Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo în prima lor dezbatere

marți, 7 decembrie 2021

 SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Adresa: Bucuresti, str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, cod postal 013152, Of. Postal 26 Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410,

Cod fiscal: 26096263

Adresa e-mail: sindicatulmilitarilor@gmail.com

Nr. 502  din 07.12.2021

                                                                                                      

 

 

CATRE

MINISTERUL APARARII NATIONALE

 

Domnului Senator Vasile Dincu,

Ministrul Apararii Nationale

-         Personal -

 

 

Domnule ministru,

 

Considerand de bun augur declaratiile dvs., ca va preocupa prioritar conditiile de viata si nivelul de trai al lucratorilor din SAOPSN, Confederatia Sindicala Nationala Meridian ne-a informat ca, la discutia solicitata dvs. pe aceasta tema, va trimite o delegatie formata din reprezentanti ai Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD). In ceea ce ne priveste, luand in calcul multitudinea de probleme carora trebuie sa le faceti fata in timp limitat, va punem la dispozitie, spre informare personala, solicitarile noastre in cadrul urmatorului …

 

PUNCTAJ DE PROBLEME

 

I.                   Salarizarea personalului din SAOPSN. Va vom solicita:

1.      Aplicarea in integralitatea sa a Legii nr.152/2015 a salarizarii si verificarea consonantei HG –urilor deja emise de guverne cu Legea si Constitutia.

2.      Uniformizarea salariala la nivelul anului 2022, deoarece sunt salarii calculate in baza indicilor de salarizare din 2009, 2016 sau 2021, ceea ce produce grave discriminari si nemultumiri.

3.      Amendarea legii in sensul cuprinderii, ca o categorie aparte in cadrul SAOPSN a personalului civil care activeaza in aceleasi conditii si este supus acelorasi obligatii si privatiuni ca si personalul militar.

II.                Reprezentarea noastra publica de catre dvs. Va solicitam:

4.      O pozitie ferma din partea dvs., in calitate de ordonator principal de credite si ministru, in informarea opiniei publice ca:

- toate cheltuielile privind instruirea, dotarea, inzestrarea, deplasarile, cazarile, tratamentul medical, salariile/soldele, pensiile/soldele de rezervist etc. se acorda exclusiv din cei 2% din PIB atribuiti obligatoriu, prin Tratatul de Aderare la NATO, fara implicarea unor rectificari de buget ulterioare. Mai mult, la sfarsitul fiecarui an,  sistemul restituie la buget o mare parte din acesti bani, ca sume necheltuite. In plus …

- MApN are, inca, surse proprii de venit (vanzari de armament, munitii, pulberi, servicii, publicatii, chirii etc.), care alimenteaza, tot anual, bugetul de stat cu miliarde de lei si, la nevoie, fondul de rezerva al Guvernului;

- urmare a celor de mai sus, bugetul de salarii si indeosebi pensii militare nu are nicio legatura cu cei 9,4% din PIB precizati in PNRR, cu bugetul de pensii si al asigurarilor sociale pentru civili sau cu Casa Nationala de Pensii;

5. Convingerea membrilor Guvernului, a ministrului Muncii indeosebi, dar si a opiniei publice, manipulata de pseudoanalisti politici si pseudoteleasti ca exista doar doua MARI CATEGORII DE PENSII – CIVILE SI MILITARE si doar doua sisteme de pensii, PUBLIC si PRIVAT, primul avand mai multe legi ocupationale, pe langa cea generala. Pensiile militare de stat, trecute aberant in PNRR, se incadreaza in Sistemul Public de Pensii. Pe cale de consecinta, orice marire a pensiilor din Sistemul Public se aplica si pensiilor militare de stat;

6. Convingerea Legislativului ca militarii si politistii nu pot incheia, constitutional (art.42), contracte de munca normata la 8 ore, pentru ca este interzisa “munca fortata”, ei incheind, prin urmare,contracte de prestare a activitatii la ordin, 24h/24, cu pedepse diferite fata de civili, la pace (arestul) si razboi (glontul) si renuntarea la toate drepturile civile, inclusiv, prin juramant, la dreptul la viata. Drept urmare, nu pot fi cuprinsi in nicio lege referitoare la angajatii/pensionarii civili privind salarizarea/pensiile, salariile si pensiile militare nefiind, constitutional si legal, de competenta nici a Ministerului Muncii, nici a Comisiilor de Munca din Parlament;

7. Convingerea Guvernului si Legislativului ca impozitarea pensiilor, care nu constituie un venit ci o restituire, fiind un drept patrimonial dobandit in baza unor contracte de munca/activitate este neconstitutionala, deoarece provine din venit deja impozitat, dar se practica, pe baza confuziei voite, intre cele 2,2 milioane de pensii (inclusiv militare) si cele 3,3 milioane de ajutoare sociale, indemnizatii de merit, rente viagere etc., care nu presupun nici “contributivitate”, nici “recalculare”, fiind stabilite politic si botezate, in mod ticalos si propagandistic, “pensii”;

8. asigurara opiniei publice ca nu exista nicaieri in lume venit neimpozitat.  Militarii si politistii au contribuit si ei la pensii mai mult decat civilii, si din brut si din net, retinerile fiind direct la bugetul de stat, iar contributivitatea nu este singurul criteriu de stabilire a pensiilor, existand si altele ca, spre exemplu, importanta sociala a muncii/activitatii. Pe cale de consecinta, orice “taxare” a pensiilor civile si militare pentru marirea contributiilor la sanatate, la care pensionarii au contribuit toata viata lor activa, inseamna furt calificat si discriminare! Cu atat mai mult in situatia militarilor si politistilor, in activitate ori rezerva/retragere, care, prin legi-statut, au asigurate gratuitatea actului medical si a tratamentelor pentru ei si familiile lor, in propriile lor policlinici si spitale specializate (ca si ceferistii sau pilotii).

III. Pensiile militare de stat

9. Legislativ.

- pensiile militare de stat au fost reglementate prin Legile nr.164/2001 si 179/2004, apreciate de structurile NATO si UE. Ele urmau sa fie aliniate celor din statele membre NATO, dupa aderare, conform anexelor Tratatului de aderare, angajamentele fiind asumate de guvernele Romaniei;

- au fost desfiintate de tandem-ul Basescu-Boc, in 2009-2010, prin Legile 329/2009, 119/2010 si 263/2010, in cadrul unui adevarat razboi mediatic si psihologic declansat impotriva rezervistilor care si-au pierdut statutul de rezervist (legea 263/2010, art.6), fiind aruncati, fara drept de munca si fara fond de pensii, ca asistati social, pe CNP;

- haosul si discriminarea in domeniu s-au instalat prin neconstitutionala OUG1/2011 (pe care multi rezevisti o confunda cu Legea 263/2010) care se voia un raspuns la victoria SCMD in Justitie, prin anularea HG.735/2010, de aplicare a Legii 119/2010, opera a Directiilor generale Juridica si Financiara ale MApN. (a se vedea auditul Curtii de Conturi din 2012);

- reparatia partiala s-a obtinut, tot neconstitutional, prin Legea 241/2013 (revenirea pensiilor la cuantumul din 2009);

- constitutional, s-a obtinut dreptul disponibilizatilor la munca nerestrictionata (prevazut prin Tratatul de aderare), prin Legea 134/2014;

- lichidarea tuturor discriminarilor din sistem s-a obtinut, insa, juridic, abia in iulie 2015, prin legea reparatorie a pensiilor militare de stat, cunoscuta ca Legea 223/2015. Aceasta prevedea pentru viitor, deoarece toti fostii militari si fostii politisti (re)dobandeau statutul de rezervist, “pensiile lor” urmand a fi platite din nou din bugetul Apararii, aliniindu-se la venitul salarial brut al celui care detinea, la 1 ianuarie 2016, functia de pe care rezervistul iesise la pensie, cu datele lui de grad si vechime. Din pacate, premierul de atunci a impus aplicarea legii de la 1 ianuarie 2016, Directiile generale Financiara si Juridica ale MApN strecurand in OUG nr.57/2015 privind salarizarea bugetarilor pe 2015, ca Art.40 (initial 36), o intreaga OUG, in 28 articole (initial 30), privind pensiile militare de stat. Aceasta ne-a spulberat baza de calcul, reducandu-ne plafonul de la 100% la 85% si indicele de calcul de la 80% la 65%. A urmat criminala OUG59/2017, data la inceputul lui iulie, cu aplicare de la 15 septembrie, care a dus la parasirea sistemului de catre peste 21.000 de militari si politisti si la decuplarea soldelor militare de rezervist de soldele celor aflati in activitate. In decembrie 2018, s-a dat OUG 114 care a permanentizat sistarea ajutoarelor salariale in baza unei legi abrogate (Legea 284/2010) si a marit haosul prin trecerea impozitului datorat de angajator statului, pe seama angajatului;

            10. Din 11 decembrie 2015, SCMD solicita in strada, in Parlament si in Justitie si va solicita si dvs., astazi, revenirea la textul Legii 223/2015, a pensiilor militare de stat, asa cum a fost promulgat, avansand, ca solutie, introducerea ca amendamente la ”forma consolidata”, a vechiului text al fiecarui articol modificat. Si tot de atunci ne izbim de impotrivirea acerba a Directiilor generale incriminate ale MApN, care ii mint si ii manipuleaza fara jena pe ministrii Apararii, facandu-i sa semneze, ca primarii, perpetuarea dezastrului rezervei, motiv pentru care SCMD i-a dat in judecata pe acestia, incepand cu dl Motoc, dar si pe ministrul Muncii, de atunci, LOV, invocand aplicarea cu rea vointa a deciziilor obligatorii ale CCR (20/2000) si ICCJ (29/2011) care stipuleaza identitatea de tratament juridic intre rezervisti si magistratii pensionari. Va solicitam, prin urmare, sistarea presiunilor MApN asupra Comisiilor de Aparare din Parlament, pentru stoparea amendamentelor care reconstituie textul intial al Legii 223/2015;

11. Respingerea discriminarii introduse si printre veterani, prin recenta Lege 168/2020, prin sustinerea amendamentelor noastre, deja asumate in Parlament, care redau drepturile confiscate veteranilor care au axecutat misiuni de lupta si pe teritoriul Romaniei. La urma urmelor, avioanele, elicopterele si navele lui Putin ne ameninta in Marea Neagra, nu la Kabul!

12. Referitor la proiectul de Lege – statut a cadrelor militare, va solicitam nu numai sustinerea amendamentelor introduse la Senat, privind excluderea din baza de calcul a pensiei militare a pensiei private (suplimetare) si drepturilor decurgand din OMM, ci si implementarea si la noi, ca in toate statele membre UE, a prevederilor Recomandarii europene nr.1275/2002 privind dreptul militarilor in activitate de a constitui sindicate, ca in toate statele membre UE.

Alte aspecte va vor fi supuse atentiei de catre delegatii nostri, specialisti autentici si de buna credinta in domeniile financiar si juridic.

Urandu-va un “provizorat” in functie cat mai lung, eventual de 7 ani, in interesul Tarii, al structurilor militare si al militarilor in activitate, in rezerva si in retragere,

 

Am onoarea sa va salut,

 

Honor et Patria! Vae Victis!

 

Presedintele SCMD,

            Col.(r) dr. Mircea DOGARU

 

 

 

         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu