Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo în prima lor dezbatere

vineri, 25 august 2017

Către,
MINISTERUL MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
-          In atentia doamnei ministru Lia Olguta Vasilescu -
cu sediul in Bucuresti, str.Demetru I.Dobrescu nr.2, sector 3, cod postal 030167

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti, str. Bogota,  nr. 6, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor sai de sindicat, in temeiul Legii nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta
PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA
avand in vedere urmatoarele motive:
In contextul discutiilor legate de pensiile speciale in mass-media, incepand cu luna iulie 2017, la nivelul Ministerul Muncii si Justitiei Sociale – personal de doamna ministru Lia Olguta Vasilescu - au fost formulate aprecieri si comparatii nefondate referitoare la rezervistii militari, care au determinat o perceptie incorecta cu privire la activitatea cadrelor militare si modul de stabilire al pensiilor militare, intre care exista o legatura directa de cauzalitate.
Fata de aceasta constatare, va rugam sa ne comunicati urmatoarele:
1.      Dupa intrarea in vigoare a Legii nr.223/2015, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale a mai fost competent in domeniul pensiilor militare de stat ?
2.      Este adevarat ca au fost date ca exemplu pensii calculate pentru magistrati iesiti la pensie ca fiind ale cadrelor militare trecute in rezerva/retragere?
3.      De ce s-a mentionat ca baza de calcul a pensiilor militare este de 80%, in conditiile in care este de notorietate ca OUG 57/2015 a scazut acest procent la 65%?  De ce nu s-a facut nicio referire la modul de calcul al pensiilor militare din statele membre NATO, unde baza de calcul este stabilita la 75-80%?
4.      De ce s-a mentionat ca plafonul depaseste 100%, cand aceeasi ordonanta mai sus-aratata limiteaza plafonul de calcul la 85%?
5.      Care este ratiunea pentru care s-a apreciat ca o crestere a salariilor activilor conduce la aceeasi crestere a cuantumului pensiilor, in conditiile in care este stiut ca actualizarea pensiilor priveste numai anumite elemente salariale, nu toate elementele ce compun salariile activilor?
6.      De ce nu s-a mentionat niciodata ca exista diferente mari si foarte mari intre cuantumul pensiilor celor trecuti in rezerva dupa 01.01.2016 si cei trecuti inainte de aceasta data, mai ales inainte de anul 2001, diferente care cu siguranta nu ar conduce cu ocazia actualizarii pensiilor la un cuantum al acestora mai mare decat al salariilor in plata?
Raspunsurile la punctele enuntate mai sus consideram ca sunt necesar a fi date, in conditiile in care exista - din punctul nostru de vedere - o diferenta clara intre afirmatii si realitate.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca suntem vatamati in drepturile noastre prin modificarile legislative/afirmatii neconform cu realitatea.

Presedintele S.C.M.D.                                                     

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu