Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo în prima lor dezbatere

vineri, 2 noiembrie 2012


FEDERATIA SOCIETATEA CIVILA
Departamentul pentru energie

DOMNULUI PRIMMINSTRU VICTOR PONTA
SPRE STIINTA
-         TOATE ORGANIZATIILE Consiliului National al Societatilor Civile
-         Conducerea partidelor politice semnificative din Romania

STIMATE DOMNULE PRIM MINSTRU

Va amintim ca in 14 iulie a.c. ati semnat alaturi de ceilalti doi copresedinti ai USL un acord , urmare caruia incepand din 18 iulie si pana la inceputul campaniei electorale ar fi trebuit sa infiintam prin mijlocirea organizatiilor guvernamentale grupuri de lucru specializate in analiza si definitivarea unor programe menite sa satisfaca seria de deziderate reparatorii a actiunilor de amputare a diferitelor drepturi ale membrilor organizatiilor noastre precum si SOLUTIILE DE ACOPERIRE FINACIARA A ACESTOR DEZIDERATE PRIN DEFINIREA UNOR NOI  RESURSE EXTRABUGETARE.
In 14 oct a.c. la trei luni de la semnare, CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATILOR CIVILE a constatat neimplicarea guvernului in abordarea acordului semnat in 14 iulie. Cu o ultima incercare de salvare a programului comun si a angajamentelor reciproce CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATILOR CIVILE a dat publicitatii o SCRISOARE DESCHISA adresata guvernului .
CONSTATM CU PROFUNDA NEMULTUMIRE LIPSA DE REACTIE GUVERNAMENTALA SI DE ACEASTA DATA.
CONCLUZIA PE CARE NE FERIM INCA SA O AFIRMAM PUBLIC ESTE DE FAPT DEZINTERESUL GUVERNULUI PONTA IN SOLUTIONAREA PROBLEMELOR CETATENESTI SAU PUR SI SIMPLU NEPRICEPEREA GUVERNULUI PONTA IN ABORDAREA AGENDEI CETATEANULUI DESI NU PUTEM AFIRMA REAUA CREDINTA IN ABORDAREA GUVERNAMENTALA.  
Mentionam ca in sporadicele contacte avute la cererea noastra cu diverse componenete ale aparatului guvernamental am constatat ca de fapt in structura guvernamentala au avut loc la varf unele inlocuiri de persoane inlocuiri care insa nu au rezolvat schimbarea dorita la inlocuirea guvernului anterior . Au fost inlocuiti in principiu  ministri si secretari de stat .  Persoanele care au ocupat noile functii au fost selectionate pe baza recomandarilor de regula a presedintilor filialelor partidelor participante la guvernare. Analiza noastra a concluzionat insa ca USL nu a fost pregatit sa preia guvernarea in momentul investirii. Astfel in majoritatea centrelor de comanda ai economiei nationale au partuns oameni fara pregatirea necesara guvernantei. Exemplificam prin faptul ca neregulile in desfasurarea actului guvernamental sunt depistate de DIICOT inaintea componentelor de indrumare si control ale aparatului administrativ deosebit de stufos jusrtificat de fapt tocmai prin necesitatea supravegherii structurilor subordonate .
Suntem convinsi ca nu aveti raspuns la intrebarea : De ce destitiurea lui Aurel Sartamet – directorul Fondului de Garantare a Creitelor Intreprinderilor Mici si Mijlocii – a fost efectuata urmare actiunii DIICOT si nu urmare unui control al MINISTERULUI DE FINANTE sau a CURTII DE CONTURI. Mult mai grav este faptul ca nu ati fost sesizat de nefunctionarea corecta a Fondului de Garantare de structurile MECMA , minister care a luat masura destiturii dlui Saramet dupa ce a constatat cu surprindere ca de fapt existau neregului de care ar fi trebuit sa nu fie strain si cu atat mai mult complice. Nu cunoastem existenta vreunei decizii de sanctionare a organizmelor de control intern din MECMA , de destituire a consilierilor ministrului Chitoiu drept consecinta a gravelor prejudicii aduse economiei de salariatii MECMA in dezastrul POS–CEE . Nu cunoastem decizia de destuire a CONSILIERULUI DE STAT PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII sau a celui care suravegheaza atragerea fondurilor europene , persoane care nu au analizat si nu au semnalat corect la cancelaria Primuluiministru existenta nerergulilor din POS-CEE desi nu ne indoim ca organele informative si-au facut datoria fara sa mai vorbim de sesizarile bancii comerciale. Mai ramae sa clarificati dvs neregulile de mai sus legand de acestea si prestatia , de pe pozitia noastra INVIZIBILA, a Minsterului pt Problemele Europene unde dl Orban tot lucreaza de ani de zile si unde supravgherea POS-CEE. Era , nu-i sa , proecupare de prim rang. Poate ca se va intreba cineva dece Fondul de Contragarantare – dl Hidecuti nu a observat ca contragarannteaza fondul de garantare care fraudeaza .
Concluzia noastra este grava : DUMNEAVOASTRA CONDUCETI O STRUCTURA PE CARE NU O CUNOASTETI, STRUTURA CU COMPONENTE CARE ISI PERMIT PROMOVAREA CORUPTIEI SISTEMICE STIIND CA MECANISMELE CONSTRUITE DE DVS IN VEDEREA APLICARII UNUI EVENTUAL PROGRAM DE GUVERNARE SUNT INCAPABILE SA IMPUNA ACEL EVNTUAL PROGRAM.  AM DEDUS CA MECANISMELE CORUPTIEI OSIFICATE IN APARATUL GUVERNAMENTAL ASA CUM ESXISTA ASTAZI SUNT  IMPOSIBIL DE PENETRAT DE GUVERNUL PE CARE L-ATI CONCEPUT UTILZAND PERSOANE INCOMPATIBILE FUNCTIILOR ATRIBUITE.
Iata dece propuerile noastre de reconstructie a unor elemente din economie astfel incat acestea sa produca venituri la buget se scalda in tergiversari si amanari din partea executantilor guvernamentali incapabili sa le priceapa si in concluzie incapabili sa le admita sau sa le respinga argumentat.
Exemplificam prin:
-          lipsa reactiei in termenul legal  de 30 de zile la documentele depuse de reprezentantii CNSC la sediul guvernului in 26.07.2012 conf celor rezuiltate din ANEXA 1 la prezenta
-         Scrisoarea noastrsa nr 72/24.09 ANEXA 2  la care de aemenea am fost tratati in mod gresit. Mentionam doar o unica exceptie a MECMA legata de primul punct din scrisoarea noastra. MECMA  a inteles importanta analizarii solutiei economice propuse de noi mobilizand sub coordonarea cabinetului ministrului reprezentat prin consilierii ministeriali Cosmin Marinescu si Stefan Cosmeanu directia de resort din minister precum si ANRE.   Desi in analiza din 08.10 a.c. au fost parcurse principalele elemente ale solutiei propuse FARA A FI IDENTIFICAT VRE-UN IMPEDIMENT IN APLICARE au rams deschise analizei componentele fiscale aditionale solutiei.  Comisia intrunita in 08.10 a constatat neparticiparea invitatului MIN FINANTELOR amanand continuarea discutiilor pana la obtinerea pozitiei MIN.  FIN.
Organizatia noastra a anticipat blocajul si in consecinta a sesizat oficial Ministerul Finatelor prin adresa inregistrata la M.FIN. la nr 87.814/3.10.2012  transmisa spre stiinta si dvs la nr 15.0009/03.10.2012 – inregistrare la SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI  - In acest caz se pare ca  incompatibilitatea secretarului de stat Liviu Voinea cu functia detinuta a generat un nou blocaj. Exemplele pot continua.
STIMATE DOMNULE PRIMMINISTRU
VA RUGAM DIN NOU IN MODUL CEL MAI INSISTENT SA DESEMNATI UN CONSILIER DE STAT COMPATIBIL CU FUNCTIA PE CARE O DETINE , CONSILIER DE STAT CARE SA PREIA CU SERIOZITATE SI SA DEPUNA OPERATIV  DILIGENTELE NECESARE MATERIALIZARII PROPUNERILOR NOASTRE LEGATE DE BUNA GUVERNARE DE CARE ARE NEVOIE IN PREZENT ROMANIA
Nu legam acest demers strict de momentul electoral. Previzionam insa ca actualul mecanism guvernamental , imposibil de schimbat ulterior scrutinului , va genera MISCARI SOCIALE ANTIGUVERNAMENTALE DE PROPORTII , MISCARI PE CARE LE PUTETI EVITA , FIIND INDEPENDENTE DE FACTORII EXTERNI CU CARE ABUZIV ISI ACOPERA INCOMPETENTA TOATE GUVERNELE DE PANA ACUM

PRESEDINTE                                             SEF DEPARTAMENT ENERGETIC
Petre Racanel                                            Tudor Popescu
 ANEXA1



ANEXA 2


 

Fereraţia „Societatea Civilă Românească”
Bucureşti, strada Vasile Cristescu nr. 8, sector 2, cod 021984
Tel.: +4 021 326.4440, Fax: + 4 021 326. 4439
________________________________________________________________


Nr. 78 / 24.09.2012



C ă t r e,

Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri 
Domnului Ministru Daniel Chiţoiu
Cabinetul Ministrului Consilier Marinescu Cosmin

Spre ştiinţă:
            Cabinetul Primului Ministru Victor Ponta
            Domnul Consilier de Stat Remus Cernea

Ref:     APLICAREA DECIZIILOR COMUNE ADOPTATE ÎN ACORDUL CELOR TREI CONDUCĂTORI AI USL  ŞI CONDUCEREA CONSILIULUI NAŢIONAL AL SOCIETĂŢII CIVILE

Ca urmare a adresei noastre nr. 72 din 30 august 2012 şi a discuţiilor telefonice cu domnul Consilier Marinescu Cosmin cu privire la întâlnirea reprezentanţilor Societăţii Civile şi ai M.E.C.M.A., vă prezentăm mai jos subiectele propuse a fi tratate în cadrul comisiilor de lucru ce vor fi stabilite de comun acord:
1.    Problema gazelor – Gazele ROMGAZ – Modificarea politicilor privind impozitarea
– Utilizarea gazului din producţia ROMGAZ pentru alimentarea preferentiala a populaţiei
– Revizuirea LEGII 51/06  - revizuirea legii serviciilor publice
2.    TERMOFICARE – încălzirea centralizată a populaţiei:
– Comasarea celor două administraţii termoficare 2009-2015;
– Coordonarea unitară;
– Reducerea facturii termice politică publică de interes major social
– Expertizarea consumurilor ;
3.    HIDROELECTRICA:
– Modificarea politicii privind utilizarea energiei hidro;
– Clarificarea şi desecretizarea totală a contractelor cu “băieţii           deştepţi”;
– Dezbateri cu privire la poziţia şi motivele invocate (inclusiv de  foştii miniştrii MECMA) cu privire la secretizarea contractului ENERGY HOLDING.
4.    Energii regenerabile:
– Discuţii pe marginea legii energiei şi a sistemului de promovare a surselor regenerabile;
– Măsuri pentru producerea distribuită a surselor regenerabile şi efecte sociale, motor de dezvoltare economico-socială;
– Situaţia proiectelor la  eoliene, fotovoltaice etc.
5.    Îmbunătăţirea politicii privind asigurarea Managementului la unităţile Stat
– Ordinul ministrului privind nivelul minim de pregătire a membrilor Consiliului de Administraţie ;
– Problema administraţiilor private ;
– Expertizarea costurilor materiale ;
– Stabilirea diferenţelor de administrare ;
– Modificarea strategiei privind insolvenţa.
6.    Revizuirea  scoaterii pe bursă a pachetelor minoritare  de acţiuni 
     transelectrica
–   Devalizarea patrimonială ;
– Modificarea scrisorii de intenţie FMI privind modalitatea de scoatere pe bursă a pachetelor minoritare.
     7. Revizuirea strategiei de privatizare privind C.E. Oltenia.
– Modificarea scrisorii de intenţie FMI privind privatizarea C.E. Oltenia;
– Scoaterea pe bursa a pachetelor minoritare de acţiune.
    Vă rugăm să ne confirmaţi disponibilitatea dvs. şi a specialiştilor MECMA şi să precizaţi locul, data şi ora întâlnirii.
            Cu deosebită stimă,

Preşedinte FSCR
Dipl. Ec. Petre Răcănel