Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo în prima lor dezbatere

marți, 11 decembrie 2012


ÎN ATENŢIA DOMNULUI MINISTRU AL TRANSPORTULUI ŞI INFRASTRUCTURII

Noi, Consiliul Naţional al Societăţii Civile, platformă civică însumând peste 60 de entităţi (sindicate, uniuni sindicale, federaţii sindicale, asociaţii, organizaţii, fundaţii, publicaţii), cu un număr total de peste 4.000.000 de membri,

PROTESTĂM PUBLIC
Împotriva abuzurilor incalificabile prin care căpuşele locale ale Uniunii Social-Liberale (căreia i-am fost aliaţi în toate campaniile electorale, începând cu alegerile locale, până la cele parlamentare, inclusiv Referendumul de demitere a preşedintelui Traian Băsescu) subminează ultimele pâlpâiri de competenţă şi calitate ale sistemului sanitar din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
După ce, în guvernarea portocalie, SNCFR a ajuns în situaţia dramatică de a fi scos la vânzare bucată cu bucată şi, în cele din urmă, de a privatiza partea cea mai rentabilă a acestui sistem, CFR Marfă (nu s-a întâmplat încă, dar procesul nu mai poate fi oprit);
după ce reţeaua de sănătate a transporturilor (Spitalele CFR) au fost permanent şi sistematic sabotate de lăcomia şi incompetenţa managerială dirijată, reţeaua fiind cu greu salvată de Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, cu sprijinul CNSC (al cărui membru fondator şi activ este);
după ce s-a atras în nenumărate rânduri atenţia Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii despre mişcările abuzive, ilegale, care sunt tolerate şi chiar încurajate de factori de decizie de la nivel ministerial,
iată că procesul de destructurare şi distrugere a reţelei de sănătate CFR continuă sub ochii adormiţi (sau complici) ai ultimilor aleşi.

Întrucât angajamentele asumate prin protocolul de colaborare cu Uniunea Social-Liberală ne-au făcut rezervaţi în a protesta public împotriva abuzurilor comise de membri ai acestor structuri, chiar în perioada alegerilor (am procedat la modul cel mai discret posibil, prin informare directă, inclusiv la cabinetul premierului Victor Ponta), o facem acum, în speranţa că bunul simţ sau mintea cea de pe urmă vă va determina să stopaţi consecinţele celei mai recente ilegalităţi, care este încălcarea condiţiilor de participare la concursul pentru ocuparea postului de manager al Spitalului General CF Sibiu, care se va desfăşura mâine 12.12. 2012.  
Aşadar, în vara aceasta, în plină campanie pentru referendum (campanie sprijinită intens şi masiv de CNSC, în favoarea USL-ului), Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a schimbat, pe criterii de interese de grup (nu le putem numi politice, pentru că măsura submina, de fapt, chiar interesele politice ale USL), patru dintre cei mai buni manageri ai spitalelor din sistemul CFR (Bucureşti, Braşov, Oradea şi Sibiu) au fost înlocuiţi fără nicio justificare sau explicaţie. Între timp, la primele trei spitale s-a ajuns la o rezolvare convenabilă, nu însă şi la Sibiu. În ciuda abnegaţiei şi a competenţei sale manageriale care sunt, în Sibiu, de notorietate publică, managerul acestuia din urmă, Dr. Coldea Liliana, a fost pusă pe tuşă cu sprijinul unuia dintre directorii de la minister (Victoria Iacob, membru PDL, „militant” asiduu, printre altele, şi al distrugerii Spitalului CF 2 Bucureşti, care nu s-a realizat). În locul Lilianei Coldea  a fost numită manager Popa Marcela Dorina, medic în medicina muncii, fără studii adecvate de management. Toate realizările fostului manager (printre care reabilitarea integrală a policlinicii spitalului, plus 9 miliarde lei vechi în contul spitalului), ca şi oportunităţile şi perspectivele benefice create, s-au prăbuşit. Mai mult, noul manager a adus prejudicii uriaşe, atât propriului spital, cât şi altor 5 spitale din sistem, ignorând sau sabotând un proiect pe bani europeni, la care lider de proiect era chiar Spitalul General CF Sibiu  (doar că iniţiatorul proiectului nu a fost ea, ci fostul manager, Liliana Coldea). Proiectul era în valoare de 1,5 milioane euro, includea 6 spitale CFR şi consta în informatizarea integrată a acestora în activitatea de siguranţa circulaţiei, specifică sistemului.
Iresponsabilitatea noului manager nu a sensibilizat, se pare, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, dar nici comisia concursului de ocupare a postului de manager, care va avea loc mâine 12 decembrie. Pentru că, în pofida prejudiciului de 1,5 milioane de euro adus celor 6 spitale feroviare, Popa Marcela Dorina este acceptată la concurs fără respectarea condiţiilor legale de înscriere.
Astfel, în Ordinul 735/2010 pentru aprobarea Normelor privind Regulamentul de organizare şi desfăşurare a acestui concurs, articolul 12 alineatul 3 precizează clar că orice candidat trebuie să fie absolvent al unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, condiţie pe care Popa Marcela Dorina nu o întruneşte. Aceste cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar sunt stabilite prin Ordinul nr. 840 din 10 iulie 2006 privind modalitatea de eliberare a certificatelor şi diplomelor de către Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.
Având în vedere cele semnalate şi pornind de la prezumţia neinformării sau dezinformării dumneavoastră, în niciun caz cea a complicităţii la aceste abuzuri, noi, Consiliul Naţional al Societăţii Civile, DENUNŢĂM PUBLIC lanţul de ilegalităţi comise în sistemul de sănătate al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi vă somăm, în numele adevărului, dreptăţii şi moralităţii, să le stopaţi măcar în acest caz. Chiar dacă aţi câştigat alegerile, cu sprijinul populaţiei în ansamblu, dar şi al nostru, al CNSC, nu este nici în interesul naţiunii, nici al partidelor dumneavoastră să sacrificaţi imaginea USL, de dragul sau în favoarea unor interese meschine, de gaşcă locală. Restabiliţi dreptatea!
CONSILIUL NAŢIONAL AL SOCIETĂŢII CIVILE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu