O cauză majoră a dezastrului european este falsa democrație instaurată în lumea noastră. La baza acesteia se află Carta Drepturilor Omului, un veritabil monument al demagogiei politice.
Conceptul de bază vehiculat de această înșelătorie
(sau utopie?!) planetară este egalitatea!
Proclamarea egalității ca principiu de
bază în organizarea unei societăți strident de nedreaptă este marea minciună și
amăgire cu care „oculta mondială” își maschează existența și acțiunea.
Iar forma concretă, pipăibilă a acestei
diversiuni este VOTUL, declarat a fi „egal și universal”!
O dată la câțiva ani, cetățenii merg la
vot și votează, conform regulei VOT UNIVERSAL ȘI EGAL!
Suntem egali cu toții în fața urnei de
vot! E corect oare? Este benefică pentru societatea în care trăim această mult
pomenită și elogiată egalitate?
Da, negreșit societatea poate și trebuie
(să încerce) să asigure o egalitate de șanse pentru copiii care se nasc, pentru
adolescenții care pășesc în viață: dreptul la educație și instrucție, dreptul
la căutarea fericirii, a succesului profesional, este egal oferit tuturor
tinerilor. Ei trebuie încurajați și ajutați să-și valorifice întregul potențial
de efort și creativitate cu care Dumnezeu ne înzestrează pe fiecare!... Această
egalitate trebuie riguros respectată și aplicată. Este vorba de egalitatea
între tineri, între copii, între adolescenți!
Din păcate, Dumnezeu ne înzestrează
diferit pentru viață, pentru succes! Astfel că, mai devreme sau mai târziu,
această inegalitate naturală își face vizibile efectele. La vârsta maturității
devine o certitudine evidentă faptul că „oamenii
nu sunt egali” prin contribuția lor la propășirea societății în care
trăiesc! Această realitate nu poate fi nesocotită! Ea trebuie să intre în
calcul, atunci când proiectăm societatea în care vrem să trăim.
Putem postula: pentru persoanele mature care se prezintă la vot nu poate exista
egalitate.
Persoanele mature au deja un palmares
socio-profesional la vârsta când capătă drept de vot. Acest palmares, odată cu înaintarea
în vârstă, se modifică necontenit instituind o ierarhie socială, o inegalitate
care se adâncește în chip fatal, deci natural! De această inegalitate sau
ierarhie pe care o impune viața trebuie să țină seamă și organizarea societății
atunci când instituie dreptul la vot!
Votul reprezintă dreptul fiecărui cetățean de a interveni în viața publică.
Acest drept este imprescriptibil și el
se poate manifesta în mai multe feluri.
Forma minimă de manifestare a acestui
drept este votul.
Votul egal și universal, practicat azi, poate
funcționa până la 22 de ani, iar pentru cei care au împlinit 22 de ani se impune
supunerea la principiul votului participativ.
Acest principiu ne este impus de faptul
că persoanele care votează au contribuit în mod inegal la bunul mers al
societății! Iar aceste diferențe trebuie să le regăsim în felul cum organizăm
participarea fiecărui alegător la procesul de decizie politică. Repet: persoanele care votează au contribuit în
mod inegal la bunul mers al societății!
În fapt, suntem în situația unor
acționari, la o firmă oarecare. Toți avem drept de vot atunci când se ia o
decizie importantă pentru firmă. Dar votul nostru nu este egal, căci fiecare
acționar are o pondere proprie, dată de valoarea acțiunilor sale, de numărul
acestora!
Acest model trebuie extins de la firme
la întreaga societate națională. A institui o falsă egalitate între „acționarii
naționali”, adică între alegători, este punctul de plecare și de reazem al demagogiei
și diversiunii politice moderne.
Încă o dată o mai spunem:
Votul
egal nu poate fi echitabil atunci când cei care votează nu au adus o
contribuție egală la viața publică, la buna funcționare a organismului social!
*
Problema care se naște din recunoașterea
și acceptarea acestei inegalități inevitabile este modul în care vom contoriza
și cuantifica „contribuția fiecărui
cetățean la funcționarea organismului social”!
Oricât ar fi de dificilă această
operațiune, ea trebuie făcută, știind de la bun început că va fi imperfectă, va
stârni controverse și adversități! Dar aceste dificultăți nu trebuie să ne
îndepărteze de principiul inegalității:
în fața urnelor, puterea de decizie a votului diferă de la un alegător la
altul, în funcție de valoarea prestației personale, în plan profesional,
familial, social etc.
*
* *
Mai departe, dacă acceptăm principiul
in-egalității ca fatalitate, ca realitate inevitabilă și evidentă, discuția
devine tehnică și de detaliu.
Ar urma așadar că fiecare cetățean să
primească un număr de „acțiuni”, de voturi pe care să le depună în urnă. Vom
numi acest sistem vot participativ!
Numărul de voturi pe care le depunem în
urnă va varia așadar de la un alegător la altul în funcție de niște parametri
cât de cât recunoscuți de toată lumea, după o dezbatere publică serioasă. De exemplu,
va conta cu siguranță numărul de copii pe care îi crește sau i-a crescut
persoana în cauză. Va conta și mărimea impozitului plătit de-a lungul anilor.
Ori nivelul de educație, performanțele profesionale, titlurile academice etc.
Alte împrejurări pot duce la depunctarea
cetățeanului! Abandonul copiilor, de exemplu, trebuie sancționat în acest fel
cât se poate de drastic. Vor fi mai multe sancțiunile care pot duce nu numai la
anularea dreptului la vot, cum se întâmplă deja în legislația de azi, dar vor
fi și motive pentru diminuarea puterii de vot! Așadar, puterea de vot va fi inegală, nu va fi aceeași la toți membrii
societății! Ea poate spori sau scădea de-a lungul existenței fiecăruia dintre
noi, în funcție de valoarea publică, socială, a prestației noastre.
După mintea mea, fiecare cetățean
trebuie să aibă dreptul să voteze, fără nicio restricție. Acest drept asigură o
putere de vot etalon minimă: un vot!
Mai departe, în funcție de parametrii amintiți, puterea de vot poate să
crească, promovând principiul conform căruia puterea de decizie se împarte in-egal între alegători, în funcție de
contribuția fiecăruia la funcționarea și propășirea comunității respective.
Ce legătură ar avea instituirea acestui
principiu și problemele Europei? Printre altele, se va putea stabili astfel că
dreptul de a decide soarta unei țări nu poate fi egal între un autohton și un
emigrant născut în altă țară sau aflat la prima generație născută în țara
respectivă! Demagogia politicianistă din zilele noastre a făcut deja ravagii în
țări ca Franța, unde candidații la diverse funcții acceptă sau chiar promovează
politici favorabile emigranților de dragul voturilor venite din partea
acestora. Autohtonii, cei care de
nenumărate generații și-au legat existența de comunitatea în care s-au născut
trebuie să aibă o putere de decizie, de vot mai mare decât a unor nou veniți
prin emigrație sau încetățenire.
Un asemenea principiu va fi contestat,
va stârni oroare celor care preamăresc așa numita „corectitudine politică”! Dar
valabilitatea distincției dintre autohtoni și emigranți nu poate fi negată dacă
privim situația în complexitatea ei, dacă ne raportăm la gravitatea problemelor
cu care ne confruntăm și încercăm să le rezolvăm apelând la votul cetățenilor!
Nota
bene: în Grecia antică, patria așa zisei
democrații, experimentul democratic a fost abandonat atunci când s-a înțeles că
„nimic
nu poate fi mai nedrept decât să instiui egalitatea între oameni inegal
înzestrați” (apud Aristotel). În istoria omenirii, revenirea la
democrație s-a petrecut după „revoluția” franceză, în cadrul unei vaste și
secrete opere de manipulare, prin care s-a urmărit de fapt introducerea unei
noi inegalități, bazată pe minciună și rapt!
Ion Coja
Buriaș, 1 octombrie 2016
Bravo Domnule Profesor ! Sa stiti ca subscriu neconditionat ! Poate ar trebui sa ne gandim si cum ar putea fi rezolvata si neparticiparea iresponsabililor la vot ! Acestia sunt cei mai mari beneficiari ai acestei asazise democratii ,gaselnita a manipularii ,mai ales a mintilor putin educate ,de catre capitalismul salbatic ,am putea spune o noua era social-existentiala a planetei .Societatea trebuie sa gaseasca mijloace pentru a-i determina sa participe la "functionarea organizmului social ".De asemenea cred ca si CNSC ar trebui sa imbratiseze acest mecanism ,sa fie lansat in dezbatere publica ( vorba vine ca doar Tata Frosa nu o sa accepte ),sa fie planificati niste pasi si stabilita o "tinta".Cu respect Gheorghe Stanciu !
RăspundețiȘtergereArticol foarte bun si la obiect. Totusi, ca sa arate ca lupta pentru drepturile tuturor cetatenilor, CNSC ar trebui sa fie impartiala .Spre ex. in domeniul salariilor, ar trebui sa militezez pentru a elimina discrepantele uriase existente acum .Ar trebui stabilit un raport echitabil gen 1: 8 spre ex. intre venitul maximum si cel minimum, macar la stat in prima etapa. Idem pentru pensii unde acum e o harababura de nedescris. Unii au pensii uriase de peste 50-60.000 lei , total nejustificate iar altii, dupa zeci de ani de truda au cca 1000 lei ! Pensiile speciale sunt de neacceptat intr-o societate cu adevarat democratica deci nu trebuie sustinute sub nici o forma. Ideea contributivitatii( insa fara aranjamente florale prin care se ajunga la pensii astronomice) este probabil cea mai buna . Idem cu alocatiile pentru cresterea copilului unde se incaseaza lunar zeci de mii de euro, deci legea e facuta pe genunchi ca nu zic in buda deoarece permite astfel de anomalii. Samd......Iata deci puncte nevralgice iar CNSC tace ca ursul in papusoi. De ce oare?
RăspundețiȘtergere