Stiri din campania pentru alegeri locale

Inteviu cu Maia Sandu

joi, 12 iulie 2012


De acord                                                       De acord                                           De acord

Co-presedinte USL                                      Co-presedinte USL                          Co-presedinte USL

Victor - Viorel PONTA           George Crin Laurentiu ANTONESCU           Daniel CONSTANTIN





LISTA OBIECTIVELOR STRUCTURILOR MEMBRE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE (CNSC),

PROPUSE VIITOAREI GUVERNARI *

I.                    

II.                PREAMBUL

Luand act de lichidarea democratiei constitutionale in Romania, prin desfiintarea in practica a deciziilor Legislativului si Puterii Judecatoresti, de catre Executiv,

Constatand incalcarea violenta si grava a drepturilor omului, incepand cu dreptul la munca, la sanatate, la invatamant, la cultura, la un trai decent, la proprietatea dobandita si culminand cu dreptul la viata, de catre actuala Putere din Romania (presedinte, guvern, majoritatea parlamentara),

Suportand tot mai greu eludarea Constitutiei Romaniei si a legislatiei europene, subminarea economiei nationale, batjocura la care actuala Putere din Romania supune toate categoriile de cetateni, indiferent de varsta, toate categoriile socio-profesionale, la ingnorarea calitatii si performantei, inovarii si respectului profesional si a inlocuirii specialistilor cu politruci fara experienta, dar cu apetit nemasurat pentru furt si inselaciune, raspunsul ineficient la crizele actuale,

Asitand consternati, la jaful sistematic la care suntem supusi ca cetateni si ca natiune, din partea unui regim dictatorial corupt, care intruneste toate caracteristicile unei guvernari bazate pe forte paramilitare, pe santaj, amenintari, incalcarea tuturor drepturilor cetatenesti decurgand din Constitutie, distrugerea mediului, degradarea si epuizarea padurilor, otravirea aerului si apelor cu poluanti industriali sau cu deseurile chimice cele mai distructive,

Constatand ignorarea politicilor de dezvoltare si distrugerea sanselor pe viitor de a mai reporni sistemul prin creditari externe, datorita vanzarii bogatiilor naturale ale tarii, ce au constituit pana acum garantiile platii datoriilor,

---------------------------------------------------------------

* In Anexa, solutiile concrete, propuse de Federatia Nationala “Unirea” a Pensionarilor din Romania, la data de 10.07.2012.

NOI, asociatiile, fundatiile, uniunile, sindicatele, grupate in cadrul Consiliului National al Societatii Civile, am hotarat sa punem capat acestei stari de lucruri, pentru a salva natiunea romana si statul numit Romania.

Vointa noastra este sa obtinem, prin orice mijloace legale, schimbarea regimului. Aceasta schimbare înseamna:

·         Demisia presedintelui Romaniei

·         Alegeri anticipate SEPARATE

·         Adoptarea unor  masuri ferme pentru a împiedica fraudarea alegerilor (participarea la supravegherea procesului de votare?).

OBIECTIVE IMEDIATE

A.    Restaurarea democratiei

1.      Restaurarea democratiei constitutionale participative, interzicerea stricta a amestecului Executivului in deciziile Legislativului si ale Puterii Judecatoresti.

2.      Dreptul la justitie obiectiva prin interzicerea amestecului Executivului si politizarea actului de justitie, desfiintarea structurilor de politie politica de tip stalinist si a instrumentelor politice tip Curtea Constitutionala, ANI, DNA, CNSAS, etc. Incredintarea atributiunilor acestora structurilor statului deja existente;

3.      Dreptul la reprezentare parlamentara corecta prin anularea restrictiilor de tip politie politica si “lustratiilor”, a actualului sistem electoral ticalos si interzicerea migratiei parlamentare.

4.      Depolitizarea structurilor militare de ordine publica, a invatamantului, justitiei, TVR si Radioului national.

5.      Depolitizarea conducerilor firmelor, societatilor si companiilor de stat.

6.      Introducerea votului uninominal pur si, in Codul Penal, a unor pedepse mari pentru frauda electorala, mita electorala si fraudarea votului in Parlament.

7.      Modificarea Constitutiei in sensul acordarii dreptului de suspendare a presedintelui de catre cetateni, printr-un milion de semnaturi, selectarea politicienilor pe baze profesionale, morale si diferentierea politicii de partid de politicile publice ce trebuie sa fie proiectate de catre specialisti.

8.      Renuntarea la reforma administrativa a judetelor.

9.      Reformarea institutiilor publice in sensul eficientizarii actului de guvernare si de gestionare a fondurilor publice, separarea fondurilor destinate dezvoltarii economice de cele bugetare necesare salarizarii personalului bugetar.

10.  Consiliul de administratie al televiziunii publice sa aiba în componenta doi reprezentanti ai CNSC; între membrii Consiliului de administratie ai TVR, dar si între angajatii institutiei sa nu existe legaturi de gradul 1 sau 2 de rudenie.

  1. Constituirea unui Centru National de Management al Crizelor şi Dezvoltare Durabila, cu deschidere regionala,  alcatuit din specialisti creditati de CNSC, neimplicati politic şi cu experienta nationala şi internationala  în domeniu; acest centru va functiona în directa corelatie cu programele finantate pe fonduri europene, independente de bugetul de stat.

12.  Promulgarea unei legi a raspunderii prezidentiale.

13.  Societatea Civila asteapta de la partidele castigatoare în alegeri: aducerea pe pozitiile publice a unor specialisti consacrati pe domeniile lor profesionale, sanatosi moral, si cu activitate sociala recunoscuta, recunoaşterea dreptului de a monitoriza instituţiile statului, inclusiv a Guvernul şi Parlamentului prin reprezentanţii sai, în diverse forme şi structuri; participarea sa la fundamentarea şi adoptarea deciziilor generale care vizeaza societatea şi economia; participarea reala la rezolvarea treburilor statului, începand cu securitatea naţionala şi terminand cu domeniul social.

14.     Masuri privind infaptuirea Justitiei in interesul cetatenilor, cu obligativitatea respectarii legilor care indeplinesc conditiile prevederilor constitutionale, ale legislatiei europene si respectarii suprematiei Constitutiei, acordarea prevederilor constitutionale cu Constituţia europeana.

15.     Responsabilizarea, prin Constitutie, a guvernului pentru managementul crizelor, asigurarea calitatii in toate ramurile de activitate si calitatea mediului natural si a vietii cetatenilor, precum si asigurarea egalitatii de sanse pentru toti cetatenii.

16.     Recredibilizarea institutiilor statului şi a justiţiei, prin stimulente prudente şi eficiente, încadrarea acestora cu personal bine pregatit (experienţa de minim 10 ani), mai ales din randul tinerilor şi cu pregatire în ţarile europene sau SUA. În context, Justiţia trebuie sa devina realmente independenta şi inamovibila, dotata cu mijloace şi fonduri corespunzatoare, pentru a putea ieşi pe deplin de sub influenţa nociva a Executivului şi politicului, dar si incoruptibila prin legi ale responsabilitatii judecatoresti si monitorizarea societatii civile.

17.     Judecatorii, procurorii sefi, procurorul general, adjunctii procurorului general si avocatul poporului, trebuie alesi de catre cetateni, conform principiilor alegerii membrilor din Parlament si a notorietatii pe Plan Civic (in cazul avocatul poporului)

18.     Asigurarea şi garantarea protecţiei sociale a populaţiei, in paralel cu generarea de locuri de munca si instruirea profesionala a populatiei inactive, astfel încat acest obiectiv fundamental sa nu mai ramana la discreţia unui conducator sau altuia, sa nu mai fie dreptul discreţionar al preşedintelui de a-l respecta sau nu, aşa cum se întampla în prezent. Statul social de tip european trebuie asigurat de Constitutie şi Legislaţia generala a ţarii, în concordanţa cu Normele Europene.

19.     Ridicarea nivelului de trai la un salariu minim garantat, pentru un trai decent si fara discriminare la cosul zilnic de hrana, prin stimularea inovarii si tehnologiilor de varf şi politici de dezvoltare economica sustenabila.

20.     Anularea contractelor frauduloase, facute cu speculatorii financiari prin care se vand resursele tarii, se depoziteaza substantele toxice in subsol, se introduc industrii poluante fara statiile de depoluare a apelor sau aerului, sau se degradeaza apele freatice prin introducerea de substate chimice poluante.

21.     Abrogarea HG-urilor si OUG-urilor care au stabilit renuntarea la drepturile prevazute in contractile colective de munca, sporuri, al 13-lea salariu, tichete de masa, vacanta, cresa, etc.

22.     Executarea hotararilor judecatoresti avand ca obiectiv acordarea unor dreptui, inclusiv de natura salariala, stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar si a pensionarilor militari sau civili.



B.     Dreptul de a monitoriza institutiile statului (inclusiv Parlamentul, Guvernul) si dialogul social



1.      Asigurarea parghiilor necesare, în vederea garantarii realizarii cererilor Societatii Civile (cetatenilor) legitime. Astfel, solicitam ca în fiecare organ sau structura de putere şi administrativa (Parlament, Guvern  şi Agenţiile sale, ministere şi alte organe ale Administraţiei Centrale, organele locale ale Puterii şi Administraţiei etc.) sa fie incluşi 2-3 reprezentanţi ai Societaţii Civile, experţi şi profesionişti în materie, care sa formeze un birou de avizare a tuturor deciziilor şi masurilor cu caracter general, adoptate de organele respective şi care vizeaza populaţia sau diverse segmente şi categorii ale acesteia. Aceşti reprezentanţi ai Societaţii Civile vor fi persoane de legatura cu organele respective şi ele trebuie consultate permanent în diverse ocazii.

2.      Masuri privind asigurarea Societaţii Civile şi a cetaţenilor romani pentru prezentarea doleanţelor lor periodic în mass-media romaneasca, şi în special a celei finanţate de catre stat

3.      Reformarea şi deblocarea sistemului privind achiziţiile publice şi licitaţiile.

4.      Societatea Civila aşteapta de la partidele caştigatoare în alegeri: recunoaşterea dreptului de a monitoriza instituţiile statului inclusiv Guvernul şi Parlamentul prin reprezentanţii sai în diverse forme şi structuri; participarea sa la fundamentarea şi adoptarea deciziilor generale care vizeaza societatea şi economia; participarea reala la rezolvarea treburilor statului începand cu securitatea naţionala şi terminand cu domeniul social.

5.      Desfiinţarea Grupului de Dialog Social şi înlocuirea sa cu un Consiliu Academic Civic Cultural şi Spiritual sau CNSC în vederea stimularii contactului şi dialogului Puterii cu Societatea.

6.      Sprijin pentru formarea unei comisii paritare de dialog social intre semnatari, Primaria Municipiului Bucuresti si CGMB.

7.      Crearea de platforme de comunicare transparenta, prin care partenerii de interese pe dezvoltare economica sau implementarea de programe sa poata comunica cu autoritatile in mod eficient.



C.    Munca



1.       Abrogarea Legii 53/2003 si elaborarea unui nou Cod al muncii, in conformitate cu propunerile sindicatelor si patronatelor, prevazand si normarea obligatorie a muncii in cadrul multinationalelor.

2.      Abrogarea Legii dialogului social (nr 62/2011), restrictiva pentru sindicate si promulgarea unei noi legi a sindicatelor, care sa permita desfasurarea nestingherita a activitatii sindicale la locul de munca si desfasurarea dialogului social la standarde europene.

3.      Renuntarea la disponibilizari, ca masura preferata de iesire din criza economica si stimularea inovarii ca masura de redresare economica si crestere a competitivitatii, prin introducerea sistemului de redevente in favoarea inventatorilor sau inovatorilor.

4.      Restituirea catre bugetari a sumelor abuziv retinute din salarii, cu incepere de la 01.01.2011.

5.      Restituirea catre toate categoriile de pensionari a CASS-ului abuziv retinut fara respectarea prevederilor din Legea 19/2000.

6.      Abrogarea Legii 329/2009 a restrictionarii dreptului la munca.

7.      Abrogarea Legii 119/2010, de desfiintare cu caracter retroactiv a pensiilor de serviciu si revenirea la legislatia anterioara, care a stabilit aceste pensii, sau initierea unei noi legislatii care sa respecte drepturile, conferite prin legislatia anterioara.

8.      Administrarea statiunilor de odihna sa fie facuta de catre sindicate, iar statiunile de tratament sa fie administrate de catre organizatiile de pensionari, deoarece ei le-au construit.

9.      Asigurarea locurilor de munca în special pentru tineri si revoluţionarii din 1989 conform legilor în vigoare şi doleantelor protestatarilor din ţara şi din Piaţa Universitaţii, din 2012 şi nu numai, atragerea prin acordarea de stimulente a specialistilor tineri cu studii in strainatate, atat in administratia centrala cat si in mediul educativ sau economic.

10.     Deblocarea posturilor vacante din administratia publica si infiintarea de noi locuri de munca in raport de cerintele angajatorului si societatii civile.

11.     Marirea productivitatii prin tehnologizarea activitatii profesionale (in acest moment conditiile de munca fiind umilitoare si primitive).

12.     Respectarea dreptului fundamental, prevazut in Constitutie la art. 40, al salariatilor din mediul privat, de a se organiza in sindicate la locul de munca.

13.     Acceptarea memoriului Federatiei Nationale a Muncii pentru revitalizarea mineritului romanesc.

14.     Anularea OUG 283/2011 care anuleaza si limiteaza drepturile legale ale angajatilor intr-o forma discriminatorie.

15.     Introducerea, prin lege, a responsabilitatii corporatiste pentru toate firmele romaneşti sau straine si a penalitatilor in cazul încalcarii acestor principii.

16.     Introducerea legilor antitrust si antimonopol conform legislatiei internationale

17.     Acordarea drepturilor salariale si de pensie membrilor structurilor CNSC aflate in proces cu guvernul / angajatorul, pe toata durata procesului si cu prioritate in cazurile in care exista hotarari definitive si irevocabile favorabile, din momentul pronuntarii acestora.

D. Parteneriatul social

            Nu exista îndoiala ca posibilitaţile obţinerii satisfacţiei din munca de catre angajaţi, printre care şi membrii noştri de sindicat, sunt legate inevitabil de managementul companiilor, mediul politic care le influenţeaza şi, pe cale de consecinţa, rezultatele activitaţii care se distribuie catre salariaţi.

1.      Garantarea faptului ca, dupa reorganizare, nu se va decide desfiinţarea de locuri de munca pe o perioada de minim 5 ani de la înfiinţare, iar ulterior desfiintarea de locuri de munca va fi insotita de recalificare si reorientare profesionala catre alte locuri de munca;

2.      Asigurarea continuitaţii de extragere lignit în cdrul Sucursalei Miniere Prigoria, prin asigurarea de investiţii pentru deschiderea Carierei Bustuchin, iar în situaţia în care se închide sau se renunţa la exploatarea acestor active, salariaţii sa fie redistribuiţi catre activele funcţionale (Carierele Alunu – Berbeşti);

3.      Bugetarea fondului de salarii al viitoarelor companii încat sa se asigure uniformizarea caştigurilor pe meserii şi locuri de munca, la nivelul caştigului celui mai mare existent actualmente în entitaţile ce vor fuziona;

4.      Eliminarea, prin ordin al ministrului si/sau odata cu aprobarea bugetelor complexurilor energetice si SNLO, a alocarii de resurse financiare în alte scopuri decat cele realizarii producţiei de energie şi carbune (asocieri cu cluburi sportive sau alte activitaţi neproductive, decontarea de cheltuieli pentru mijloace de transport şi deplasari în beneficiul sindicatelor, transferul catre sindicate a cotei de 6,5-7,4%0 din fondul de salarii pentru urmarirea derularii Contractului Colectiv de Munca);

5.      Incetarea imediata a practicilor nelegale de a acorda contracte comerciale prin încredinţare directa, pentru achiziţia de servicii şi bilete de odihna şi tratament unor firme cu acţionariat sindical sau cu intermedierea sindicatelor;

6.      Eliminarea din organigramele unitaţilor a posturilor de inspectori sociali, care, consuma inutil  şi fara legatura cu obiectul de activitate al companiilor o parte a fondului de salarii, în beneficiul liderilor de sindicat (salarii la nivelul directorilor de unitaţi şi subunitaţi);

7.      Iniţierea unor demersuri de modificare şi/sau anularea actelor normative cu privire la repartizarea rezultatelor financiare ale viitoarelor companii, pe o perioada de minim 10 ani, în aşa fel încat resursele financiare produse de acestea sa poata fi folosite în propria dezvoltare;

8.      Recunoaşterea tuturor sindicatelor afiliate la Federaţia Naţionala a Muncii ca parteneri de dialog social cu administraţiile societaţilor aflate în coordonarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, unde acestea sunt constituite;

9.      Recunoasterea SCMD, ACPR si a Federatiei Romane de Fotbal – Asociatie ca structuri de interes public reprezentative si parteneri de dialog social;

E. Revolutionari

1.      Abrogarea de urgenta a Legii 283/2011 si acordarea drepturilor ce decurg din Legea Recunostintei 341/2004, cu eliminarea situatiilor discriminatorii, sesizate in normele de aplicare ale acesteia.

2.      Desemnarea urgenta a unui nou secretar de stat la SSPR care sa reprezinte si sa apere interesele revolutionarilor, indiferent de culoarea politica a celor care guverneaza.

3.      Finalizarea tuturor dosarelor privind acordarea si preschimbarea in conformitate cu Legea 341/2004;

4.      Infiintarea unei comisii la nivel de SSPR care sa se ocupe strict de relatia revolutionarilor cu autoritatile central si locale.

5.      Sindicatul Revolutionarilor din Romania Decembrie 1989 si BNR sa devina un partener de dialog pentru SSPR si CPRD in orice problema in care sunt vizate interesele revolutionarilor.

6.      Blocarea urgenta a initiativei de modificare a Legii 341/2004, deoarece modificarile sunt confuze, interpretative si discriminatorii.

7.      Punerea in practica a hotararii de acordare de brevete si medalii pentru revolutionari.

8.      Pastrarea, in situatia modificarii Constitutiei, a prevederilor privind revolutia romana.

F. Economie. Avutia tarii (abuzuri).

1.      Renuntarea la “marea privatizare”, adica la cedarea de catre statul roman a ultimelor proprietati ale statului (CFR Calatori, CFR Marfa, TAROM, ROMARM, NUCLEARELECTRICA, CUPRUMIN, etc.), asigurarea unui management corespunzator

2.      Promovarea unei noi legi a raspunderii ministeriale; anchetarea abuzurilor in serviciu contra interesului public si a intereselor persoanei, savarsite de demnitarii regimului Basescu in guvernele Boc-Ungureanu.

3.      Anularea contractului cu compania Roşia Montana Gold Corporation din cauza încalcarilor grave ale legislaţiei de mediu precum şi a prejudiciului major pe care proiectul l-a adus pana acum şi l-ar aduce atat din punct de vedere economic, cat şi social şi cultural.

4.      Protejarea padurilor prin combaterea taierilor ilegale sau doar aparent legale, promovarea împaduririlor şi a managementului forestier sustenabil, protejarea biodiversitatii padurilor.

5.      Protejarea apelor de suprafaţa faţa de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de epurare, a cursurilor de apa naturale faţa de amenajarile pentru producerea energiei electrice, faţa de îndiguiri de orice natura, iar împreuna cu cele subterane, faţa de exploatarea cantitativa excesiva,

6.      Interzicerea activitatilor de explorare si exploatare a gazelor de sist prin metoda fracţionarii hidraulice, pentru a preveni compromiterea iremediabila a rezervelor subterane de apa din zonele respective;

7.      Declasificarea tuturor contractelor de privatizare a marilor obiective economice (Petrom, BCR, terenurile vandute catre straini etc.)

8.      Masuri de recuperare a pierderilor şi a furturilor din economia naţionala şi banul public. Pedepsirea conform legii a celor vinovaţi.

9.      Revizuirea, pe cat posibil, a tuturor contractelor economice şi financiare defavorabile Romaniei, încheiate cu diverse corporaţii şi structuri straine, care au favorizat irosirea resurselor naţionale în beneficiul unor grupuri restranse interne sau externe, care s-au organizat în scop infracţional. În context, retransferarea unor bogaţii şi resurse în patrimoniul poporului şi transformarea acestora în monopol (proprietate) de stat.

10.     Reevaluarea contractelor de interes public si desecretizarea acestora (Electrica, Distrigaz, Apa Nova, etc).

11.     Reducerea aparatuluibirocratic al intreprinderilor de stat si promovarea pe baza de competent.

12.     Includerea CNH S.A. Petrosani si a altor exploatari miniere viabile in Complexul Energetic Hunedoara S.A.

13.     Renuntarea la inchiderea exploatarilor miniere, acordarea de subventii pentru retehnologizaresi deschiderea unor noi fronturi de exploatare.

14.     Liberalizarea pretului carbunelui.

15.     Stoparea disponibilizarilor la firmele de stat si angajari pentru intinerirea fortei de munca.

16.     Solutionarea problemelor aparute in implementarea proiectelor pe fonduri europene, prioritara fiind acordarea in termen a rambursarilor (in vederea onorarii contractelor a platii salariatilor si a contributiilor aferente la bugetul statului, a derularii corespunzatoare a activitatilor cuprinse in acestea).

G. Economie – Mediu.

Degradarea accelerata a capitalului natural din Romania sub presiunea dezvoltarii necesita abordarea prioritara a aspectelor legate de protecţia mediului. În acest context, solicitam partidelor politice sa susţina:

1.      Declararea protecţiei mediului natural drept prioritate naţionala;

2.      Includerea criteriilor de mediu în procesul decizional central şi local, impunerea aplicarii standardelor de mediu în toate domeniile de activitate şi alocarea de resurse pentru alinierea Romaniei la standardele de mediu ale Uniunii Europene;

3.      Reformarea instituţiilor cu responsabilitaţi în protecţia mediului, începand cu Ministerul Mediului şi Padurilor, împreuna cu toate structurile din subordonare şi coordonare.

4.      Dincolo de la aceste aspecte generale, pentru a raspunde la problemele urgente cu care se confrunta Romania în acest moment, Coaliţia pentru Mediu din Romania solicita:

5.      Anularea contractului cu compania Roşia Montana Gold Corporation din cauza încalcarilor grave ale legislaţiei de mediu precum şi a prejudiciului major pe care proiectul l-a adus pana acum şi l-ar aduce atat din punct de vedere economic, cat şi social şi cultural.

6.      Protejarea padurilor prin combaterea taierilor ilegale sau doar aparent legale, promovarea împaduririlor şi a managementului forestier sustenabil, protejarea biodiversitatii padurilor.

7.      Protejarea apelor de suprafaţa faţa de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de epurare, a cursurilor de apa naturale faţa de amenajarile pentru producerea energiei electrice, faţa de îndiguiri de orice natura, iar împreuna cu cele subterane, faţa de exploatarea cantitativaexcesiva,

8.      Interzicerea activitatilor de explorare si exploatare a gazelor de sist prin metoda fracţionarii hidraulice, pentru a preveni compromiterea iremediabila a rezervelor subterane de apa din zonele respective;

9.      Protejarea spaţiilor verzi, respectarea cerinţelor europene de a avea minim 26mp/locuitor în oraşe, aprobarea OUG 114/2007 în forma iniţiala si eliminarea prevederilor derogatorii din Legea Spatiilor Verzi, care permit construirea pe spatiile verzi a numeroase categorii de obiective;

10.  Introducerea serviciilor de salubritate si a colectarii selective la nivel naţional, respectarea normelor europene în privinţa managementului deşeurilor, taxarea diferenţiata a deşeurilor colectate selectiv faţa de cele amestecate.

11.  Reformarea strategiei din transporturi, prin stimularea transporturilor feroviare, si modernizarea infrastructurii de transport urban astfel încat sa se ţina cont de pietoni, biciclişti, calatori cu transportul public, precum şi de persoane cu dificultaţi de deplasare, precum mamele cu copii sau persoanele cu handicap.

12.  Respectarea normelor europene cu privire la calitatea aerului, monitorizarea susţinuta şi realizarea unui plan de masuri pentru a reduce poluarea cu noxe şi praf la nivel urban.

13.  Promovarea echilibrata a energiilor din surse regenerabile, concomitent cu masuri de eficienţa energetica pe întreg lanţul de la producţie, pana la consumul final, precum şi reducerea dependenţei de surse de energie poluante sau periculoase, precum combustibili fosili sau nucleari.

14.  Promovarea educaţiei pentru mediu, atat prin realizarea unor manuale atractive, cat şi prin dezvoltarea unor programe care sa susţinaimplicarea elevilor în mod activ.

15.  Reformarea Administaţiei Fondului pentru Mediu astfel încat sa prioritizeze programele de protecţia mediului (nu RABLA, nu îndiguirile), iar politica de resurse umane sa promoveze specialişti în mediu la conducerea instituţiei.

16.  Consultarea reala a cetatenilor în procesul decizional, respectarea legii 52/2003 şi a legii 544/2001.

18. Reevaluarea contractelor de interes public si desecretizarea acestora.



H. Invatamant – Cultura.

1.      Acordarea salariilor stabilite prin lege cadrelor didactice

2.      Abrogarea si reevaluarea si corectarea Legii 1/2011 a invatamantului si a ordinelor ministrului Funeriu si a fisei de evaluare emisa de PDL in colaborare cu Ecaterina Andronescu.

3.      Modernizarea educatiei in interesul elevilor si formarea profesionala pe principiile pedagogiei moderne a personalului din educatie.

4.      Redarea demnitatii profesionale a cadrelor didactice printr-o salarizare bazata pe calitatea actului educativ.

5.      Reducerea coruptiei in sistemul educational si acordarea functiilor pe merit.

6.      Promovarea educaţiei pentru mediu, atat prin realizarea unor manuale atractive, cat şi prin dezvoltarea unor programe care sa susţinaimplicarea elevilor în mod activ.

7.      Reformarea Administaţiei Fondului pentru Mediu astfel încat sa prioritizeze programele de protecţia mediului (nu RABLA, nu îndiguirile), iar politica de resurse umane sa promoveze specialişti în mediu la conducerea instituţiei.

8.      Revenirea la legile si sistemele anterioare ale Educaţiei şi Sanataţii, pentru însanatoşirea actualei situaţii grave provocata de regimul politic Basescu în aceste domenii.(se elimina complet, este ineficient).

9.      Deblocarea posturilor nedidactice si didactice auxiliare din unitatile si institutiile din invatamant.

10.  Revenirea asupra deciziilor de comasare a unitatilor din invatamantul preuniversitar, acolo unde comasarile s-au efectuat abuziv.

11.  Salarizarea personalului didactic, de predare si auxiliar, in conformitate cu dispozitiile Legii 221/2008.

12.  Acordarea de cresteri salariale pentru personalul nedidactic, pentru a-i motiva sa ramana in sistem.

13.  Acordarea drepturilor personalului din invatamant, decurgand din acte normative si administrative cu character normative si inscrise in contractele colective de munca, drepturi pierdute ca efect al legislatiei promovata abuziv in ultimii doi ani.

I. Medicina. Sanatate. Asistenta sociala.

1.       Dreptul la justitie obiectiva prin interzicerea amestecului Executivului si politizarea actului de justitie, desfiintarea structurilor de politie politica de tip stalinist si a instrumentelor politice tip Curtea Constitutionala, ANI, DNA, CNSAS, etc.

2.      Reinvestirea in industria farmaceutica romaneasca si in Institutul Cantacuzino

3.      Organizarea unui sistem de asigurare a asistentei sociale pentru persoane care nu se pot deplasa de la domiciliu

4.      Cresterea numarului de medicamente acordate gratuit sau compensate si stabilirea de masuri concrete pentru toti cei care beneficiaza de acestea sa poata ajunge cat mai repede in posesia lor 

5.      Organizarea de case de ocrotire a femeilor, cu si fara copii, maltratate de sotii acestora

6.      Asigurarea de locuinte sociale si acordarea de sprijin pentru plata chiriei intretinerii persoanelor fara posibilitati si crearea de locuinte de tranzit pentru cei fara adapost

7.      Siguranta cetateanului a invatamantului si sanatatii (gratuitate, accesibilitate si calitate) prevazute in Constitutie dar nerespectate.

8.      Stoparea evacuarii abusive a cetatenilor cu contracte de inchiriere.

9.      Acordarea de locuinte sociale, din Fondurile de urgenta ale primariilor, pentru evacuate, sinistrati, cetatenii din imobilele inregistrate cu grad seismic de prabusire.

10.  Recuperarea si reabilitarea, prin programe special de urgent, a familiilor si persoanelor fara venituri si fara adapost.

11.  Institutionalizarea animalelor fara adapost, ce prezinta pericol public sau necesita ingrijiri special.

J. MAI si MAPN.

1.      Despartirea MAI in Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei Publice.

2.      Revenirea asupra asa zisei reforme din MAI, reincadrarea si repunerea in drepturi a militarilor (jandarmi, pompieri) si functionarilor publici cu statut special (politisti) abuziv disponibilizati.

3.      Anchetarea vinovatilor de abuz in serviciu si fraudarea asa ziselor concursuri si departajari in cadrul MAI.

4.      Abrogarea Ordinelor ministrului Administratiei si Internelor 654 si 658/10.06.2011. Abrogarea Ordinului IGJR nr. 0130052/10.06.2011.

5.      Respectarea HGR nr 416/2007 privind structura organizatorica a MIRA pe timp de pace si mobilizare.

6.      Anularea avansarilor pe criterii politice a cadrelor militare in rezerva si in retragere.

7.      Anularea promovarilor si numirilor in functie in MAI si MApN pe “filiera indirecta”.

8.      Anchetarea cazului Lt (r) Alexandru Gheorghe, anularea abuzivei treceri in rezerva, anchetarea vinovatilor si reactivarea ofiterului.

9.      Anchetarea evenimentelor din P-ta Universitatii, din seara zilelor de 13-15 ianuarie , 18, 22 aprilie, 5 si 7 mai a.c. Verificarea naturii fortelor si misiunilor fortelor de interventie, deoarece exista informatii privind utilizarea, de catre regimul basescu, de formatiuni paramilitare.

K. Pensii militare si civile

1.      Restituirea catre toate categoriile de pensionari a CASS-ului abuziv retinut fara respectarea prevederilor din Legea 19/2000.

2.      Abrogarea Legii 119/2010 de desfiintare cu caracter retroactiv a legilor ocupationale.

3.      Abrogarea Legii 263/2010 a sistemului unitar de pensii pentru adoptarea prin frauda, investigarea cazului si pedepsirea vinovatilor.

4.      Elaborarea unei noi legi a sistemului unitar de pensii pentru civili, care sa prevada punctul de pensie la minim 45% din salariul mediu brut utilizat.

5.      Pensiile aflate in plata, constituind un drept patrimonial castigat, orice diminuare a lor fiind considerata discriminare, solicitam ca pensiile marite in 2011 si 2012, pentru politistii si militarii in rezerva, sa ramana, dupa verificarea lor, in cuantumul nou stabilit, daca acesta a fost legal calculate,fara a fi afectate de regularizari ulterioare.

6.      Abrogarea OUG 1/2011 ca fara obiect (revizuieste decizii de pensie nule de drept).

7.      Abrogarea Legii 165/2011 de aprobare a OUG 1/2011, votata prin frauda, anchetarea cazului si pedepsirea vinovatilor.

8.      Abrogarea OUG 59/2011, devenita Legea nr.563/2011 ca ramasa fara obiect si care a revizuit decizii de pensie nule de drept.

9.      Stabilirea prin lege ca militarii si politistii trecuti in rezerva pana la data de 01.01.2011 sa beneficieze de toate drepturile anterior stabilite prin Legile 164/2001, 179/2004, alte legi si acte normative anterioare, recunoscandu-li-se statutul de militar in rezerva si pensia militara de stat.

10.     Legi ocupationale care sa restabileasca statutul de militar in rezerva si natura juridica a pensiei ca pensie militara de stat si pentru militarii si politistii trecuti in rezerva dupa 01.01.2011.

11.     Reintroducerea in Legea 223/2007 a prevederilor legate de pensia ocupationala pentru personalul Navigant profesionist din Romania; ,

12.     Recalcularea pensiilor civile, ale tuturor categoriilor profesionale, in baza Deciziei nr. 19 in Dosarul 18/2011 a ICCJ, dupa Legea 57/1974.

13.     Restabilirea prin Lege a dreptului la pensie militara de stat anticipata, la varsta de 45 de ani, pentru militarii angajati pe baza de contract.

14.     Reanalizarea Legii nr 6/2012 si eliminarea prevederilor restrictive la adresa drepturilor omului.

15.     Consolidarea principiului autonomiei Casei Nationale de Pensii Publice

16.     Renuntarea la introducerea coplatii in proiectul Legii sanatatii, pentru pensionari.

17.     Revenirea la situatia din 2004 a numarului biletelor de tratament balnear pentru pensionari (380.000).

18.     Amendarea Legii 16/2000 la Consiliul National al Persoanelor Varstnice in sensul democratizarii alegerii conducerii.

19.     Amendament la Legea nr. 411/2004 (Pilonul II de pensii) pentru reducerea presiunii asupra bugetului de asigurari sociale.

20. Administrarea statiunilor de odihna sa fie facuta de catre sindicate, iar statiunile de tratament sa fie administrate de catre organizatiile de pensionari, deoarece ei le-au construit.

21. Reducerea tuturor categoriilor de impozite pentru pensionari, sub 1000 RON/persoana venit, varstnici, veterani, tineri, persoane singure care au in ingrijire si crestere copii.

22. Organizarea de case moderne de retragere pentru pensionari si varstnici.

23. In noul proiect privind statutul grefierului, aflat in dezbatere la Ministerul Justitiei sa fie reintrodus articolul privind dreptul personalului auxiliar de specialitate din cadrul instantelor judecatoresti si parchetelor, la pensie de serviciu si pentru persoanele aflate la pensie, in baza Legii nr.567/2004, articol care sa fie corelativ cu Art.68 din legea mentionata.

L. Transporturi.

1.      Reformarea strategiei din transporturi, prin stimularea transporturilor feroviare, si modernizarea infrastructurii de transport urban astfel încat sa se ţina cont de pietoni, biciclişti, calatori cu transportul public, precum şi de persoane cu dificultaţi de deplasare, precum mamele cu copii sau persoanele cu handicap.

2.      Reevaluarea cuantumului alocatiei de hrana/calorii-zi pentriu personalul navigant din sistemul bugetar.

3.      Verificarea contractelor autostrazilor si refacerii drumurilor nationale, trimiterea in judecata a vinovatilor pentru fraude, realizarea acestor obiective cu forte proprii.

4.      Realizarea caii ferate si a drumului Uricani – Baile Herculane.



M. Energie.

1.      Stabilirea unei strategii pe termen lung (10 ani) in domeniul energiei in general si rolul surselor energiei regenerabile in strategia nationala

2.      Programe pentru promovarea microgenerarii cu efecte speciale la consumator final (stimularea productiei de energie regenerabila la consumator cu aplicatii individuale) etc.

3.      Blocarea urgenta a initiativei de modificare a Legii 341/2004, deoarece modificarile sunt confuze, interpretative si discriminatorii.

4.      Generarea unui cadru competitiv în folosirea resurselor umane din sistemul energetic (nu management privat, ci criterii foarte clare pe care trebuie sa le îndeplineasca managerii iar, în caz contrar, atragerea raspunderii acestora în baza unor evaluari obiective, fara implicare politica);

5.      Sa se asigure, prin protocol încheiat la nivelul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri – Federaţia Naţionala a Muncii, ca nu se vor iniţia demersuri de cedare a capitalului de catre stat, pe o perioada de 10 ani;

6.      Identificarea şi consultarea reala a tuturor factorilor afectaţi de proces (public, consumatori, instituţii locale din zonele de activitate energetica, sindicate şi reprezentanţi ai salariaţilor, specialişti în domeniu şi unor domenii conexe);

7.      Transmiterea la nivelul partenerilor sociali astfel identificaţi a elementelor şi demersurilor facute în cursul procesului de fuziune (note de fundamentare, hotarari ale Consiliilor de Administraţie şi Adunarilor Generale a acţionarilor, proiecte de fuziune, etc.) în aşa fel încat aceştia sa poata avea o opinie avizata şi sa evite eventualele situaţiile litigioase care sa franeze procesul de reorganizare;

N. Sport.



1.        Drepturi si indemnizatii pentru sportivii cu merite deosebite, indemnizatii substantiale pentru olimpicii din invatamant.







DIN PARTEA CONSILIULUI NATIONAL AL SOCIATATII CIVILE:



1.      Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD): Mircea DOGARU - Presedinte;

2.      Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR (USS-CFR): Denisa POPOVICI – Presedinte;

3.      Sindicatul LPA Bucuresti: Gigel ANDRABULEA – Presedinte;

4.      CERTITUDINEA–Publicatia de cultura, spiritualitate si atitudine: Miron MANEGA -  Director editorial



5.      Fundatia pentru Apararea Cetatenilor impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS): Oana Florea - director;

6.      Federatia Nationala Unirea a Pensionarilor din Romania: Cojanu Dumitru- Presedinte;

7.      Federatia Nationala a Sindicatelor Pensionarilor din Romania (FNSPR): Preda Nedelcu – Presedinte;

8.       Alianta Nationala Feroviara (ANSF) (federatie sindicala): Maxim Gabriel Rodrigo – Presedinte; 

9.       Sindicatul Tinerilor Profesori (STPR): Riegler Cornel -  Presedinte;

10.   Asociatia pentru Promovarea Principiilor Europene in Noile Structuri ale Societatii Romane : Nadolu Petre - Presedinte;

11.   Asociatia Pro Concordia – Craiova: Gl.bg.(r) Iliescu Dumitru – Presedinte;

12.   Alianta pentru Respectarea Democratiei “Octavian Paler”: Gl. Mandu Petrisor – Presedinte ;

13.  Asociatia Proprietarilor pe Legea 112 si a Chiriasilor din Casele Nationalizate :  Opris Stelian -Presedinte; 

14.   Asociatia pentru Protectia Pacientilor: Barbu Vasile -  Presedinte;

15.   Blocul National al Revolutionarilor din Romania, 1989, (BNR 89): Maior Dorin Lazar, Presedinte;

16.   Asociatia de Actiune Civica Internationala a Revolutionarilor din Decembrie 1989 (ACIURO 1989): Haraga Dorel -  Presedinte;

17.   Sindicatul National al Revolutionarilor (SNR): Draghici Teodor Sergiu -  Presedinte

18.   Liga Nationala a Revolutionarilor din Decembrie 1989, (LNRD 89): Lefter Cristian - Presedinte; 

19.  Organizatia Internationala pentru Protectia Drepturilor Omului: Lesu Ionel -  Presedinte;

20.   Asociatia Romanilor din Olanda: Ringhilescu Viorel - Presedinte;

21.  Anghel Cristiana;

22.   Federatia Nationala a Muncii (FNM) (federatie sindicala Rovinari): Cretan Constantin, Presedinte; 

23. Sindicatul National Uniunea Politistilor  “UNIPOL”: Marius  IDITA - Presedinte ;

24. Federatia Sindicatelor din Justitie (FSJ): Persinaru Vasile - Presedinte

25.Asociatia Club TV 22 : Dan Cugler  - Presedinte;

 26. Asociatia Romana Antidrog – Arges: Popa Dorin - Presedinte;

27. Fundatia Luptatorilor Dec.’89, Raniti, Invalizi si a urmasilor celor decedati din Romania –Arges: Popa Dorin – Presedinte;

28. Federatia UNITESA a Personalului din Invatamantul Universitar : Gheorghe – Constantin – Presedinte;

     29. Asociatia 16 Decembrie 1989 Timisoara: Pavel Daniel - Presedinte / Bacana Liviu – Vicepresedinte;

30. Federatia Societatea Civila Romaneasca -: RACANEL Petre – Presedinte;

31. Fundatia “Grigore Vieru” cu sediul in Fort Hamilton – Canada.: Florin GARBAN-  ­ Presedinte;

32. Forumul diasporei de pretutindeni cu sediul la Washinton: Ac. Nicolae DABIJA – Presedinte;

33. Asociatia Nationala a Pensionarilor din Serviciul Auxiliar de Specialitate din Cadrul Instantelor Judecatoresti si Parchetelor – Presedinte: Eugenia HELVEI;

34. Sindicatul National al Lucratorilor din Penitenciare si Publisind: Stefan Teoroc – Presedinte / Gabriel Chifu – Vicepresedinte;

35. Asociatia Nationala a Aviatorilor Profesionisti (ANAP): Costica Manolache – Presedinte;

36.Liga Muncitorilor din Romania : Cristinel Tanasie  - Presedinte

37. Federatia Sindicatelor din Invatamant “Spiru Haret: Marius NISTOR ” – Presedinte;

38. Uniunea Sindicatelor SANITAS Bucuresti: HUȘANU Viorel ­– Presedinte ;

39. Sindicatul ROMTELECOM: CHIRCU Ionel  -  Presedinte;

40. Forumul Social Roman - Cretu Constantin – Presedinte ;

     41. Asoc. Culturala Renasterea Neamului Romanesc:  Popovici Dragos – Presedinte;

42. Asociatia Of. De Geniu in rezerva si retragere „Nicolae Hirjeu”: Gl. Teodorescu Constantin – Presedinte;

43. Sindicatul Lucratorilor din Kaufland Romania S.C.S: ROSIORU Daniel- Presedinte;

44. Asociatia Nationala a Aviatorilor din Romania (ANAR): Catalin PRUNARIU – Presedinte;

45. CAR “Solidaritatea Sociala” : Constantin NASTASE – Presedinte;

46. Asociatia si CAR – IFN – a Pensionarilor CFR: Paul BALAES – Presedinte;

47. Asociatia Expresul CFR: Nicolae NEDELCU – Presedinte;

48. Asociatia Pensionarilor Silvici din Romania: Niculae FLORICA – Presedinte;

49. Asociatia Cascadorilor Profesionisti din Romania – Presedinte: Petru – Mihai DANCU;

50. Sindicatul Liber Semnale Rutiere Administratia Strazilor  - Presedinte: Dan GEORGESCU;

51. Sindicatul “Justitia” – Presedinte: Doina BART;

52. Uniunea Nationala de Ramura a Cooperativelor Producatoare de Legume si Fructe – Presedinte: Emil APOSTOLOIU;

53. ” Federatia Romana de Fotbal – Asociatia” – Director: Miron  MUREA ;