- Blocarea urgenta a initiativei de modificare a Legii 341/2004, deoarece modificarile sunt confuze, interpretative si discriminatorii.
F. Economie. Avutia tarii
(abuzuri)
- Renuntarea la “marea privatizare”, adica la cedarea de catre statul roman a ultimelor proprietati ale statului (CFR Calatori, CFR Marfa, TAROM, ROMARM, NUCLEARELECTRICA, CUPRUMIN, etc.), asigurarea unui management corespunzator
- Promovarea unei noi legi a raspunderii ministeriale; anchetarea abuzurilor in serviciu contra interesului public si a intereselor persoanei, savarsite de demnitarii regimului Basescu in guvernele Boc-Ungureanu.
- Anularea contractului cu compania Roşia Montană Gold Corporation din cauza încălcărilor grave ale legislaţiei de mediu precum şi a prejudiciului major pe care proiectul l-a adus până acum şi l-ar aduce atât din punct de vedere economic, cât şi social şi cultural.
- Protejarea pădurilor prin combaterea tăierilor ilegale sau doar aparent legale, promovarea împăduririlor şi a managementului forestier sustenabil, protejarea biodiversitatii pădurilor.
- Protejarea apelor de suprafaţă faţă de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de epurare, a cursurilor de apă naturale faţă de amenajările pentru producerea energiei electrice, faţă de îndiguiri de orice natură, iar împreună cu cele subterane, faţă de exploatarea cantitativă excesivă,
- Interzicerea activităților de explorare și exploatare a gazelor de șist prin metoda fracţionării hidraulice, pentru a preveni compromiterea iremediabilă a rezervelor subterane de apă din zonele respective;
- Declasificarea tuturor contractelor de privatizare a marilor obiective economice (Petrom, BCR, terenurile vandute catre straini etc.)
- Măsuri de recuperare a pierderilor şi a furturilor din economia naţională şi banul public. Pedepsirea conform legii a celor vinovaţi.
- Revizuirea, pe cât posibil, a tuturor contractelor economice şi financiare defavorabile României, încheiate cu diverse corporaţii şi structuri străine, care au favorizat irosirea resurselor naţionale în beneficiul unor grupuri restrânse interne sau externe, care s-au organizat în scop infracţional. În context, retransferarea unor bogăţii şi resurse în patrimoniul poporului şi transformarea acestora în monopol (proprietate) de stat.
- Reevaluarea contractelor de interes public si desecretizarea acestora (Electrica, Distrigaz, Apa Nova, etc).
- Reducerea aparatuluibirocratic al intreprinderilor de stat si promovarea pe baza de competent.
- Includerea CNH S.A. Petrosani si a altor exploatari miniere viabile in Complexul Energetic Hunedoara S.A.
- Renuntarea la inchiderea exploatarilor miniere, acordarea de subventii pentru retehnologizaresi deschiderea unor noi fronturi de exploatare.
- Liberalizarea pretului carbunelui.
- Stoparea disponibilizarilor la firmele de stat si angajari pentru intinerirea fortei de munca.
G. Economie – Mediu
- Degradarea accelerată a capitalului natural din România sub presiunea dezvoltării necesităabordarea prioritară a aspectelor legate de protecţia mediului. În acest context, solicităm partidelor politice să susţină:
- Declararea protecţiei mediului natural drept prioritate naţională;
- Includerea criteriilor de mediu în procesul decizional central şi local, impunerea aplicării standardelor de mediu în toate domeniile de activitate şi alocarea de resurse pentru alinierea României la standardele de mediu ale Uniunii Europene;
- Reformarea instituţiilor cu responsabilităţi în protecţia mediului, începând cu Ministerul Mediului şi Pădurilor, împreună cu toate structurile din subordonare şi coordonare.
- Dincolo de la aceste aspecte generale, pentru a răspunde la problemele urgente cu care se confruntă România în acest moment, Coaliţia pentru Mediu din România solicită:
- Anularea contractului cu compania Roşia Montană Gold Corporation din cauza încălcărilor grave ale legislaţiei de mediu precum şi a prejudiciului major pe care proiectul l-a adus până acum şi l-ar aduce atât din punct de vedere economic, cât şi social şi cultural.
- Protejarea pădurilor prin combaterea tăierilor ilegale sau doar aparent legale, promovarea împăduririlor şi a managementului forestier sustenabil, protejarea biodiversitatii pădurilor.
- Protejarea apelor de suprafaţă faţă de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de epurare, a cursurilor de apă naturale faţă de amenajările pentru producerea energiei electrice, faţă de îndiguiri de orice natură, iar împreună cu cele subterane, faţă de exploatarea cantitativăexcesivă,
- Interzicerea activităților de explorare și exploatare a gazelor de șist prin metoda fracţionării hidraulice, pentru a preveni compromiterea iremediabilă a rezervelor subterane de apă din zonele respective;
- Protejarea spaţiilor verzi, respectarea cerinţelor europene de a avea minim 26mp/locuitor în oraşe, aprobarea OUG 114/2007 în forma iniţială și eliminarea prevederilor derogatorii din Legea Spațiilor Verzi, care permit construirea pe spațiile verzi a numeroase categorii de obiective;
- Introducerea serviciilor de salubritate și a colectării selective la nivel naţional, respectarea normelor europene în privinţa managementului deşeurilor, taxarea diferenţiată a deşeurilor colectate selectiv faţă de cele amestecate.
- Reformarea strategiei din transporturi, prin stimularea transporturilor feroviare, și modernizarea infrastructurii de transport urban astfel încât să se ţină cont de pietoni, biciclişti, călători cu transportul public, precum şi de persoane cu dificultăţi de deplasare, precum mamele cu copii sau persoanele cu handicap.
- Respectarea normelor europene cu privire la calitatea aerului, monitorizarea susţinută şi realizarea unui plan de măsuri pentru a reduce poluarea cu noxe şi praf la nivel urban.
- Promovarea echilibrată a energiilor din surse regenerabile, concomitent cu măsuri de eficienţă energetică pe întreg lanţul de la producţie, până la consumul final, precum şi reducerea dependenţei de surse de energie poluante sau periculoase, precum combustibili fosili sau nucleari.
- Promovarea educaţiei pentru mediu, atât prin realizarea unor manuale atractive, cât şi prin dezvoltarea unor programe care să susţinăimplicarea elevilor în mod activ.
- Reformarea Administaţiei Fondului pentru Mediu astfel încât să prioritizeze programele de protecţia mediului (nu RABLA, nu îndiguirile), iar politica de resurse umane să promoveze specialişti în mediu la conducerea instituţiei.
- Consultarea reală a cetățenilor în procesul decizional, respectarea legii 52/2003 şi a legii 544/2001.
- Reevaluarea contractelor de interes public si desecretizarea acestora
H.
Invatamant – Cultura
- Acordarea salariilor stabilite prin lege cadrelor didactice
- Abrogarea si reevaluarea si corectarea Legii 1/2011 a invatamantului si a ordinelor ministrului Funeriu si a fisei de evaluare emisa de PDL in colaborare cu Ecaterina Andronescu.
- Modernizarea educatiei in interesul elevilor si formarea profesionala pe principiile pedagogiei moderne a personalului din educatie.
- Redarea demnitatii profesionale a cadrelor didactice printr-o salarizare bazată pe calitatea actului educativ.
- Reducerea coruptiei in sistemul educational si acordarea functiilor pe merit.
- Promovarea educaţiei pentru mediu, atât prin realizarea unor manuale atractive, cât şi prin dezvoltarea unor programe care să susţinăimplicarea elevilor în mod activ.
- Reformarea Administaţiei Fondului pentru Mediu astfel încât să prioritizeze programele de protecţia mediului (nu RABLA, nu îndiguirile), iar politica de resurse umane să promoveze specialişti în mediu la conducerea instituţiei.
- Revenirea la legile si sistemele anterioare ale Educaţiei şi Sănătăţii, pentru însănătoşirea actualei situaţii grave provocată de regimul politic Băsescu în aceste domenii.(se elimina complet, este ineficient)
I. Medicina. Sanatate. Asistenta
sociala
- Dreptul la justitie obiectiva prin interzicerea amestecului Executivului si politizarea actului de justitie, desfiintarea structurilor de politie politica de tip stalinist si a instrumentelor politice tip Curtea Constitutionala, ANI, DNA, CNSAS, etc.
- Reinvestirea in industria farmaceutica romaneasca si in Institutul Cantacuzino
- Organizarea unui sistem de asigurare a asistentei sociale pentru persoane care nu se pot deplasa de la domiciliu
- Cresterea numarului de medicamente acordate gratuit sau compensate si stabilirea de masuri concrete pentru toti cei care beneficiaza de acestea sa poata ajunge cat mai repede in posesia lor
- Organizarea de case de ocrotire a femeilor, cu si fara copii, maltratate de sotii acestora
- Asigurarea de locuinte sociale si acordarea de sprijin pentru plata chiriei intretinerii persoanelor fara posibilitati si crearea de locuinte de tranzit pentru cei fara adapost
- Siguranta cetateanului a invatamantului si sanatatii (gratuitate, accesibilitate si calitate) prevazute in Constitutie dar nerespectate.
- Stoparea evacuarii abusive a cetatenilor cu contracte de inchiriere.
- Acordarea de locuinte sociale, din Fondurile de urgenta ale primariilor, pentru evacuate, sinistrati, cetatenii din imobilele inregistrate cu grad seismic de prabusire.
- Recuperarea si reabilitarea, prin programe special de urgent, a familiilor si persoanelor fara venituri si fara adapost.
- Institutionalizarea animalelor fara adapost, ce prezinta pericol public sau necesita ingrijiri speciale.
J.
MAI si MAPN
- Despartirea MAI in Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei Publice.
- Revenirea asupra asa zisei reforme din MAI, reincadrarea si repunerea in drepturi a militarilor (jandarmi, pompieri) si functionarilor publici cu statut special (politisti) abuziv disponibilizati.
- Anchetarea vinovatilor de abuz in serviciu si fraudarea asa ziselor concursuri si departajari in cadrul MAI.
- Abrogarea Ordinelor ministrului Administratiei si Internelor 654 si 658/10.06.2011. Abrogarea Ordinului IGJR nr. 0130052/10.06.2011.
- Respectarea HGR nr 416/2007 privind structura organizatorica a MIRA pe timp de pace si mobilizare.
- Anularea avansarilor pe criterii politice a cadrelor militare in rezerva si in retragere.
- Anularea promovarilor si numirilor in functie in MAI si MApN pe “filiera indirecta”.
- Anchetarea cazului Lt (r) Alexandru Gheorghe, anularea abuzivei treceri in rezerva, anchetarea vinovatilor si reactivarea ofiterului.
- Anchetarea persoanelor vinovate de violente asupra manifestantilor din Piata Universitatii.
K. Pensii militare si civile
- Restituirea catre toate categoriile de pensionari a CASS-ului abuziv retinut fara respectarea prevederilor din Legea 19/2000.
- Abrogarea Legii 119/2010 de desfiintare cu caracter retroactiv a legilor ocupationale.
- Abrogarea Legii 263/2010 a sistemului unitar de pensii pentru adoptarea prin frauda, investigarea cazului si pedepsirea vinovatilor.
- Elaborarea unei noi legi a sistemului unitar de pensii pentru civili, care sa prevada punctul de pensie la minim 45% din salariul mediu brut utilizat.
- Pensiile aflate in plata, constituind un drept patrimonial castigat, orice diminuare a lor fiind considerata discriminare, solicitam ca pensiile marite in 2011 si 2012, pentru politistii si militarii in rezerva, sa ramana in cuantumul nou stabilit, fara a fi afectate de regularizari ulterioare.
- Abrogarea OUG 1/2011 ca fara obiect (revizuieste decizii de pensie nule de drept).
- Abrogarea Legii 165/2011 de aprobare a OUG 1/2011, votata prin frauda, anchetarea cazului si pedepsirea vinovatilor.
- Abrogarea OUG 59/2011 ca fara obiect (revizuieste decizii de pensie nule de drept).
- Stabilirea prin lege ca militarii si politistii trecuti in rezerva pana la data de 01.01.2011 sa beneficieze de toate drepturile anterior stabilite prin Legile 164/2001, 179/2004, alte legi si acte normative anterioare, recunoscandu-li-se statutul de militar in rezerva si pensia militara de stat.
- Legi ocupationale care sa restabileasca statutul de militar in rezerva si natura juridica a pensiei ca pensie militara de stat si pentru militarii si politistii trecuti in rezerva dupa 01.01.2011.
- Reintroducerea in Legea 223/2007 a prevederilor legate de pensia ocupationala pentru personalul Navigant profesionist din Romania; ,
- Recalcularea pensiilor civile, ale tuturor categoriilor profesionale, in baza Deciziei nr. 19 in Dosarul 18/2011 a ICCJ, dupa Legea 57/1974.
- Restabilirea prin Lege a dreptului la pensie militara de stat anticipata, la varsta de 45 de ani, pentru militarii angajati pe baza de contract.
- Reanalizarea Legii nr 6/2012 si eliminarea prevederilor restrictive la adresa drepturilor omului.
- Consolidarea principiului autonomiei Casei Nationale de Pensii Publice
- Renuntarea la introducerea coplatii in proiectul Legii sanatatii, pentru pensionari.
- Revenirea la situatia din 2004 a numarului biletelor de tratament balnear pentru pensionari (380.000).
- Amendarea Legii 16/2000 la Consiliul National al Persoanelor Varstnice in sensul democratizarii alegerii conducerii.
- Amendament la Legea nr. 411/2004 (Pilonul II de pensii) pentru reducerea presiunii asupra bugetului de asigurari sociale.
- Administrarea statiunilor de odihna sa fie facuta de catre sindicate, iar statiunile de tratament sa fie administrate de catre organizatiile de pensionari, deoarece ei le-au construit.
- Reducerea tuturor categoriilor de impozite pentru pensionari, sub 1000 RON/persoana venit, varstnici, veterani, tineri, persoane singure care au in ingrijire si crestere copii.
- Organizarea de case moderne de retragere pentru pensionari si varstnici.
L. Transport
- Reformarea strategiei din transporturi, prin stimularea transporturilor feroviare, si modernizarea infrastructurii de transport urban astfel încât să se ţină cont de pietoni, biciclişti, călători cu transportul public, precum şi de persoane cu dificultăţi de deplasare, precum mamele cu copii sau persoanele cu handicap.
- Reevaluarea cuantumului alocatiei de hrana/calorii-zi pentriu personalul navigant din sistemul bugetar.
- Verificarea contractelor autostrazilor si refacerii drumurilor nationale, trimiterea in judecata a vinovatilor pentru fraude, realizarea acestor obiective cu forte proprii.
- Realizarea caii ferate si a drumului Uricani – Baile Herculane.
M. Energie
- Stabilirea unei strategii pe termen lung (10 ani) in domeniul energiei in general si rolul surselor energiei regenerabile in strategia nationala
- Programe pentru promovarea microgenerarii cu efecte speciale la consumator final (stimularea productiei de energie regenerabila la consumator cu aplicatii individuale) etc.
- Blocarea urgenta a initiativei de modificare a Legii 341/2004, deoarece modificarile sunt confuze, interpretative si discriminatorii.
- Generarea unui cadru competitiv în folosirea resurselor umane din sistemul energetic (nu management privat, ci criterii foarte clare pe care trebuie să le îndeplinească managerii iar, în caz contrar, atragerea răspunderii acestora în baza unor evaluări obiective, fără implicare politică);
- Să se asigure, prin protocol încheiat la nivelul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri – Federaţia Naţională a Muncii, că nu se vor iniţia demersuri de cedare a capitalului de către stat, pe o perioadă de 10 ani;
- Identificarea şi consultarea reală a tuturor factorilor afectaţi de proces (public, consumatori, instituţii locale din zonele de activitate energetică, sindicate şi reprezentanţi ai salariaţilor, specialişti în domeniu şi unor domenii conexe);
- Transmiterea la nivelul partenerilor sociali astfel identificaţi a elementelor şi demersurilor făcute în cursul procesului de fuziune (note de fundamentare, hotărâri ale Consiliilor de Administraţie şi Adunărilor Generale a acţionarilor, proiecte de fuziune, etc.) în aşa fel încât aceştia să poată avea o opinie avizată şi să evite eventualele situaţiile litigioase care să frâneze procesul de reorganizare;
N. Sport
- Drepturi si indemnizatii pentru sportivii cu merite deosebite, indemnizatii substantiale pentru olimpicii din invatamant.