LISTA
OBIECTIVELOR STRUCTURILOR MEMBRE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE
(CNSC)
PROPUSE
ACTUALULUI PRESEDINTE SI ACTUALEI GUVERNARI
I.
PREAMBUL
Luand act
de lichidarea democratiei constitutionale in Romania, prin desfiintarea in
practica a deciziilor Legislativului si Puterii Judecatoresti, de catre
Executiv, in regimul Basescu.
Constatand
incalcarea violenta si grava a drepturilor omului, incepand cu dreptul la
munca, la sanatate, la invatamant, la cultura, la un trai decent, la
proprietatea dobandita si culminand cu dreptul la viata, de catre regimul
basist,
Suportand
nemijlocit eludarea Constitutiei Romaniei si a legislatiei europene, subminarea
economiei nationale, batjocura la care Puterea basista din Romania a supus
toate categoriile de cetateni, indiferent de varsta, toate categoriile
socio-profesionale, prin ingnorarea calitatii si performantei, inovarii si
respectului profesional si inlocuirea specialistilor cu politruci fara
experienta, dar cu apetit nemasurat pentru furt si inselaciune, indivizi care
au ramas nepedepsiti in functii si dupa zdrobitoarea manifestare a Societatii Civile
la vot in 2012,
Asitand consternati,
la jaful sistematic la care suntem supusi, in continuare, ca cetateni si ca
natiune, din partea acelorasi reprezentanti ai unui regim dictatorial corupt, care,
inca, stapaneste ministerele si intruneste toate caracteristicile unei
guvernari bazate pe forte paramilitare, pe santaj, amenintari, incalcarea
tuturor drepturilor cetatenesti decurgand din Constitutie, distrugerea mediului,
degradarea si epuizarea padurilor, otravirea aerului si apelor cu poluanti
industriali sau cu deseurile chimice cele mai distructive,
Constatand
ca Justitia se ocupa, exclusiv, de reprezentantii USL si membrii PMP
ignorandu-i pe basistii reintrati in Parlament prin frauda si care determina in
ministere si cu sprijinul fortelor judecatoresti, ale ministerului public si
politienesti corupte, actiunea pe mai departe conform legilor genocidului si
subminarii economiei nationale,
Concluzionand
ca dreptul nostru la exprimare prin vot a fost sistematic eludat la Referendum,
alegerile europarlamentare si prezidentiale prin restrictii nejustificate,
NOI,
asociatiile, fundatiile, uniunile, sindicatele, grupate in cadrul Consiliului
National al Societatii Civile, am hotarat sa punem capat acestei stari
de lucruri, pentru a salva natiunea romana si statul numit Romania.
Constatand ca
USL-ul a devenit propriul sau gropar prin acceptarea nefastei “coabitari”
salvatoare pentru regimul basist, continuarea aceleasi politici basiste
impiedicand sistematic Reforma in Justitie,
vointa noastra este sa obtinem, prin orice mijloace
legale, eradicarea definitiva a structurilor basiste care au compromis
rezultatele alegerilor din 2012 si 2014 prin:
- Debasificarea
ministerelor si structurilor administrativ teritoriale, a magistraturii si
serviciilor de informatii, contrainformatii si transmisiuni speciale.
- Sprijinirea
unor candidati la alegerile viitoare, cu experienta politica, onesti,
diplomati, patrioti, care sa-si
asume declansarea procesului de modificare a Constitutiei pentru reducerea
mandatului prezidential la 4 ani si organizarea de alegeri prezidentiale concomitent
cu cele parlamentare.
·
Adoptarea unor masuri ferme pentru a împiedica fraudarea pe
viitor a alegerilor (participarea reprezentantilor CNSC la supravegherea
procesului de votare).
OBIECTIVE
IMEDIATE
A.
Restaurarea
democratiei
1. Restaurarea
democratiei constitutionale participative, interzicerea stricta si sanctionarea
amestecului prezidential sau, in general politic, in deciziile Legislativului
si ale Puterii Judecatoresti.
2. Dreptul
la justitie obiectiva, reforma Justitiei in sensul interzicerii amestecului politicului
si politizarii actului de justitie si separarii Ministerului Public de
Ministerul Justitiei, a procurorilor de magistrati (judecatori), reformarii structurilor
de politie politica si a instrumentelor politice tip Curtea Constitutionala,
ANI, ANAF, DNA, CNSAS etc. Transformarea acestora in substructuri tehnice ale
structurilor statului, deja existente, pentru a impiedica aparitia unor
structuri de forta care sa dicteze Executivului, Legislativului si Puterii
Judecatoresti.
3. Dreptul
la reprezentare parlamentara corecta prin anularea restrictiilor de tip politie
politica si “lustratiilor” discriminatorii si interzicerea migratiei parlamentare.
4. Depolitizarea
structurilor militare de ordine publica, a invatamantului, justitiei, TVR si
Radioului national.
5. Depolitizarea
conducerilor firmelor, societatilor si companiilor de stat.
6. Introducerea
votului uninominal pur si, in Codul Penal, a unor pedepse mari pentru frauda
electorala, mita electorala si fraudarea votului in Parlament.
7. Modificarea
Constitutiei in sensul acordarii dreptului de suspendare a presedintelui de
catre cetateni, printr-un milion de semnaturi, selectarea politicienilor pe
baze profesionale, morale si diferentierea politicii
de partid de politicile publice ce
trebuie sa fie proiectate de catre specialisti.
8. Renuntarea
la reforma administrativa a judetelor, adica la antinationala regionalizare.
9. Reformarea
institutiilor publice in sensul eficientizarii actului de guvernare si de gestionare
a fondurilor publice, separarea fondurilor destinate dezvoltarii economice de
cele bugetare necesare salarizarii personalului bugetar.
10. Consiliul
de administratie al televiziunii publice si radioului public sa aiba în
componenta cate doi reprezentanti ai CNSC; între membrii Consiliilor lor de
administratie si între angajatii celor doua sa nu existe legaturi de gradul 1
sau 2 de rudenie.
- Constituirea
unui Centru National de Management al Crizelor şi Dezvoltare Durabila, cu
deschidere regionala, alcatuit din
specialisti creditati si de CNSC, neimplicati politic şi cu experienta nationala
şi internationala în domeniu; acest
centru va functiona în directa corelatie cu programele finantate pe
fonduri europene, independente de bugetul de stat.
12. Promulgarea
unei legi a raspunderii prezidentiale, guvernamentale si parlamentare.
13. Societatea
Civila a asteptat si asteapta, inca, de la partidele castigatoare în alegeri: aducerea
pe pozitiile publice a unor specialisti consacrati pe domeniile lor
profesionale, sanatosi moral si cu activitate sociala recunoscuta, recunoaşterea
dreptului de a monitoriza instituţiile statului, inclusiv a Guvernului şi
Parlamentului si CSM, prin reprezentanţii sai, în diverse forme şi structuri;
participarea sa la fundamentarea şi adoptarea deciziilor generale care vizeaza
societatea şi economia; participarea reala la rezolvarea treburilor statului,
începand cu securitatea naţionala şi terminand cu domeniul social.
14. Masuri
privind infaptuirea Justitiei in interesul cetatenilor, cu obligativitatea
respectarii legilor care indeplinesc conditiile prevederilor constitutionale,
ale legislatiei europene si respectarii suprematiei Constitutiei, in conditiile punerii de acord a prevederilor acesteia
cu legislatia europeana.
15. Responsabilizarea,
prin Constitutie, a guvernului pentru managementul crizelor, asigurarea
calitatii in toate ramurile de activitate si a calitatii mediului natural si a
vietii cetatenilor, precum si asigurarea egalitatii de sanse pentru toti
cetatenii.
16. Recredibilizarea
institutiilor statului şi a justiţiei, prin stimulente prudente şi eficiente,
încadrarea acestora cu personal bine pregatit (experienţa de minim 10 ani), mai
ales din randul tinerilor şi cu pregatire în ţarile europene sau SUA. În
context, Justiţia trebuie sa devina realmente independenta şi inamovibila,
dotata cu mijloace şi fonduri corespunzatoare, pentru a putea ieşi pe deplin de
sub influenţa nociva a Executivului şi politicului, dar si incoruptibila prin
legi ale responsabilitatii judecatoresti si monitorizarea de catre societatea
civila.
17. Orice
vot politic sau prezenta politica trebuie exclusa, singurele institutii care
gestioneaza cariera magistratilor si procurorilor, urmand sa fie, traditional,
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) si, respectiv, Consiliul Superior al
Ministerului Public (CSMP), conform traditiilor romanesti interbelice. Judecatorii,
procurorii sefi, procurorul general, adjunctii procurorului general si avocatul
poporului, trebuie alesi de catre cetateni, conform
principiilor alegerii membrilor din Parlament si a notorietatii pe Plan Civic
(in cazul avocatul poporului) la propunerea celor doua Consilii.
18. Asigurarea
şi garantarea protecţiei sociale a populaţiei, in paralel cu generarea de
locuri de munca si instruirea profesionala a populatiei inactive, astfel încat
acest obiectiv fundamental sa nu mai ramana la discreţia unui conducator sau
altuia, sa nu mai fie dreptul discreţionar al preşedintelui de a-l respecta sau
nu, aşa cum se întampla în prezent. Statul social de tip european trebuie
asigurat de Constitutie şi Legislaţia generala a ţarii, în concordanţa cu
Normele Europene.
19. Ridicarea
nivelului de trai la un salariu minim garantat, pentru un trai decent si fara
discriminare la cosul zilnic de hrana, prin stimularea inovarii si
tehnologiilor de varf şi politici de
dezvoltare economica sustenabila.
20. Anularea
contractelor frauduloase, facute cu speculatorii financiari externi prin care s-au
vandut pe nimic resursele tarii, s-au depozitat substante toxice in subsol, s-au
introdus industrii poluante, fara statiile de depoluare a apelor sau aerului ori
s-au degradat apele freatice prin introducerea de substante chimice poluante.
21. Abrogarea
HG-urilor si OUG-urilor care au stabilit renuntarea la drepturile prevazute in
contractele colective de munca, sporuri, al 13-lea salariu, tichete de masa,
vacanta, cresa, etc.
22. Executarea
hotararilor judecatoresti avand ca obiectiv acordarea unor drepturi, inclusiv
de natura salariala, stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar si
a pensionarilor militari sau civili.
23. Deciderea,
prin Referendum, asupra conditiilor contractelor de participare externa la
exploatarea bogatiilor subsolului romanesc.
24. Crearea
unui Minister al Romanilor de Pretutindeni, care sa initieze si sa aplice Legea
romanilor de pretutindeni, atat din teritoriile situate in afara granitelor
Romaniei in care romanii sunt bastinasi, cat si din diaspora.
25. Refacerea
capacitatii de aparare a Romaniei prin redimensionarea efectivelor MApN si MAI si
reinvestirea in industria nationala de aparare.
B.
Dreptul de a monitoriza institutiile
statului (inclusiv Parlamentul, Guvernul) si dialogul social
1. Asigurarea
parghiilor necesare, în vederea garantarii realizarii cererilor Societatii
Civile (cetatenilor) legitime. Astfel, solicitam ca în fiecare organ sau
structura de putere şi administrativa (Parlament, Guvern şi Agenţiile sale, ministere şi alte organe
ale Administraţiei Centrale, organele locale ale Puterii şi Administraţiei,
CSM, CSMP, etc.) sa fie incluşi 2-3 reprezentanţi ai Societaţii Civile, experţi
şi profesionişti în materie, care sa formeze un birou de avizare a tuturor
deciziilor şi masurilor cu caracter general, adoptate de organele respective şi
care vizeaza populaţia sau diverse segmente şi categorii ale acesteia. Aceşti
reprezentanţi ai Societaţii Civile vor fi persoane de legatura cu organele
respective şi ele trebuie consultate permanent în diverse ocazii.
2. Masuri
privind asigurarea Societaţii Civile şi a cetaţenilor romani pentru prezentarea
doleanţelor lor periodic în mass-media romaneasca, şi în special in aceea
finanţata de catre stat.
3. Reformarea
şi deblocarea sistemului privind achiziţiile publice şi licitaţiile.
4. Societatea
Civila aşteapta de la partidele caştigatoare în alegeri: recunoaşterea
dreptului de a monitoriza instituţiile statului inclusiv Guvernul şi
Parlamentul prin reprezentanţii sai în diverse forme şi structuri; participarea
sa la fundamentarea şi adoptarea deciziilor generale care vizeaza societatea şi
economia; participarea reala la rezolvarea treburilor statului începand cu
securitatea naţionala şi terminand cu domeniul social.
5. Inlocuirea
Grupului de Dialog Social cu un Consiliu Academic Civic Cultural şi
Spiritual sau Consiliul National al Societatii
Civile în vederea stimularii contactului şi dialogului Puterii cu
Societatea.
6.
Crearea de platforme de
comunicare transparenta, prin care partenerii de interese pe dezvoltare
economica sau implementarea de programe sa poata comunica cu autoritatile in
mod eficient.
C.
Munca
1. Abrogarea Legii 53/2003 si elaborarea unui nou
Cod al muncii, in conformitate cu propunerile sindicatelor si patronatelor,
prevazand si normarea obligatorie a muncii in cadrul multinationalelor.
2. Abrogarea
Legii dialogului social (nr 62/2011), restrictiva pentru sindicate si
promulgarea unei noi legi a sindicatelor, care sa permita desfasurarea
nestingherita a activitatii sindicale la locul de munca si desfasurarea
dialogului social la standarde europene.
3. Renuntarea
la disponibilizari, ca masura preferata de iesire din criza economica si
stimularea inovarii ca masura de redresare economica si crestere a
competitivitatii, prin introducerea sistemului de redevente in favoarea
inventatorilor sau inovatorilor.
4. Restituirea
catre bugetari a sumelor abuziv retinute din salarii, cu incepere de la
01.01.2011.
5. Abrogarea
Legii 119/2010, de desfiintare cu caracter retroactiv a pensiilor de serviciu
si revenirea la legislatia anterioara, care a stabilit aceste pensii, sau
initierea unei noi legislatii care sa respecte drepturile conferite prin
legislatia anterioara.
6. Administrarea
statiunilor de odihna sa fie facuta de catre sindicate, inclusiv la MapN si
MAI, iar statiunile de tratament sa fie administrate de catre organizatiile de
pensionari, deoarece ei le-au construit.
7. Asigurarea
locurilor de munca în special pentru tineri si revoluţionarii din 1989 conform
legilor în vigoare şi doleantelor protestatarilor din ţara şi din Piaţa
Universitaţii, din 2012 şi nu numai, atragerea prin acordarea de stimulente a
specialistilor tineri cu studii in strainatate, atat in administratia centrala
cat si in mediul educativ sau economic.
8.
Deblocarea posturilor
vacante din administratia publica si infiintarea de noi locuri de munca in
raport de cerintele angajatorului si societatii civile.
9.
Marirea productivitatii
prin tehnologizarea activitatii profesionale (in acest moment conditiile de
munca fiind umilitoare si primitive).
10. Respectarea
dreptului fundamental, prevazut in Constitutie la art. 40, al salariatilor din
mediul privat, de a se organiza in sindicate la locul de munca.
11. Acceptarea
memoriului Federatiei Nationale a Muncii pentru revitalizarea mineritului
romanesc.
12.
Anularea OUG 283/2011
care anuleaza si limiteaza drepturile legale ale angajatilor intr-o forma
discriminatorie.
13.
Introducerea, prin lege,
a responsabilitatii corporatiste pentru toate firmele romaneşti sau straine si
a penalitatilor in cazul încalcarii acestor principii.
14.
Introducerea legilor
antitrust si antimonopol conform legislatiei internationale
15. Acordarea
drepturilor salariale si de pensie persoanelor aflate in proces cu guvernul/angajatorul,
pe toata durata procesului si cu prioritate in cazurile in care exista hotarari
definitive si irevocabile favorabile, din momentul pronuntarii acestora.
D. Parteneriatul
social
Nu exista
îndoiala ca posibilitaţile obţinerii satisfacţiei din munca de catre angajaţi
sunt legate inevitabil de managementul companiilor, mediul politic care le
influenţeaza şi, pe cale de consecinţa, de rezultatele activitaţii care se
distribuie catre salariaţi.
1.
Garantarea faptului ca, dupa
reorganizarea unei capacitati de productie sau cercetare, nu se va decide
desfiinţarea de locuri de munca pe o perioada de minim 5 ani de la înfiinţare,
iar ulterior desfiintarea de locuri de munca va fi insotita de recalificare si
reorientare profesionala catre alte locuri de munca;
2.
Asigurarea continuitaţii de extragere
lignit în cadrul Sucursalei Miniere Prigoria, prin asigurarea de investiţii
pentru deschiderea Carierei Bustuchin, iar în situaţia în care se închide sau
se renunţa la exploatarea acestor active, salariaţii sa fie redistribuiţi catre
activele funcţionale (Carierele Alunu – Berbeşti);
3.
Bugetarea fondului de salarii al
viitoarelor companii încat sa se asigure uniformizarea caştigurilor pe meserii
şi locuri de munca, la nivelul caştigului celui mai mare existent actualmente
în entitaţile ce vor fuziona;
4.
Eliminarea, prin ordin al ministrului
si/sau odata cu aprobarea bugetelor complexurilor energetice si SNLO, a alocarii
de resurse financiare în alte scopuri decat cele realizarii producţiei de
energie şi carbune (asocieri cu cluburi sportive sau alte activitaţi
neproductive, decontarea de cheltuieli pentru mijloace de transport şi deplasari
în beneficiul sindicatelor, transferul catre sindicate a cotei de 6,5-7,4% din
fondul de salarii pentru urmarirea derularii Contractului Colectiv de Munca);
5.
Incetarea imediata a practicilor
nelegale de a acorda contracte comerciale prin încredinţare directa, pentru
achiziţia de servicii şi bilete de odihna şi tratament unor firme cu
acţionariat sindical sau cu intermedierea sindicatelor;
6.
Eliminarea din organigramele unitaţilor
a posturilor de inspectori sociali care consuma, inutil şi fara legatura cu obiectul de activitate al
companiilor, o parte a fondului de salarii, în beneficiul liderilor de sindicat
(salarii la nivelul directorilor de unitaţi şi subunitaţi);
7.
Iniţierea unor demersuri de modificare
şi/sau anularea actelor normative cu privire la repartizarea rezultatelor
financiare ale viitoarelor companii, pe o perioada de minim 10 ani, în aşa fel
încat resursele financiare produse de acestea sa poata fi folosite în propria
dezvoltare;
8.
Recunoaşterea tuturor sindicatelor
afiliate la Federaţia Naţionala a Muncii ca parteneri de dialog social cu
administraţiile societaţilor aflate în coordonarea Ministerului Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri, unde acestea sunt constituite;
9. Recunoasterea
ACPR si a Federatiei Romane de Fotbal – Asociatie ca structuri de interes
public reprezentative si parteneri de dialog social si, in egala masura, a SCMD
pentru structurile Sistemului de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala;
10. Deschiderea
su nu a exploatarilor cu cianuri la Rosia Montana si exploatarea gaezelor de
sist sa se faca in urma unui Referendum National.
E. Revolutionari
1. Anularea
restrictiilor privind acordarea drepturilor ce decurg din Legea Recunostintei
341/2004, cu eliminarea situatiilor discriminatorii, sesizate in normele de
aplicare ale acesteia, pentru persoanele care au dobandit, legal, certificate
pana in 1997.
2. Secretarul
de stat la SSPR, ca sa reprezinte si sa apere interesele revolutionarilor,
indiferent de culoarea politica a celor care guverneaza, trebuie propus, prin
vot deschis, de sindicatele si asociatiile revolutionarilor.
3. Finalizarea
tuturor dosarelor privind acordarea si preschimbarea certificatelor in
conformitate cu Legea 341/2004;
4. Infiintarea
unei comisii la nivel de SSPR care sa se ocupe strict de relatia
revolutionarilor cu autoritatile central si locale.
5. Sindicatul
Revolutionarilor din Romania Decembrie 1989 sa devina un partener de dialog
pentru SSPR si CPRD in orice problema in care sunt vizate interesele
revolutionarilor.
6.
Punerea in practica a
hotararii de acordare de brevete si medalii pentru revolutionari.
7. Pastrarea,
in situatia modificarii Constitutiei, a prevederilor privind revolutia romana.
F. Economie. Avutia tarii (abuzuri).
1. Renuntarea
la “marea privatizare”, adica la cedarea de catre statul roman a ultimelor
proprietati ale statului (CFR Calatori, CFR Marfa, TAROM, ROMARM,
NUCLEARELECTRICA, CUPRUMIN, etc.) si asigurarea unui management corespunzator
2. Promovarea
unei noi legi a raspunderii ministeriale; anchetarea abuzurilor in serviciu
contra interesului public si a intereselor persoanei, savarsite de demnitarii
regimului Basescu in guvernele Boc-Ungureanu.
3. Anularea contractelor cu companiile Roşia Montana Gold Corporation si
Chevron, din cauza încalcarilor grave ale legislaţiei de mediu precum şi a
prejudiciului major pe care proiectele le-ar aduce, atat din punct de vedere
economic, cat şi social şi cultural.
4.
Protejarea padurilor prin combaterea
taierilor ilegale sau doar aparent legale, promovarea împaduririlor şi a
managementului forestier sustenabil, protejarea biodiversitatii padurilor.
5.
Protejarea apelor de suprafaţa
faţa de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de epurare, a cursurilor
de apa naturale faţa de amenajarile pentru producerea energiei electrice, faţa
de îndiguiri de orice natura, iar împreuna cu cele subterane, faţa de
exploatarea cantitativa excesiva,
6.
Interzicerea activitatilor de
explorare si exploatare a gazelor de sist prin metoda fracţionarii hidraulice, pentru a
preveni compromiterea iremediabila a rezervelor subterane de apa din zonele
respective;
7. Declasificarea tuturor contractelor de privatizare a
marilor obiective economice (Petrom, BCR, terenurile vandute catre straini
etc.)
8. Masuri
de recuperare a pierderilor şi a furturilor din economia naţionala şi banul
public. Pedepsirea conform legii a celor vinovaţi.
9. Revizuirea,
pe cat posibil, a tuturor contractelor economice şi financiare defavorabile Romaniei,
încheiate cu diverse corporaţii şi structuri straine, care au favorizat
irosirea resurselor naţionale în beneficiul unor grupuri restranse interne sau
externe, care s-au organizat în scop infracţional. În context, retransferarea
unor bogaţii şi resurse în patrimoniul poporului şi transformarea acestora în monopol
(proprietate) de stat.
10.
Reevaluarea
contractelor de interes public si desecretizarea acestora (Electrica,
Distrigaz, Apa Nova, etc).
11.
Reducerea
aparatuluibirocratic al intreprinderilor de stat si promovarea pe baza de
competent.
12.
Includerea CNH S.A.
Petrosani si a altor exploatari miniere viabile in Complexul Energetic
Hunedoara S.A.
13.
Renuntarea la
inchiderea exploatarilor miniere, acordarea de subventii pentru
retehnologizaresi deschiderea unor noi fronturi de exploatare.
14.
Liberalizarea pretului
carbunelui.
15.
Stoparea
disponibilizarilor la firmele de stat si angajari pentru intinerirea fortei de
munca.
16. Solutionarea
problemelor aparute in implementarea proiectelor pe fonduri europene,
prioritara fiind acordarea in termen a rambursarilor (in vederea onorarii
contractelor a platii salariatilor si a contributiilor aferente la bugetul
statului, a derularii corespunzatoare a activitatilor cuprinse in acestea).
G. Economie – Mediu.
Degradarea accelerata a capitalului
natural din Romania sub presiunea dezvoltarii necesita abordarea prioritara a
aspectelor legate de protecţia mediului. În acest context, solicitam partidelor
politice sa susţina:
1. Declararea protecţiei mediului natural
drept prioritate naţionala;
2. Includerea criteriilor de mediu în
procesul decizional central şi local, impunerea aplicarii standardelor de mediu
în toate domeniile de activitate şi alocarea de resurse pentru alinierea Romaniei
la standardele de mediu ale Uniunii Europene;
3. Reformarea instituţiilor cu
responsabilitaţi în protecţia mediului, începand cu Ministerul Mediului şi Padurilor,
împreuna cu toate structurile din subordonare şi coordonare.
4. Protejarea padurilor prin combaterea taierilor ilegale sau
doar aparent legale, promovarea împaduririlor şi a managementului forestier
sustenabil, protejarea biodiversitatii padurilor, prin verificarea legalitatii
retrocedarilor, combaterea taierilor ilegale;
5. Protejarea
apelor de suprafaţa
faţa de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de epurare, a
cursurilor de apa naturale faţa de amenajarile pentru producerea energiei
electrice, faţa de îndiguiri de orice natura, iar împreuna cu cele subterane,
faţa de exploatarea cantitativaexcesiva,
6. Interzicerea
activitatilor de explorare si exploatare a gazelor de sist prin metoda fracţionarii
hidraulice, pentru a
preveni compromiterea iremediabila a rezervelor subterane de apa din zonele
respective;
7. Protejarea
spaţiilor verzi, respectarea
cerinţelor europene de a avea minim 26mp/locuitor în oraşe, aprobarea OUG
114/2007 în forma iniţiala si eliminarea prevederilor derogatorii din Legea Spatiilor
Verzi, care permit construirea pe spatiile verzi a numeroase categorii de
obiective;
8. Introducerea serviciilor de salubritate si a colectarii selective la nivel
naţional, respectarea normelor europene în privinţa managementului deşeurilor, taxarea
diferenţiata a deşeurilor colectate selectiv faţa de cele amestecate.
9. Reformarea
strategiei din transporturi, prin stimularea transporturilor feroviare, si
modernizarea infrastructurii de transport urban astfel încat sa se ţina cont de pietoni, biciclişti, calatori
cu transportul public, precum şi de persoane cu dificultaţi de deplasare,
precum mamele cu copii sau persoanele cu dizabilitati psiho-motorii.
10. Respectarea normelor europene cu
privire la calitatea aerului, monitorizarea
susţinuta şi realizarea unui plan de masuri pentru a reduce poluarea cu noxe şi
praf la nivel urban.
11. Promovarea
echilibrata a energiilor din surse regenerabile,
concomitent cu masuri de eficienţa energetica pe întreg lanţul de la producţie,
pana la consumul final, precum şi reducerea dependenţei de surse de energie
poluante sau periculoase, precum combustibili fosili sau nucleari.
12. Promovarea
educaţiei pentru mediu, atat prin
realizarea unor manuale atractive, cat şi prin dezvoltarea unor programe care sa
susţinaimplicarea elevilor în mod activ.
13. Reformarea
Administaţiei Fondului pentru Mediu astfel încat sa prioritizeze programele de protecţia
mediului (nu RABLA, nu îndiguirile), iar politica de resurse umane sa promoveze
specialişti în mediu la conducerea instituţiei.
14. Consultarea
reala a cetatenilor în procesul decizional, respectarea legii 52/2003 şi a legii 544/2001.
15. Reevaluarea contractelor de interes public si
desecretizarea acestora.
H. Invatamant – Cultura.
1. Acordarea
salariilor stabilite prin lege si hotarari judecatoresti definitive si
irevocabile, cadrelor didactice.
2. Abrogarea
actualei Legi a invatamantului, a ordinelor si a fisei de evaluare emisa de PDL
in colaborare cu Ecaterina Andronescu si promovarea unei noi legi a educatiei
nationale de nivel european.
3. Modernizarea
educatiei in interesul elevilor si formarea profesionala pe principiile
pedagogiei moderne a personalului din educatie.
4. Redarea
demnitatii profesionale a cadrelor didactice printr-o salarizare bazata pe
calitatea actului educativ.
5. Reducerea
coruptiei in sistemul educational si acordarea functiilor pe merit.
6.
Promovarea educaţiei pentru
mediu, atat prin
realizarea unor manuale atractive, cat şi prin dezvoltarea unor programe care sa
susţinaimplicarea elevilor în mod activ.
7.
Reformarea Administaţiei
Fondului pentru Mediu astfel încat sa prioritizeze programele de protecţia
mediului (nu RABLA, nu îndiguirile), iar politica de resurse umane sa promoveze
specialişti în mediu la conducerea instituţiei.
8.
Revenirea la legile si
sistemele anterioare ale Educaţiei şi Sanataţii, pentru însanatoşirea actualei
situaţii grave provocata de regimul politic Basescu în aceste domenii.
9.
Deblocarea posturilor
nedidactice si didactice auxiliare din unitatile si institutiile din
invatamant.
10. Revenirea
asupra deciziilor de comasare a unitatilor din invatamantul preuniversitar,
acolo unde comasarile s-au efectuat abuziv.
11. Salarizarea
personalului didactic, de predare si auxiliar, in conformitate cu dispozitiile
Legii 221/2008.
12. Acordarea
de cresteri salariale pentru personalul nedidactic, pentru a-i motiva sa ramana
in sistem.
13. Acordarea drepturilor personalului din invatamant,
decurgand din acte normative si administrative cu character normative si
inscrise in contractele colective de munca, drepturi pierdute ca efect al
legislatiei promovata abuziv in ultimii doi ani.
I. Medicina. Sanatate. Asistenta
sociala.
1.
Promovarea
unei noi Legi a sanatatii, realiste care sa aiba ca obiectiv, nu castigul, ci
asigurarea sanatatii populatiei.
2. Reinvestirea
in industria farmaceutica romaneasca si in Institutul Cantacuzino
3. Organizarea
unui sistem de asigurare a asistentei sociale pentru persoane care nu se pot
deplasa de la domiciliu
4. Cresterea
numarului de medicamente acordate gratuit sau compensate si stabilirea de
masuri concrete pentru toti cei care beneficiaza de acestea sa poata ajunge cat
mai repede in posesia lor
5. Organizarea
de case de ocrotire a femeilor, cu si fara copii, maltratate de sotii acestora
6. Asigurarea
de locuinte sociale si acordarea de sprijin pentru plata chiriei intretinerii
persoanelor fara posibilitati si crearea de locuinte de tranzit pentru cei fara
adapost
7.
Siguranta cetateanului a invatamantului si sanatatii (gratuitate,
accesibilitate si calitate) prevazute in Constitutie dar nerespectate.
8.
Stoparea evacuarii abusive a cetatenilor cu contracte de inchiriere.
9.
Acordarea de locuinte sociale, din Fondurile de urgenta ale primariilor,
pentru evacuati, sinistrati, cetatenii din imobilele inregistrate cu grad
seismic de prabusire.
10.
Recuperarea si reabilitarea, prin programe speciale de urgenta, a
familiilor si persoanelor fara venituri si fara adapost.
11. Institutionalizarea animalelor fara adapost, ce prezinta pericol public
sau necesita ingrijiri speciale.
J.
MAI si MAPN.
1. Acceptarea
SCMD ca structura de dialog social la nivel national reprezentand interesele
intregii categorii socio-profesionale a militarilor si aparatorilor ordinei
publice, alaturi de federatiile sindicale din MAI, in dialogul cu ministerele
si celelalte structuri de resort.
2. Revenirea
asupra asa zisei reforme din MAI, reincadrarea si repunerea in drepturi a
militarilor (jandarmi, pompieri) si functionarilor publici cu statut special
(politisti) abuziv disponibilizati in 2011 si inceputul lui 2012.
3. Anchetarea
vinovatilor de abuz in serviciu si fraudarea asa ziselor concursuri si
departajari in cadrul MAI.
4. Abrogarea
Ordinelor ministrului Administratiei si Internelor 654 si 658/10.06.2011.
Abrogarea Ordinului IGJR nr. 0130052/10.06.2011.
5. Respectarea
HGR nr 416/2007 privind structura organizatorica a MIRA pe timp de pace si
mobilizare.
6. Anularea
avansarilor pe criterii politice a cadrelor militare in rezerva si in
retragere.
7. Anularea
promovarilor si numirilor in functie in MAI si MApN pe “filiera indirecta”.
8. Anchetarea
evenimentelor din P-ta Universitatii, din seara zilelor de 13-15 ianuarie 18,
22 aprilie, 5 si 7 mai 2012, de la Pungesti, etc. Verificarea naturii fortelor
si misiunilor fortelor de interventie, deoarece exista informatii privind
utilizarea, de catre regimul basescu, de formatiuni paramilitare.
9. Dezvoltarea
structurii de protectie si paza in cadrul MAI care, prin angajarea jandarmilor
si a militarilor pe baza de contract disponibilizati, sa inlocuiasca firmele
private de paza in asigurarea protectiei obiectivelor militare.
10. Relansarea
industriei nationale de aparare.
K.
Pensii militare si civile
1. Promovarea
Legii pensiilor militare de stat, a Legii rezervistului si a Legilor Statut ale
cadrelor militare si politistilor, cu abrogarea tuturor prevederilor
legislative, referitoare la militari, promulgate in perioada 2010-2013.
2.
Lichidarea haosului
instalat in sistemul de pensii prin departajarea clara, atat la nivel buget cat
si legislativ, a notiunilor cu statut diferit din punct de vedere juridic: pensie, indemnizatie, ajutor social.
3.
Renuntarea la
incercarea de cuantificare unitara a muncii unor categorii socio-profesionale
cu regim special si reintroducerea legilor speciale pentru: militari,
politisti, mineri, sportivi, artisti, piloti civili, grefieri, diplomati,
parlamentari si functionari publici din Parlament etc.
4. Abrogarea
Legii 119/2010 de desfiintare cu caracter retroactiv a legilor ocupationale.
5. Abrogarea
Legii 263/2010 a sistemului unitar de pensii pentru adoptarea prin frauda,
investigarea cazului si pedepsirea vinovatilor.
6. Elaborarea
unei noi legi a sistemului unitar de pensii pentru civili, care sa prevada
punctul de pensie la minim 45% din salariul mediu brut si sa tina cont de
necesarul “cosului zilnic”.
7. Pensiile
aflate in plata, constituind un drept patrimonial castigat, orice diminuare a
lor fiind considerata discriminare, solicitam ca pensiile marite in 2011 si
2012, pentru politistii si militarii in rezerva, sa ramana, dupa verificarea
lor, in cuantumul nou stabilit, daca acesta a fost legal calculate, fara a fi
afectate de regularizari ulterioare.
8. In
baza Art.2 al Legii 241/2013, solicitam returnarea catre beneficiari a tuturor
sumelor, ilegal retinute, din pensii in perioada 2011- 1 octombrie 2013.
9. Abrogarea
OUG 1/2011 ca fara obiect (revizuieste decizii de pensie nule de drept).
10. Abrogarea
Legii 165/2011 de aprobare a OUG 1/2011, votata prin frauda, anchetarea cazului
si pedepsirea vinovatilor.
11. Abrogarea
OUG 59/2011, devenita Legea nr.563/2011 ca ramasa fara obiect si care a revizuit
decizii de pensie nule de drept.
12. Stabilirea
prin lege ca militarii si politistii trecuti in rezerva pana la data de
01.01.2011 sa beneficieze de toate drepturile anterior stabilite prin Legile
164/2001, 179/2004, alte legi si acte normative anterioare, recunoscandu-li-se
statutul de militar in rezerva si pensia militara de stat.
13. Legi
ocupationale care sa restabileasca statutul de militar in rezerva si natura
juridica a pensiei ca pensie militara de stat si pentru militarii si politistii
trecuti in rezerva dupa 01.01.2011.
14. Promovarea
proiectului Legii 951/2013 privind drepturile de pensie ale pilotilor,
diplomatilor, grefierilor, fostilor parlamentari si functionarilor publici din
Parlament si Curtea de Conturi.
15. Restabilirea,
prin lege, a drepturilor personalului militar navigant cu atributii de
protectie si paza pe timpul zborurilor civile.
16. Recalcularea
pensiilor civile, ale tuturor categoriilor profesionale, in baza Deciziei nr.
19 in Dosarul 18/2011 a ICCJ, dupa Legea 57/1974.
17. Restabilirea
prin Lege a dreptului la pensie militara de stat anticipata, la varsta de 45 de
ani, pentru militarii angajati pe baza de contract.
18. Reanalizarea
Legii nr 6/2012 si eliminarea prevederilor restrictive la adresa drepturilor
omului.
19. Consolidarea
principiului autonomiei Casei Nationale de Pensii Publice
20. Renuntarea
la introducerea coplatii in proiectul Legii sanatatii, pentru pensionari.
21. Revenirea
la situatia din 2004 a numarului biletelor de tratament balnear pentru
pensionari (380.000).
22. Amendarea
Legii 16/2000 la Consiliul National al Persoanelor Varstnice in sensul
democratizarii alegerii conducerii.
23. Amendament
la Legea nr. 411/2004 (Pilonul II de pensii) pentru reducerea presiunii asupra
bugetului de asigurari sociale.
21.
Administrarea statiunilor de odihna sa fie facuta de catre sindicate, iar
statiunile de tratament sa fie administrate de catre organizatiile de
pensionari, deoarece ei le-au construit.
22.
Reducerea tuturor categoriilor de impozite pentru pensionari, sub 1000
RON/persoana venit, varstnici, veterani, tineri, persoane singure care au in
ingrijire si crestere copii.
23.
Organizarea de case moderne de retragere pentru pensionari si varstnici.
24. In noul proiect privind
statutul grefierului, aflat in dezbatere la Ministerul Justitiei sa fie
reintrodus articolul privind dreptul personalului auxiliar de specialitate din
cadrul instantelor judecatoresti si parchetelor, la pensie de serviciu si
pentru persoanele aflate la pensie, in baza Legii nr.567/2004, articol care sa
fie corelativ cu Art.68 din legea mentionata.
L. Transporturi.
1.
Reformarea strategiei din transporturi, prin stimularea transporturilor
feroviare, si modernizarea infrastructurii de transport urban astfel încat sa se ţina cont de
pietoni, biciclişti, calatori cu transportul public, precum şi de persoane cu
dificultaţi de deplasare, precum mamele cu copii sau persoanele cu handicap.
2. Reevaluarea
cuantumului alocatiei de hrana/calorii-zi pentriu personalul navigant din
sistemul bugetar.
3. Verificarea
contractelor autostrazilor si refacerii drumurilor nationale, trimiterea in
judecata a vinovatilor pentru fraude, realizarea acestor obiective cu forte
proprii.
4. Realizarea caii ferate si a drumului
Uricani – Baile Herculane.
M. Energie.
1.
Stabilirea unei
strategii pe termen lung (10 ani) in domeniul energiei in general si rolul
surselor energiei regenerabile in strategia nationala
2.
Programe
pentru promovarea microgenerarii cu efecte speciale la consumator final
(stimularea productiei de energie regenerabila la consumator cu aplicatii
individuale) etc.
3. Blocarea
urgenta a initiativei de modificare a Legii 341/2004, deoarece modificarile
sunt confuze, interpretative si discriminatorii.
4.
Generarea unui cadru competitiv în
folosirea resurselor umane din sistemul energetic (nu management privat, ci
criterii foarte clare pe care trebuie sa le îndeplineasca managerii iar, în caz
contrar, atragerea raspunderii acestora în baza unor evaluari obiective, fara
implicare politica);
5.
Sa se asigure, prin protocol încheiat la
nivelul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri – Federaţia
Naţionala a Muncii, ca nu se vor iniţia demersuri de cedare a capitalului de catre
stat, pe o perioada de 10 ani;
6.
Identificarea şi consultarea reala a
tuturor factorilor afectaţi de proces (public, consumatori, instituţii locale
din zonele de activitate energetica, sindicate şi reprezentanţi ai
salariaţilor, specialişti în domeniu şi unor domenii conexe);
7. Transmiterea
la nivelul partenerilor sociali astfel identificaţi a elementelor şi
demersurilor facute în cursul procesului de fuziune (note de fundamentare, hotarari
ale Consiliilor de Administraţie şi Adunarilor Generale a acţionarilor,
proiecte de fuziune, etc.) în aşa fel încat aceştia sa poata avea o opinie
avizata şi sa evite eventualele situaţiile litigioase care sa franeze procesul
de reorganizare;
8. Verificarea
tuturor contractelor care au sustras controlului statului Roman, sistemul
energetic national si luarea masurilor care se impun.
N. Sport.
Drepturi
si indemnizatii pentru sportivii cu merite deosebite, indemnizatii substantiale
pentru olimpicii din invatamant.
Data: 20.04. 2015
Actualizat la 28.04.2015
Ar fi cred utila si conceptia de actiune PREVENTIVA de la adresa:
RăspundețiȘtergerehttp://alegerinefraudate.blogspot.com/
O tratare completa a SCHIBARILOR NECESARE PROSPERITATII romanilor si Romaniei este prezentata pe site: http://meritocratia.ro/. Cred ca CNSC ar reusi sa reuneasca mai mult romani adevarati sub obiectivele mentionate in acest site!
RăspundețiȘtergereca biectiv .sa se respecte drepturile obtinute in tim ce eram activi , adica dreptul de a ni se recunoaste documentele care atesta conditiile de munca pentru a fii valorificate la completare vechime munca ... si sa se revada hg 1204[2001 .. si hotarare care dadea dreptul si la rezevistii plecati din armata fara drept de pensie ..adica documente obtinute conf , cerintelor ministeruli muncii si inainte de 2001
RăspundețiȘtergereNu uitati sa introduceti si chestiunea reintregirii, respectib unirea Basarabiei cu Romania.
RăspundețiȘtergereMiculescu Toader
Un alt obiectiv: interzicerea migratiei politice (adica taierea de la radacina a legaturilor transpartinice, mafiote).
RăspundețiȘtergerejudecatorii,procurorii,senstorii deputatii si ambasadorii sa cotizeze la casa de pensii daca vor sa ia pPENSII ca noi toti dupa contributie si coeficient NU SUNTEM STAT in stat prosti si destepti aia destepi mulg pensiile in proportie 80%din salar si noi prostii dupa ce cotizam 35 ani luam inapoi 25% din ce platim
RăspundețiȘtergereRESPECTAREA DREPTURILOR LUPTATORILOR DIN REVOLUTIA ROMANA.SI DESPAGUBIRI IN TOTALITATEA LOR !....CONFERIREA COLONELUI MIRCEA DOGARU A CELEI MAI INALTE DISTICTII SI MEDALII PENTRU APARAREA DREPTURILOR SOCIETATII CIVILE !
RăspundețiȘtergereFederația Societatea Civilă Românească vine în sprijinul Consiliului Național al Societății Civile și implicit a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate și ale Asociațiilor de Revoluționari susținând O LEGE SPECIALĂ UNICĂ PENTRU TOATE CATEGORIILE SOCIALE greu încercate în perioada regimului Băsescu. NUMAI UNIȚI VOM ÎNVINGE!
RăspundețiȘtergereAl dumneavoastră,
Președinte FSCR Petre Răcănel
Unii cred că este foarte ușor să faci o constituție, să elaborezi un plan de acțiune, chiar și secvențial, să unești oameni care nu se vor uniți, să faci legi corecte, utile și aplicabile și alte chestii ușor de scris pe hârtie, dar foarte dificil de pus în practică. Cei care au fost militari (unii dintre ei) se cred „mari comandanți” și astăzi și cred că tot ce le trece lor prin cap trebuie să fie bun și aplicat. Ce este grav, puțini înțeleg că multe dintre cele necesare în societatea românească necesită existența unei națiuni consolidate. Aceasta ar însemna ca partidele să fie adversari, nu dușmani, limba proprie este stâlcită cu barbarisme provenite din alte limbi, cultura proprie este desconsiderată, nu există obiective naționale comune, interese naționale fundamentale, grijă pentru avutul țării, înțelegere între oameni, respet față de autorități, pe scurt, suntem încă un popor tribal.. Fiecare se crede, el și „tribul lui, cel mai competent, cel mai puternic, cel mai inteligent. Conform datelor sociologice, pentru a deveni o adevărată națiune, ne mai trebuie cel puțin 150-200 de ani. Istoria noastră a fost vitregă. Atunci când unii se desprideau din feudalism, noi deabia eram pe la jumătatea acelei orânduiri. Unii s-au unit ca popor cu 300-400 de ani înainte, reușind să devină națiuni consolidate, care au dezvoltat orânduirea capitalistă. Noi am rămaw feudali și divizați până în 1918. Aceasta este istoria noastră și nu o putem schimba. Trebuie însă să avem răbdare, să fim înțelepți și să ne unim eforturile, spre binele comun. Nu este deloc ușor, dar trebuie!
RăspundețiȘtergereAPEX: Daca toti romanii ar gandi ca dvs., natiunea noastra ar recupera rapid acele cateva sute de ani care ne despart de alte natiuni avansate!
ȘtergereProf. Aurel Panaite
Interesant, dar incomplet.
RăspundețiȘtergereCum este posibil sa fie sesizate atat de multe disfunctionalitati sociale si sa nu fie sesizata cauza radacina, datorita careia au aparut toate acestea si vor apare cele ce vor urma?
Dvs cand votati, daca votati, va exprimati vointa datorita puterii suverane a poporului, deoarece sunteti parte din popor. Poporul a capatat aceasta putere numita suverana, ca urmare a revolutiilor in care monarhii suverani au fost eliminati. Monarhii suverani au fost eliminati datorita abuzurilor impotriva popoarelor. Cei care le-au luat locul au fost neatenti si in timp, ceea ce au construit prin revolutii a fost compromis de dusmanii interni si externi, ajungandu-se astfel la situatia in care dvs aveti dreptul sa spuneti da prin vot pozitiv, din 4 in 4 ani, dar in momentul in care considerati ca cei votati tradeaza, constatati ca ati fost furat de dreptul dvs natural de a le spune NU nonviolent, prin vot negativ direct. Acest fapt a devenit crima sociala din momentul in care progresul tehnic a permis votul electronic si deja exista state care l-au adoptat fara a corecta inselatoria, iar in Romania se evita legiferarea justa a suveranitatii permanente a poporului.
As avea rugamintea sa nu fie confundata aceasta corectie cu democratia directa, deoarece in opinia noastra este periculoasa, deoarece include la pachet si responsabilitatea interferarii directe a populatiei cu puterea legislativa, care este una dintre puterile statului administrator.
Considerati ca Suveranitatea, ca putere a poporului recunoscuta de Constitutie, ar trebui sa fie permanenta, constand in vot pozitiv electoral si vot negativ postelectoral sau ar trebui sa ramana ca acum doar teoretica (o zi la finalul ciclului electoral)?
[mai multe detalii puteti citi aici http://www.proiectmoral.ro/analiza_cauzei_radacina.pdf ]
Va asteptam in randurile CNSC. Asa vom dialoga si colabora mai bine. Cele bune, prof. Mircea DOGARU
ȘtergereANA BUZAU cu respect va roaga sustinerea studiului incepand cu invatamantul prescolar si apoi al celui scolar gimazial si liceal al religiei ortodoxe avand in vedere educarea sanatoasa si morala a copiilor si tinerilor nostri a respectarii relatiilor de famililie si al repectarii relatiilor interumane cu scopul reducerii ratei de sinucideri,violuri si orice fapte delicvente. C onsider ca este necesar introducerea obligatorie a studiului in scoala si a istoriei ROMANIEI astfel incat respectul pentru tara noastra sa fie mai mare iar migratia romanilor sa descreasca.SUNT necesare cresterea numarului de licee cu caracter de formare profesinala pe meserii de top prin care tinerii sa stie din timp ce vor dori sa lucreze si ce facultati sa urmeze,iar cei care nu vor putea sa urmeze o facultate sa se poata angaja conform meseriei alese in liceu.Sunt necesare sustinerea activitatilor sportive in scoli pe aptitudinile sportive ale copiilor incat sa existe odepartajare a copiilor la sport astfel incat copii cu aptitudini pentru volei sa faca volei ,cei cu aptitudini pentru fotbal sa faca fotbal cei cu aptitudini pentru gimnastica sa faca gimnastica si asa mai departe. ACELASI lucru e valabil si pentru desen,informatica,limbi straine,lucru manual.Adica sistemul de invatamant trebuie sa fie reformet.Avem nevoie de un popor educat si sanatos. IN DOMENIUL SANITAR SUNT NECESARE INRODUCEREA LICEELOR SANITARE URMATE OBLIGATORIU DE STUDIU DE 3 ANI IN SCOLI POSTLICEALE SANITARE APOI ASISTENTII MEDICALI AR TREBUII SA FACA UN STAGIU DE REZIDENTIAT DE 4 ANI IN SPITALE ASTFEL INCAT RESPONSABILITATEA PE CARE O VOR AVEA LA ANGAJARE SA FIE INTELEASA CU MATURITATE,IAR CEI 4 ANI DE REZIDENTIAT SA FIE CONSIDERATI VECHIME IN MUNCA.
RăspundețiȘtergereInteresante propuneri. Va asteptam alaturi de noi in CNSC!
Ștergerenu faceti decay zgomot
RăspundețiȘtergere