STRATEGIA SCMD PENTRU ANUL
2014
In atentia tuturor membrilor
SCMD,
A tuturor militarilor si
politistilor activi si in rezerva,
A intregii Societati civile
Doamnelor si domnilor,
In luna octombrie 2013, cu mult inainte de summit-ul
de la Vilnius, a fost elaborat Proiectul de strategie a SCMD pentru 2014,
intitulat Directii prioritare,
pentru al carui continut mi-am asumat intreaga raspundere. Acesta a fost votat in unanimitate, in forul suprem
de conducere al SCMD, Consiliul National
al Reprezentantilor (CNR), la 30 noiembrie 2013, la Alba Iulia.
Ca orice strategie, documentul trebuia sa ramana
secret, vicepresedintii responsabili de zona si presedintii de filiale urmand
sa il prezinte membrilor SCMD in cadrul adunarilor generale ale filialelor.
Constatand ca acest lucru nu s-a facut, ca membrii
SCMD sunt total neinformati asupra strategiei SCMD, care, odata votata este
obligatorie, ca multi dintre ei, inclusiv din randul celor care ar fi trebuit
sa informeze, se opun sau indeamna la neaplicare, fapt care, potrivit textului
votat, constituie o grava abatere sanctionabila,
Constatand, de asemenea, ca adversarii nostri sunt,
deja, informati, deci inamicul este mult mai bine informat despre strategia
SCMD decat fortele proprii, pentru ca in Romania un secret detinut mai mult de
doua persoane devine un bun public,
Am luat decizia de a face publica Strategia SCMD pe 2014.
Atrag, respectuos, atentia asupra textului elaborat de
noi in octombrie si votat in noiembrie 2013, in sensul ca tot ceea ce am anuntat
noi ca se va intampla in 2014, s-a intamplat deja, este in derulare sau,
vizibil, pe cale de a se intampla.
Atrag, in mod deosebit, atentia membrilor ANCMRR, care nu sunt si
membri SCMD, sa studieze textul, pentru ca au fost in mod ordinar mintiti ca
ne-am fi ocupat, la CNR, exclusiv de mirobolante planuri de distrugere a
acestei organizatii, pentru a se justifica ticalosia unor persoane care,
temandu-se ca isi vor pierde avantajele meschine, au cerut, in justitie,
anularea Hotararii de tribunal privind infiintarea SCMD, hotarare ramasa
definitiva si irevocabila, cu cinci ani.
Transmit rugamintea tuturor membrilor SCMD de a-i
atentiona, cu textul Strategiei, votat in unanimitate, in mana, pe aceia dintre
liderii lor locali care, dovedind, sa zicem, o surprinzatoare necunoastere a
propriilor documente obligatorii, vor indemna la gesturi, atitudini, etc.
susceptibile de a genera spargerea unitatii SCMD. Daca, in mod previzibil, in
baza unei strategii externa / interna, liderii USL au fot manipulati spre
sinuciderea acestei structuri si a lor ca oameni politici, in mod cert acest
lucru nu se va intampla nici cu SCMD, nici cu CNSC deoarece, deasupra
interesului emotional - politic, vor exista, intotdeauna, interesul
socio-economic de categorie socio-profesionala si interesul national.
In situatia in care 50% din vinovatii de legile care
ne-au nenorocit pe toti sunt, astazi, la guvernare, iar 50% din cei pe care
i-am votat se opun, astazi, propriului lor program,
In situatia in care cei ce au semnat, in calitate de
copresedinti ai USL, la 14 iulie 2012, Contractul Social cu Societatea civila,
prin SCMD, sunt astazi adversari,
In situatia in care, nenorocita “Coabitare”, care a
inlocuit principiul “Dreptatii pana la capat”, i-au transformat, din nou, pe
basisti si pe UDMR-isti in arbitri politici,
Strategia SCMD se confirma drept unica solutie, nu
numai pentru rezervisti, ci pentru intreaga Societate civila din Romania.
Atentie, insa, asupra pericolului ca, in numele idealurilor noastre, sa nu ni
se alature alti “napoleoni” de aceeasi teapa cu cei care ne mint de 24 de ani,
scopul lor fiind, de fapt, tot parvenirea la “ciolan”, chiar daca “ciolanul”,
intre timp, a decazut la conditia de “oscior”.
DIRECTII PRIORITARE
ALE STRATEGIEI DE ACTIUNE A
SCMD IN ANUL 2014 SI IN PERSPECTIVA
I. CARACTERIZARE
·
Putem
vorbi de directii prioritare sau linii directoare, nu de strategie in sensul
clasic, pentru ca si aici, ca si in cazul proiectelor de buget, nu avem repere
clare pentru anul urmator.
o
La buget nu stim:
- Cati membrii vom avea ,
datorita fluctuatiei
-
Cati
vor plati cotizatia.
o In ceea ce priveste strategia, lucrurile se schimba,
nu de la o zi, ci de la o ora la alta, datorita instabilitatii factorilor la
care ne raportam.
·
Batute
in cuie, in camp strategic, raman doar obiectivele noastre:
o
Legiferara
dreptului, neconditionat, la munca;
o
Lichidarea
discriminarii dintre noi, dintre noi si activi, dintre noi si societatea civila;
o
Restabilirea
ierarhiei si demnitatii militare;
o
Asigurarea
unei protectii reale sociale si a vietii noastre in toate componentele,
printr-o adevarata Lege a pensiilor militare de stat;
o
Utilizarea
noastra, potrivit competentelor, in slujba intereselor de stat;
o
Refacerea
structurilor de aparare, ordine publica si siguranta nationala ale Romaniei la
nivelul unei capacitati concurentiale de riposta;
o
Relansarea
economica a Romaniei si prin industria de aparare;
o
Salvgardarea
Romaniei ca stat in integralitatea sa teritoriala, etc.
·
Factorii
de instabilitate sau variabilele de care trebuie sa tinem cont sunt:
o
Factorul
politic, care poate fi de doua feluri:
-
Intern
-
Extern.
o
Factorul
uman (in interior si in afara):
-
Ambitii;
-
Interese;
-
Inteligenta;
-
Determinare;
-
Caracter;
-
Sanatate;
-
Varsta.
II. CONDITIONARI DE POLITICA EXTERNA IN 2014
·
Victoria
definitiva a puterii bipolare (alianta americano-rusa) impotriva Ideii europene
si parasirea de iure a acesteia;
·
Blocarea
SUA, datorita luptei pentru putere dintre democrati si republicani, soldata cu
infrangerea, pentru moment, de catre OBAMA, a promotorilor politicii
portocalii, neoconservatoare (in Europa – Aznar, Sarkozi, Blair, Barroso, Timoshenko,
Basescu, etc.) si refacerea puterii bipolare (de remarcat sprijinul acordat de
Putin in alegeri);
·
Oferta
puterii bipolare pentru Europa: - Miscarea Eurasia ( David Duke - in SUA,
Alexandr Dughin – in Rusia), cu usor avantaj pentru Romania, deoarece ideologul
a fost Jean Pavelesco;
·
Retragerea
efortului financiar, inclusiv militar, american din Europa si orientarea spre
Asia, unde “tigrii galbeni” fac concurenta puterii bipolare. Se explica:
o
Esecul,
in favoarea Rusiei, al summit-ului de la Vilnius si al extinderii
parteneriatului UE spre est;
o
Indemnurile
directe, venite de la Obama si George Friedman, ca Romania si tarile estice sa
se orienteze economic spre Rusia si sa-si refaca propria capacitate de aparare;
o
Ofertele
de sprijin economic ale Chinei si Coreei de Sud;
o
Batalia
pentru ultimele resurse clasice ale planetei (Romania fiind tinta, datorita
bogatiilor), in care sunt implicati:
§
Puterea
bipolara;
§
Adversarii
puterii bipolare (marii asasini economici transnationali) care vizeaza:
-
Desfiintarea
statelor mai mari de 10.000.000 de locuitori;
-
Concentrarea
fragmentelor fostelor state in “concerne” (regiuni de dezvoltare);
-
Guvern
mondial si control total asupra omenirii;
-
Saracirea,
la limita subzistentei si limitarea programata a populatiei globale;
-
Lichidarea
fortelor de rezistenta nationala;
-
Control
total al supravietuitorilor prin promovarea, in curand, a noi surse de energie si panacee in domeniul sanatatii;
§
Alte
state, foste glorii (Germania, Franta, Marea Britanie, Spania).
·
Opozitia
fata de globalizare atat a puterii bipolare (SUA si Rusia), cat si a “tigrilor
asiatici”.
Consecintele
celor de mai sus sunt:
1.
Pentru
omenire:
a.
Inmormantarea,
definitiva, in Istorie, a ONU, NATO, UE;
b.
Spolierea,
fara precedent, a statelor slabe.
2.
Pentru
Romania:
a.
Pierderea
ultimelor resurse naturale, cu consecinte asupra vietii noastre, din punct de
vedere economic (saracire, rationalizare), social (cu provocarea de mari
revolte), politic (incapacitatea, totala, de reactie a clasei politice) si
culturale (distrugerea, definitiva, a patriotismului si educatiei nationale).
III. CONDITIONARI DE POLITICA INTERNA IN 2014
·
Compromiterea
totala a intregii clase politice in ochii electoratului – teren propice pentru
manifestarea Societatii civile (Forta a Treia);
·
Risipirea
ultimei iluzii a electoratului - dezbinarea de iure a USL;
·
Transformarea
in concurenti / adversari, de facto ai Societatii Civile, inclusiv ai SCMD, a
tuturor partidelor, care vor incerca manipularea si dezbinarea Fortei a Treia.
Rezulta:
o
Sansa
pentru SCMD sa negocieze cu partidele politice, de pe pozitia de coordonator si
organizator a unei parti insemnate a Societatii Civile;
o
Impunerea
prudentei extreme, in relatiile SCMD cu clasa politica, spre a nu fi etichetati,
definitiv, drept adversari;
o
Prudenta
si persuasiune in relatiile cu toate componentele Societatii Civile, in scopul
contracararii razboiului de imagine si psihologic impotriva rezervistilor si a
cadrelor active si largirii numarului de aliante.
·
Pierderea,
de catre Romania a ultimelor resurse, va produce ample batalii in media si in
strada pentru Rosia Montana, Nuclearelectrica, Hidroelectrica, TAROM, CFR
Marfa, etc, in care SCMD va fi, practic, obligat sa se implice pentru a ramane
in sferele de interes ale politicului si Societatii Civile. Consecinta: implicarea noastra va trebui sa
fie strict documentata si retinuta politic, spre a pastra / castiga increderea
aliatilor si a nu declansa represaliile politicului.
·
Amenintari
la adresa integritatii teritoriale a Romaniei – vor obliga SCMD sa se manifeste,
ca factor de coagulare a rezistentei nationale;
·
Regrupari
si relansari surprinzatoare de persoane in politica, in scop diversionist si
din lipsa de oferta (ex. Adrian Nastase si Mircea Geoana pentru “stanga” sau
Calin Popsecu Tariceanu pentru “dreapta”);
·
Aparenta
incheiere a bataliei cu coruptia, adica legitimarea profitorilor, prin amnistie
generala.
IV. REPERE ALE ACTIUNII SCMD IN 2014
In baza celor de
mai sus, actiunea SCMD urmeaza sa aiba in vedere:
·
In
plan intern:
o
Cresterea
efectivelor ca efective constiente (cresterea numarului de membri constienti de
faptul ca SCMD reprezinta singura solutie pentru rezervisti, comparativ cu
membrii conjuncturali);
o
Cresterea
coeziunii interne prin:
§
stavilirea
manifestarii ambitiilor si orgoliilor individuale exacerbate,
§
contracararea actiunilor de denigrare si
contestare din interior,
§
promovarea
unor actiuni si manifestari de socializare in scopul cunoasterii si cresterii
increderii reciproce,
§
actiuni
de intrajutorare si ajutorare a membrilor SCMD aflati in dificultate (sanatate,
financiar, juridic, etc.).
o
Verificarea
activitatii si reorganizarea la nivel conducere a filialelor care n-au
performat in ideea consecventa a promovarii unor persoane care:
§
Au
calitatile necesare;
§
Au
timpul necesar, fara sa-si pericliteze situatia personala;
§
Au
energia si conditiile de sanatate necesare;
§
Sunt
de acord sa isi asume conducerea filialelor;
§
Sunt
persoane de caracter, cunoscute si apreciate de membri.
o
Luarea
de masuri statutare si legale impotriva celor care:
§
Considera
cotizatiile membrilor un bun la dispozitie;
§
Se
manifesta ca sefi / comandanti numiti si nu ca alesi;
§
Nu
au diplomatia necesara atragerii membrilor, punand pe prim plan satisfacerea
orgoliului personal;
§
Aduc,
prin declaratiile si faptele lor, prejudicii imaginii si coeziunii
sindicatului.
·
In
plan extern:
o
In
relatia cu institutiile statului, preconizam:
§
Largirea
contactelor prin marirea numarului de sustinatori si impunerea ca angajati de
membrii SCMD, ori de cate ori se poate, la nivel administratie locala, Capitala,
guvern, parlament, presedintie;
§
Largirea
contactelor, pana la nivel conducere si atragerea de simpatizanti in randul
cadrelor active si convingerea acestora ca SCMD ar trebui sa fie scutul lor de
protectie si mijlocul prin care pot contracara initiativele legislative nefaste
si alte masuri ostile bunului mers al activitatii in MapN, MAI, servicii;
§
Crearea
de grupuri de lobby in media nationala, in universitati, institutii si centre
culturale.
o
In
relatiile cu Societatea Civila:
§
Largirea
contactelor pe linia colaborarii, inclusiv atragerea sau oferirea de sprijin in
actiuni comune, cu toate asociatiile si fundatiile rezervistilor prin:
ü
Menajarea
orgoliilor tuturor contactatilor;
ü
Explicarea
faptului ca apartenenta la SCMD nu exclude activarea, in continuare, in zeci
sau sute de asociatii;
ü
Explicarea
faptului ca SCMD, tocmai pentru ca este sindicat, are, fata de asociatii, alta
greutate si alte posibilitati si mijloace de manifestare.
§
Largirea
aliantelor la nivel local / national prin:
ü
Atragerea
tuturor filialelor / sindicatelor civile si ONG-urilor civile sub stindardul
Platformei Civice;
ü
Adaptarea
Platformei Civice la realitatile anului 2014 (misiune asumata de un grup de
romani americani, prin ing. Mihai Popescu);
ü
Consolidarea
sistemului de aliante existent, prin oferirea de sprijin aliatilor si
promovarea de actiuni comune (memorandumuri, advertismente, dialoguri, actiuni
media, etc.).
§
Promovarea
in Media a imaginii SCMD, de promotor al dreptatii sociale si nationale si
organizator / catalizator al energiilor Societatii civile, de aparator al
tuturor cauzelor nationale;
§
Extinderea
lobby-ului SCMD in mediile intelectuale si de presa.
o
In
relatiile cu clasa politica
Parafrazandu-l pe dl.vicepresedinte col.(r) Radu
Aromanesei, va propun “sa facem poilitica rezervistilor in interiorul
partidelor” prin:
·
Dezvoltarea
relatiilor cu, atragerea in SCMD a rezervistilor din, promovarea in functii a
membrilor SCMD in partide, in ordinea urmatoare:
o
Cele
4 partide componente, inca, ale USL,
o
Partidele
mici, noi, gruparile politice care aspira la calitatea de partid,
o
PDL,
abandonat de presedinte si aflat in degringolada.
·
Evitarea
manifestarii publice, la nivel general (SCMD), a unei preferinte catre unul sau
altul dintre partide, cu justificarea perfecta, sub aspectul interesului
imediat, a eventualelor aliante conjuncturale pe care le vom incheia, avand
permanent in vedere lichidarea in fasa a adversitatilor inutile si un maxim de
avantaje pentru SCMD;
·
Implicarea
in alegerile europarlamentare cu intreaga masa de vot coordonata de SCMD, cu
maxima abilitate, in functie de evolutia partidelor, astfel incat si SCMD sa
aiba candidati pe liste si alesi. (voi expune solutia, verbal doar,
solicitandu-va adeziunea la orice alianta electorala pe care o vom incheia,
indiferent cat de bizara va parea, daca vom incheia);
·
Implicarea
in alegerile prezidentiale, in functie de oferta factorului extern, pe
principiul sustinerii “raului cel mai mic” pentru SCMD, militari in general si
natiunea romana;
·
Implicarea
in eventualele alegeri generale anticipate, direct, cu intreaga masa de vot
coordonata de SCMD, pe acelasi principiu al “raului cel mai mic”, eventual prin
incheierea unei aliante electorale, care sa aduca membrii SCMD si aliati in
parlament si guvern.
Va trebui sa actionam, in asa fel, incat nici un
partid sa nu vada in noi un potential adversar, ci un potential aliat, avand,
in permanenta in vedere ca in politica nu exista, in fapt, morala, sentimente,
idealuri ci doar interese si grupuri de interese, adversarii de astazi
devenind, asa cum s-a dovedit, aliatii de maine si invers.
o
In
relatiile in plan international (geopolitic)
Preconizam:
1.
Extinderea
legaturilor pe care le avem la nivelul puterii puterii bipolare decidente (SUA
si Rusia) si a media din statele respective, acreditand, convingator,
urmatoarele idei:
a.
Datorita
lipsei de interes politic propriu, suntem structura organizatorica cea mai
stabila, mai pregatita, mai constienta si mai capabila de reactie din Romania,
cu alte cuvinte, suntem de preferat in sfera dialogului;
b.
Nu
ne opunem principiului suveranitatii limitate, ci doar lipsei oricarei
suveranitati;
c.
Putem
fi, ca exemplu, un aliat impotriva adversarilor comuni (guvernul mondial,
transnationalele, promotorii globalizarii irationale si distructive la adresa
statelor si valorilor comunitatilor acestora de cetateni);
d.
Nu
ne opunem exploatarii in comun, ci doar spolierii resurselor noastre si
aducerii Romaniei in incapacitate de existenta;
e.
Ar
fi mai intelept, sub toate aspectele, sa fim priviti ca potentiali aliati si nu
ca adversari care, ajunsi la disperare, sub amenintarea disparitiei statului
roman si extinctiei nationale, s-ar putea ralia adversarilor interni si externi
ai puterii bipolare.
2.
Dezvoltarea
relatiilor pe care le avem, la nivelul perdantilor (UE, Orientul Mijlociu,
Africa, Hispanoamerica) prin:
a.
Deschiderea
/ largirea contactelor cu organizatii similare ale media si Societatii Civile
din statele respective. (Dovada existentei acestor contacte? Interventia
noastra directa si obtinerea eliberarii ziaristului Mircea Topoleanu dintr-o
tara hispanoamerica, la inceputul acestui an);
b.
Utilizarea,
in acest scop, a emigratiei romanesti, in randul careia avem, nu numai
contacte, ci si membri;
c.
Extinderea
intemeierii de filiale SCMD, nu numai la est de Prut, ci si in toate statele in
care avem stabiliti rezervisti, incepand cu cele in care avem, deja, membri sau
grupuri de initiativa;
d.
Includerea
in scopul de mai sus, la alegerile din 2014, in CD, a unui vicepresedinte
responsabil de rezervisti romani din jurul Romaniei si a unui vicepresedinte
responsabil de membri SCMD din diaspora;
e.
Crearea,
in cadrul Dep. Juridic si Economico- financiar a unor compartimente de experti in
drept international, dreptul statelor si finante mondiale.
3.
Dezvoltarea
contactelor pe care le avem cu adversarii (fie-mi ingaduit sa detaliez in afara
cadrului scris);
4.
Initierea
de contacte si dezvoltarea relatiilor cu “tigrii asiatici” (tot in afara
cadrului scris, va informez ca am avut, deja, astfel de contacte si o sa le
detaliez).
Acestea sunt directiile externe pe care am actionat si
pe care ne propunem sa actionam in continuare. Multumesc specialistilor de la
“Relatii” pentru informatiile la zi, documentarele si analizele realizate pe
varii probleme si va invit, in baza datelor suplimetare de care dispuneti si a
sitemelor de relatii pe care le detineti personal sau prin membrii dvs. de
filiale sa faceti si alte propuneri!
PRESEDINTELE
SCMD,
Col.(r)
dr. Mircea DOGARU
Obiective interesante, cu spectru larg, marea mjoritate cunoscute deja și comune întregii societăți deci caracterul secret nu prea iși are rostul.
RăspundețiȘtergereDin păcate SCMD și celelalte structuri din Forța Civica sunt prea mici cantitativ și mai ales calitativ precum și ca determinare pentru a putea aplica cu succes mai mult de 5-6 elemente din această strategie.
Comentarii pe bandă rulantă, fapt ce demonstrează interesul membrilor SCMD și al societății civile. Consistența și pertinența acestora confirmă maturitatea exercitiului democratic.
RăspundețiȘtergereClasa politică trebuie să-și schimbe comportamentul și mentalitatea în fața electorului tot mai activ, fin analist al realităților economice, sociale și politice ale României.