Inteviu cu Maia Sandu

marți, 8 ianuarie 2013

Propunere privind executia cadastrului intregului teritoriu al Romaniei

Dat fiind ca aveti acces la cel mai inalt nivel  al puterii, puteti sa explicati acesteia unele probleme din domeniul fondurilor europene  si anume:

Este necesar sa se aloce, in cadrul fondurilor structurale din perioada 2014-2020,   fonduri pentru intocmirea cadastrului electronic al tarii, al tuturor terenurilor agricole, neagricole, paduri, pentru cele 3000 de primarii comunale. In prezent Romania este singura tara  fara un cadastru  al terenurilor, motiv pentru care  nu se cunoaste exact situatia suprafetelor,  amplasamentelor, se pierde foarte mult la impozitarea de catre primarii, se pierde foarte mult  ca nu se pot face succesiuni din cauza taxelor exagerate percepute de  specialistii cadastrali, este un total haos in evidenta.

D-na  Udrea voia sa dea o lovitura de maestru alocand de la bugetul statului 500 de milioane de euro  pentru firme private care sa inceapa aceasta parcelare, intabulare  si arhivare electronica.

Numai ca dumneaei, care nu a lucrat o zi in productie, nu stie ca intr-un sat  sunt peste 5.000 de parcele, o comuna are 3-6 sate  si ca sa puna borne pe fiecare parcela are nevoie de 3-5 specialisti  pe comuna si carora le ia 2-3 ani.

Deci daca ar fi atribuit la firma clientelara, care putea sa aiba 100-200 de angajati, le trebuia cel putin 25 de ani, banii se cheltuiau  si ramaneam tot fara cadastru, similar cu autostrazile.

A mai fost o idee nastrusnica  ca, daca avem satelitul, acesta ne poate folosi. La Apia sunt blocuri date din avion, care contin 10-50 de hectare  si nu au nici o legatura cu parcelele  private, care fiecare trebuie bornata.

Solutia pe care am propus-o si la guvernele anterioare, dar acestea nici nu au vrut sa auda,  a fost sa se prevada fonduri de cca 100 de milioane de euro pe intreaga perioada, din care se vor aloca  cate 25-30.000 de euro pe o primarie pentru a se dota  cu tehnica de calcul, cu tehnica cadastrala, cu plottere A0 , cu consumabile, cu soft aferent cadastrului. Apoi instruiti 3-5 persoane din cadrul primariei  (ingineri agronomi, tehnicieni, diversi functionari) prin programele europene asa zise POSDRU, calificati in topometrie  si inceput simultan in cele 3000 de comune cu cate 3-5  functionari pe o primarie, activitatea de cadastru electronic.

Ardealul a avut un cadastru  intocmit manual de unguri  la anii 1910, Bucovina  a avut cadastru facut de austrieci (Suceava este singurul oras in care jumatea de oras are cadastru facut de austrieci, iar jumatatea care a fost  sub regatul Romaniei  nu are cadastru), iar in tot Regatul ce cuprindea Moldova, Muntenia, Dobrogea, Oltenia, nu au facut nimic nici burghezia si mosierimea puturoasa, nici dupa revolutie, ca nu era interes, ca unde este haos se poate si fura.

Deci stimata conducere, daca vreti sa salvati cca 500 de milioane de euro, bani pe care desigur vor fi imprumutati, rog a  insista la conducerea actuala sa cuprinda aceste fonduri in cadrul fondurilor europene.

Am inteles ca nu prea vrea Bruxelles-ul sa cuprinda aceste fonduri atat de necesare tarii, cred ca trebuie sa fim transanti, nu vrea Bruxelles-ul, nu mai platim tributul anual de 2 miliarde de euro la bugetul UE, NATO, desfiintam cohorta de agentii guvernamentale, regionale, infiintate la initiativa lor pentru gestionarea banilor virtuali europeni si ne reorientam geopolitic.

Cu deosebit respect,
Col. (r) ing. Balici Mihai

38 de comentarii:

  1. ....,ca unde este haos se poate si fura.

    Acesta este adevarul adevarat dle col.ing.

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule Col. (r) ing.de ce uitati de cadrele militare in rezera (artleristi acreditati in lucrarii topo) ? Este oforta instruita serioasa ,disciplinata si libera.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca a-ti fi responsabili,a-ti avea un pic de viziune,un pic de creer sau un pic de interes a-ti intelege cat de multa dreptate are acest om. Dar cum marea majoritate n-are decat un calculator cu care sa verse laturi nu ne vom putea niciodata sa obligam administratia sa rezolve aceasta problema de existenta a unei natiuni.Influienta acestei actiuni asupra finantelor tarii si a vietii fiecaruia ar arata cu toata putinta ca nu este o minora abordare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, aceste lucruri ar trebui sa preocupe oricare cetatean responsabil. Felicitari, domnule Col Balici!
    Speram ca CNSC va lua in serios propunerea si o va include in lista revendicarilor (Platforma civica).
    Ionel Tufan

    RăspundețiȘtergere
  5. NU SILUITI GRAMATICA LIMBII ROMANE!
    "Daca a-ti fi responsabili,a-ti avea un pic de viziune,un pic de creer sau un pic de interes..." SE SCRIE CORECT "Ati" fara cratima!
    GRAMATICUL

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar "influieta" se scrie fara acel "i", pe care il adauga de obicei moldovenii.

      Ștergere
    2. iar creer nu exista, exista creier, nemaivorbind de "solutia pe care am propus-o si la (sic) guvernele anterioare" corect guvernelor anterioare.

      Ștergere
    3. Esti acelasi analfabet care nu faci altceva decat sa urmaresti pe aceste bloguri cum fac unii greseli de ortografie, ai mai avut o interventie cu ceva timp in urma, inainte de sarbatori si culmea imi faceai observatii ca nu pusesem trei puncte de susupensie, insa tu nu faceai acordul subiectului cu predicatul de la prima fraza postata. Esti un nemernic, auzi,, nu siluiti gramatica". Principalul pe blog e sa vezi ideea, sa o comentezi, daca e constructiva, daca are logica, sa participi la dezbatere etc.,in schimb tu faci politie gramaticala d.p.d.v.ortografic, ortoepic si de punctuatie. Nu te poti stapanii, fa altceva constructiv, spala vase, rufe, da cu aspiratorul, joaca table in Cismigiu, lasa calculatorul pentru altii. Imi pare rau pentru ca mai si alti adepti care te sustin in aceasi masura.Doresc sa vad poatat din partea ta un material care sa ma uimeasca si care sa antreneze in discutii zeci de blogari, m-as mira ca materia ta cenusie sa faca o asemenea opera. Si pentru incheiere ca-mi produci scarba iti zic HAI SICTIR.

      Ștergere
    4. Perfect analfaet acest anonim de la 21:09, ii cere sa foloseasca cratima,,la a-ti", dar el scrie ,,CREER" in loc de CREIER. Un KKT de om de nimic, le cere altora dar pe el nu se vede. Baaaaaaa...creierul la OM este un organ al gandirii si al constiintei iar daca studiezi dictionarul ai sa afli ca figurativ mai inseamna MINTE, INTELIGENTA ceea ceea ce tu sigur nu ai. LASA-NE.

      Ștergere
    5. Domnule "scoala mica" facuta in rate, daca aveai ceva in tartacuta, ai fi multumit pentru aportul de invatatura. Comunicarea nu inseamna numai fond, ci si forma, iar un om inteligent se preocupa de calitatea exprimarii sale, fie si pentru a fi bine inteles de colocutori. Nu trebuie sa-mi multumesti ca te fac mai destept. A fost placerea mea. Problema-i ca mai citesc si civili, iar calificativele se adreseaza tuturor militarilor. Poate ca a fost prea mult sa te atentionez asupra a ceea ce postezi. Scuza-ma!

      Ștergere
  6. Si-i mai trebuie si ceva creier anonimului de la 19:13 ca sa scrie corect "creer". Ca sa nu mai vorbim de "marea majoritate", de semnele de punctuatie sau de modul tampit de exprimare: "nu ne vom putea niciodata sa obligam administratia sa rezolve aceasta problema de existenta a unei natiuni".
    "Daca taceai, filosof ramaneai", asasinule al limbii romane!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca se vor da banii către primării, va fi un alt dezastru, ca multe altele anterioare. Primăriile nu sunt doritoare să se afle adevărul privind drepturile de proprietate asupra terenurilor deoarece sunt ilegalităţi de nici prin minte nu vă trece.
      În anii 1996-1998 (nu pot da perioada exactă), cunosc situaţia de la o primărie, când ofiţerul detaşat să execute măsurători cadastrale, nu a fost pe câmp nicio secundă, a stat în sediul primăriei sau acasă, toată perioada de aproximativ doi ani şi jumătate. De ce? Pentru că, la primărie, (voi folosi un termen la modă, consacrat şi de ministrul MAI, cu multă dreptate la 08.01.2013) se făceau GOLĂNII! Da, şi pe baza acestor golănii, s-au emis acte de proprietate. În registrele vechi s-au făcut atâtea modificări şi ştersături, încât s-au rupt filele sau nu se mai cunoaşte nimic. Acum avem registre noi, cu situaţia actuală şi cu tot mai puţini bătrâni care ştiu realitatea dar nu au curajul să mişte în front în faţa „domnului inginer” cu vechi state comuniste şi bine ancorat în păienjenişul actual de relaţii, nu tocmai ortodoxe.
      Dacă se vrea rezolvarea problemei, ar putea fi luate în calcul următoarele posibilităţi:
       fondurile să fie date centralizat la OCOT iar primăriile să deconteze cheltuielile efectuate;
       stabilirea necesarului de personal şi mijloace de către OCOT;
       partea de hard şi software-ul specializat să fie asigurat de OCOT, precum şi instruirea specifică activităţii ce urmează a se desfăşura;
       cei care vor executa activitatea să nu fie, sub nicio formă, subordonaţi primăriei;
       bornarea să revină proprietarilor;
       ridicarea topogeodezică a parcelelor (coordonate rectangulare).
      Propuneri şi modalităţi de rezolvare se pot face multe şi ţinându-se seama de prevederile actelor normative. Sa sperăm că se va vrea o rezolvare corectă!

      Ștergere
    2. Cu regret observ ca ESENTA INESTIMABILA a semnalului dat de domnul inginer este aruncata in derizoriu de comentatori la fel ca si de managementul politicienilor lui peste prajit.
      PROBLEMA semnalata este VITALA pentru orice economie si investitie. Personal m-am confruntat din anul 2000 cu asemenea erori de inregistrare care afecteaza f. mult si investitiile.
      Cat priveste CADASTRUL AGRICOL aici este o si mai mare dezordine. Nu sunt finalizate din acest motiv nici mostenirile dar nici punerea in posesie la reimproprietarire fiindca nu exista atasat si cadastru real cu ridicarile topografice. De aici si numeroasele suprapuneri si conflicte pentru folosinta si functionarea economiei de la piata terenurilor agricole si pana la administrarea si impozitarea lor.
      Pentru a efectua o amenajare de ingradire de exemplu a unui lot incepe calvarul noilor masuratori si expertize ce COSTA si TOATE din vina managementului lui peste prajit care nu doreste un cadastru efectiv ci o gramada de date incorecte si incoeerente.
      NU SE DORESTE O EVIDENTA CLARA FIIND IN JOC INCLUSIV BANI EUROPENI (REALI SI DIN COTIZATIA ROMANIEI) CE SE FURA DIN ALOCARILE PENTRU FALSE SUPRAFETE DECLARATE. SOLUTIA IN JUSTITIE ESTE IMPOSIBILA FIINDCA ESTE NECESAR A REGLEMENTA INTREGUL SI NU PARTEA CE DEVINE INSTANTANEU UN NOU LITIGIU. PROPRIETATEA DE 2 Hectare REZULTATA PE UN Hectar REAL DEVINE IMPOSIBIL DE REGLEMENTAT FARA PIERDEREA UNUI Hectar DE PROIETATE ERONAT INREGISTRATA.
      Ofiterii in rezerva sunt o forta neluata in calcul la solutionarea problemei finalizarii ridicarilor topografice necesare CADASTRULUI ELECTRONIC REAL INTOCMIT si descarcat cu suprafata loturilor cumulate pana la suprafata tarii. Amprenta la sol a oricarei lucrari din elementele de planimetrie trebuie sa fie REGULA DE PROPRIETATE si nu cea din furtisagurile prin aberatiile unor alocari si inregistrari birocratice voit a nespecialistilor. S-a vandut de exemplu un activ in mod secvential si temporal, activ care are real patru scari de acces in imobil dar prin actele legalizate, cumulat activul are in mod artificial si BIROCRATIC cinci scari de acces. De aici incepe cavalcada nevoii de reglementare si aducere la REAL a proprietatilor.
      ATENTIE !!! S-au perceput insa taxe, impozite si subventii pentru suprafete si active INEXISTENTE. De aici inertia si frica de diminuare si a impozitelor colectate si mai ales a alocarilor si subventiilor din surse bugetare sau europene ce se pot fura. AICI ESTE BUBA !

      OARE SE VA SESIZA CINEVA DUPA ACEST SEMNAL INESTIMABIL DE VALOROS? SE VA DORI O ORDINE EXEMPLARA IN ALOCARILE DE RESURSE?

      Ștergere
    3. Corecta si frumoasa analiza. Felicitari d-le Cepaliga!
      Doru Vidrascu

      Ștergere
    4. Ma asociez cu anonimul de la 04:08, trebuie sa luptam impotriva acestora care urmaresc cu totul altceva pe blog nicidecum promovarea ideilor sau a comentariilor. Nu au altceva mai interesant de facut decat se se lege de greselile altora de exprimare, punctuatie sau ortografie. Si spun asta nu ca as dori sa promovez analfabetismul, dar trebuie tinut cont ca nu toate lucrurile sunt perfecte.

      Ștergere
    5. Ai dreptate, limba romana s-a invatat numai pana in clasa a VII, cand tu erai cu behecali... Vei fi fiind dintre cei care terminarera studiile academice, dar la scoala generala si la liceu mai aveau cate un coltisor.

      Ștergere
  7. Vai, mare nenorocire pe capul romanilor! Si-a rupt Zegrean ceva pe la sold. Sa ma fi chemat pe mine sa-l operez... Poate ii tinea loc si de cadastru.

    RăspundețiȘtergere
  8. Se pare ca ing. Balici este specializat in domeniu, iar o parte din comentatori sunt neaveniti . Sunt ing. topografie, cu studii superioare absolvite, dupa matrasirea din armata, provenit din artileristi terestri.Sunt autorizat de ANCPI din 2005 si am fost pe cale de a pierde dreptul de intocmire documentatii cadastrale ca asa voia o lege a ordinului topogeodezului, sa ne marginalizeze pe noi fostii militari pensionari. Trebuie investitii in cadastrul general , dar intai sa se inventarieze proprietatile existente, pentru ca la primarii sunt emise titluri cu mari erori de amplasamente si existenta proprietarilor. Lucrarile , e adevarat sa se deruleze cu monitorizarea OCPI si nu cu banii dati la primarii.PFA si firme de cadastru sa liciteze si sa execute lucrarile , mai ales in Moldova.

    RăspundețiȘtergere
  9. Stiu ca majoritatea ofiterilor autorizati sa execute lucrari cadastrale lucreaza in firme specializate (tot asa, grupati pe cunostinte si prietenii) sau ca persoane fizice autorizate. Dar si firmele si cei particulari sunt putini ca numar, pentru suprafata intregii tari.
    Evident ca unele firme mari (cu actionariat, repet, din fosti militari topogeodezi, artileristi, etc) vor dori varianta rezolvarii problemei in 25 - 100 de ani, pentru ca firmele lor, care ar castiga licitatiile, sa aiba sa front de lucru a la long!...
    Asa ca ideea d-lui Balici de a se scoli prin cursuri de scurta durata indivizi cu pregatire medie sau superioara, si repartizati pentru fiecare comuna in parte, nu este rea, in ideea acoperirii intregului teritoriu national si executiei cadastrului intr-un termen de cel mult trei ani.
    De retinut, asa cum bine a observat un coleg mai sus, acesti lucratori nu trebuie, sub nici o forma, subordonati primarilor!...
    Cred ca SCMD, impreuna cu Guvernul Romaniei, chiar ar putea rezolva aceasta mare si rusinoasa problema a cadastrului teritoriului Romaniei.
    Pentru orice ofiter cu ceva minte, va fi in masura sa absolve cursul de specializare si apoi sa lucreze in teren.
    Poate ca ar fi bine ca un ofiter topograf de meserie sa fie numit sef de proiect (national) si sa schiteze deja pentru SCMD un plan de scolarizare si un minim necesar de oameni pentru a acoperi tot teritoriul Romaniei.
    Col. (ret) Berindei Stefan

    RăspundețiȘtergere
  10. Interventii (propuneri) pentru un cadastru national sunt inca din 2005, dar cine le-a luat in seama?... La APIA sunt rapoarte de audit despre starea LPIS din lipsa unui cadastru din perioada 2007-2010, dar cine le-a luat in seama?...


    PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI,
    Domnul TRĂIAN BĂSESCU

    Consider că este o datorie cetăţenească şi profesională să aduc în centrul atenţiei dumneavoastră faptul că Legea nr. 7/1996, modificată şi completată, nu este armonizată cu Art. 44 din Constituţia României din 31.10.2003.
    În toate ţările democrate dreptul la proprietatea privată asupra terenului este garantat de Constituţie printr-o legislaţie corespunzătoare cu privire la cadastru. Consider că un cadastru trebuie creat şi condus de o organizaţie guvernamentală cu fonduri în totalitate guvernamentale, deoarece statul garantează constituţional dreptul la proprietate. Numai un asemenea cadastru sprijină dezvoltarea economică şi pieţele cu terenuri la valoarea lor reală.
    Consider că o instituţie finanţată din venituri proprii nu este capabilă să garanteze dreptul la proprietate şi securitatea informaţiei cadastrale faţă de terţe persoane interesate.
    În sprijinul afirmaţiilor enunţate prezint, în anexă, unele principii generale, rezultate din documente oficiale prezentate la diverse reuniuni internaţionale ale experţilor în cadastru, organizate de ONU şi UE, privind modul în care este conceput cadastrul pe plan mondial, precum şi unele opinii personale asupra situaţiei cadastrului în România, pentru care se cer unele clarificări din partea celor în drept.
    În acest moment, consider că numai dumneavoastră puteţi să faceţi o evaluare adevărată a cadastrului din România şi să luaţi măsurile care se impun împotriva celor care s-au gândit mai puţin la binele instituţiei şi mai mult la avantajele lor, şi ale celor care i-au susţinut, din folosirea fondurilor guvernamentale.
    În acest sens am mai depus la Administraţia prezidenţială, Registratura generală, rapoarte adresate Preşedintelui României înregistrate sub nr. 21506/12.07.2004 şi 26878/09.09.2004 şi la Guvernul României cu nr. 17/8553/ 14.07.2004, fără a primi un răspuns. După cum se cunoaşte, este greu să lupţi împotriva unor grupuri de interese de unul singur.
    Domnule Preşedinte, îmi permit să declar, în acest context, că în toată evoluţia mea profesională nu am avut un „tătic”, nu am fost un „ghiocel”, nu m-am prezentat la şefi îmbrăcat în „costum naţional”, nu am spălat „rufe” murdare, nu am călcat pe cadavre şi nu întotdeauna am fost de acord cu unele idei impuse. (continuare)

    RăspundețiȘtergere
  11. Rezultatele au apărut cu repeziciune şi sunt un record pentru mine:
     2002 – colonel în rezervă, urmare reformei în armată, pentru că motivul invocat „se aude că nu ai studiile necesare” mi-a dat de înţeles că trebuie să cer trecerea în rezervă. Până la trecerea în rezervă am militat pentru necesitatea integrării informaţiei geografice în comunitatea de informaţii şi pentru aplicarea principiilor „Politicii geografice NATO” în sistemul de apărare şi siguranţă naţională. La vârsta de 50 ani am lăsat locul celor cu mai multe studii în specialitate conform Ghidului carierei militare. Dar, în acele vremuri acest ghid nu se aplica pentru unii ca mine…Existau alte interese şi alt „tender”. Precizez că gradele didactice le-am obţinut înainte de anul 2000 şi nu prin OZU;
     2003 – eliberat din funcţia de director general al Institutului de Cadastru, Geodezie, Fotogrammetrie şi Cartografie pe motiv că „sunt prea bun şi cinstit şi nu vrea să mă vadă în puşcărie”. Nu ştiu ce curs îmi lua viaţa şi cariera profesională dacă motivul invocat se nega sau dacă dădeam un „tender” procentual locului în drept după „obiceiul pământului”;
     2004 – urmare reformei în cadastru şi graţie puterilor divine ale directorului general au încetat raporturile de muncă cu Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi visul de a deveni funcţionar public (consilier superior) în rezervă.
    Domnule Preşedinte, astăzi mă consider o victimă a unor reforme în armată şi cadastru nu prea bine definite.
    Pentru mine personal, nu cer nimic, deoarece cunosc criteriile de promovare a specialiştilor, dar doresc ca informaţia geografică (în particular cadastrală) să fie evaluată la justa ei valoare, să fie luată în considerare şi să fie pusă în drepturile ei conform cerinţelor naţionale, tendinţelor europene şi mondiale. În finalul acestor rânduri mă frământă întrebarea: Care va fi unitatea de măsură folosită în cadastrul contemporan din România, tender-ul bănăţean, ceban-ul bihorean sau hectar-ul tradiţional?

    Anexez rapoartele „CADASTRUL UN TSUNAMI AL ROMÂNIEI” şi „Modele europene de cadastru şi carte funciară”, pentru o mai bună informare.



    Cu deosebită stimă şi preţuire,

    13.01.2005, Bucureşti
    Prof. univ. dr. ing.
    Corneliu Serediuc

    RăspundețiȘtergere
  12. Tot respectul, domnule Col. Serediuc! Poate ca este momentul sa reluati, de data aceasta nu singur, ci impreuna cu noi, toti membrii SCMD, demersul dumneavoastra mai vechi.
    Basescu a avut si are alte preocupari, nu buna administrare a Tarii.
    Trebuie sa testam si buna credinta a noului Guvern.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. TESTAREA ESTE O ACTIUNE CE AR TREBUI PERMANETIZATA SI FRECVENT RELUATA FIINDCA S-A DOVEDIT, IN ACESTI ANI DE FALSA DEMOCRATIE, CA UNA SE SPUNE SI ALTA SE FACE, CHIAR SI SUB SEMNATURA. SCMD TREBUIE SA NU MAI FIE NICIODATA PACALIT DE NIMENI!
      MA BUCURA REACTIA DEZVOLTATA DE ACEST ARTICOL SI SCMD POATE FACE MULT BINE TUTUROR SI IN PRIMUL RAND ROMANIEI PRIN PRELUAREA IDEII IN UNUL DIN OBIECTIVELE MAJORE ALE SCMD (CNSC) DE INTERES NATIONAL.
      Multumesc pentru aprecieri domnule Doru Vidrascu.
      Cu stima,
      Lt.col.retragere
      Ioan CEPALIGA

      Ștergere
  13. Oare are rost o initiativa cand dupa ANCPI avem un cadastru? Stiati ca el exista la cele mai inalte standarde, in realitate este cel descris de domnul Cepaliga, dupa cum spune institutia care-l administreaza, atentie, cu sprijinul unui grup de consultanta internationala si beneficiind de sprijinul programelor Bancii Mondiale si ale Comunitatii Europene, astfel:

    „Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara a aparut ca urmarea fireasca a dezvoltarii conceptului de proprietate in Romania si a necesitatii crearii unei baze solide pentru garantarea proprietatii conform Constitutiei. Unificarea cadastrului cu publicitatea imobiliara sub o autoritate unica, creeaza premisele unei evidente corecte si transparente a tuturor proprietatilor imobiliare la nivel national.
    Datorita importantei datelor pe care ANCPI le produce si furnizeaza, datorita implicatiilor pe care acestea le genereaza la nivelul structurilor administratiei locale si centrale, in domeniul pietei imobiliare si nu in ultimul rand in mediul de afaceri intern si international, consideram ca purtam o responsabilitate deosebita fata de partenerii nostri. De asemenea, dorim ca organizatia noastra sa fie cunoscuta pentru climatul de lucru motivant si competitiv, creat in randul colegilor nostri, in asa fel incat imaginea Agentiei sa creasca odata cu aspiratiile fiecaruia dintre noi.
    In acest context, crezul nostru este acela ca atat partenerii cat si clientii organizatiei se vor bucura de produse si servicii diverse, utile si profesionale, create pe baze corecte, conform principiilor avantajului reciproc.
    Datorita standardelor inalte pe care ni le propunem in functionarea sistemului, orice disfunctionalitate sesizata din interiorul sau din afara organizatiei, va fi pentru noi un ajutor si un semnal de alarma, in acelasi timp. (continuare)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe termen scurt si mediu, prioritatile ANCPI sunt canalizate catre realizarea si perfectionarea unui sistem eficient de inregistrarea a proprietatilor la nivelul intregii tari, in conformitate cu standardele europene in domeniul cadastrului si publicitatii imobiliare.
      Pe termen lung, ne propunem sa construim o baza de date complet informatizata, unitara din punctul de vedere al informatiilor cadastrale si privind publicitatea imobiliara, usor accesibila si usor de intretinut.
      Scopul nostru este sa putem furniza informatii de calitate intr-un mod eficient si transparent pentru toti cetatenii si sa asiguram o baza reala pentru dezvoltarea pietei imobiliare, a programelor guvernamentale si internationale in domeniul cadastrului si publicitatii imobiliare.
      In acelasi timp acordam o deosebita atentie reglementarilor din domeniul specific, in asa fel incat firmele de specialitate, persoanele fizice autorizate, institutiile de profil sa-si poata desfasura activitatea intr-un cadru legal corespunzator, adaptat permanent la tendintele pe plan european si international. (continuare)

      Ștergere
    2. Ca organizatie guvernamentala, cu personalitate juridica, aflata in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, avem obligatii in primul rand fata de cetateni, apoi fata de asociatiile si organizatiile de profil din Romania. Din aceasta perspectiva, stabilirea unor parteneriate ale ANCPI cu Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania, Asociatia Romana a Bancilor, Uniunea Nationala a Agentiilor Imobiliare, ne obliga la seriozitate si profesionalism in dezvoltarea unui sistem de inregistrare al proprietatilor viabil, coerent si eficient, cu implicatii majore in domenii variate si esentiale in societatea romaneasca a secolului XXI.
      Construita dupa principiile economiei de piata, condusa de o echipa tanara de manageri, asistata de un grup de consultanta internationala si beneficiind de sprijinul programelor Bancii Mondiale si ale Comunitatii Europene, noi credem ca ANCPI are toate atuurile pentru a dezvolta relatii de colaborare si parteneriat cu oricine are interese comune cu ale noastre.”

      Cu deosebita stima,
      C. Serediuc

      Ștergere
  14. Doresc sa precizez inca o data, dat fiind ca ma ocup de fonduri europene din anul 1999
    Fondurile europene se dau la autoritati publice locale(primarii) si acest lucru este bun ca se poate demara acest proces de bornare a tuturor parcelelor in maxim 2-3 ani in cele peste 3000 de comune
    Implicarea organismelor centrale a fost pana acum si rezultatul este ca Romania nu are pe fiecare proprietar un dosar electronic topo , nu are bornate fiecare parcela ceea ce conduce la un haos in evidenta primariilor , terenuri parasite , sute de procese la tribunale , nu se pot face acte de vanzarecumparare, de succesiune etc
    Nu stiu ce sistem avansat topo are Romania pe hartie ,dar practic suntem singura tara care nu are bornate fiecare parcela a unui proprietar , in rest este teorie
    Topometristii militari pot fi angajati prioritar la cele 3000 de primarii si sa coordoneze aceasta activitate
    Si va mai spun un secret , stiti cine nu a introdus aceasta alocatie in fondurile europene ,chiar institutia guvernamentala responsabila cu aceasta problema -motivatia castigurile imense pentru firmele private din domeniu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti sa spuneti ce fonduri europene s-au consumat in cadastru din 1999 si pana astazi? In ce proiecte? Cine a receptionat aceste proiecte? Care au fost interesele?

      Ștergere
    2. Nu va intreb cine le-a facut.

      Ștergere
  15. Inca mai sunt suprafete de pamant pe care mafia imobiliara sa le poata fura! Iata de nu se vrea un cadastru rapid al intregului teritoriu national!
    Printre primii interesati sa acumuleze averi sunt parlamentarii si alti reprezentanti ai administratiei publice centrale si locale care si-au "cumparat" candidaturile pe liste de partid. Cand dai 200.000 de euro pe un loc eligibil in Parlament, atunci te mai intereseaza problemele publice sau recuperarea sumei "investite" pentru a ajunge mare "dregator"?
    Obiciurile fanariote revin au revenit in forta si se mentin viguros!...
    Parca incep sa-i regret pe comunisti!
    Popa Ion

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim.
    Vorbiti din afara sistemului.
    Eu vorbesc din interior.
    Cadastrul se poate realiza numai cu oameni de specialitate f. bine pregatiti.
    Actualii specialisti incearca sa desluseasca tainele cadastrului.
    In fiecare an descopera cate ceva din manualele de specialitate si propun directorului general modificari la ordinele de executare a lucrarilor de specialitate. Pe site-ul ANCPI se afla in dezbatere publica o culegere de texte pentru un viitor ordin.Va recoman sa-l analizati si veti avea intregul tablou al viitorului cadastru.

    RăspundețiȘtergere
  17. Poate sa-mi explice si mie cineva cum pot fi suprapuse doua imobile?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cauta landmarks-urile celor doua lucrari (imobile) cu sistemele de coordonate in care sunt.
      Verifica daca lucrarile sunt facute de acelasi om.
      Verifica cine a facut controlul de calitate al celor doua lucrari si cu ce metode.
      Verifica cine a facut receptia celor doua lucrari.
      Verifica la ce scoli s-au format acesti specialisti si cand.

      Ștergere
    2. Cand te conduc nepriceputii, dar asta-i c-am de multisor poveste, se gestioneaza un cadastru sporadic prielnic mafiei terenurilor. Un cadastru precar asociat cu taxele si impozitele impuse unui taran sarac va duce la o agricultura reformata cu terenuri agricole consolidate. La ce a dus reforma in economia romaneasca, in invatamant, in sanatate etc?... Va fi altfel in agricultura? Multe terenuri vor fi luate de tornade, asemeni celor 200 ha de la Facaieni (Fetesti), dupa aceasta reforma din agrigultura. Oare cum vor arata terenurile consolidate dupa 2013?

      Gogu Deresu

      Ștergere
  18. Stimate domn anonim.
    Indiferent de sistemul de coordonate, in spatiu, imobilul are aceiasi pozitie. Prin definitie, imobilul nu poate fi miscat. Deci, nu poate fi suprapus. Este o problema rezolvata de materia numita Fizica, studiata din clasa a V-a.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-un sistem de coordonate cartezian ideal si unic, aveti dreptate? Ce stiti despre sistemele de coordonate terestre? Unde isi au originea? Sa stiti ca sistemele de coordonate sunt o problema in Romania de foarte multa vreme. Ele sunt relative, nu sunt unice si sunt afectate de erori de datum. Masuratorile sunt afectate de erori. Problema este pur geometrica si nu are legatura cu fizica de clasa a V-a.

      Ștergere
  19. Bine spus. Erori, greseli, dar nu suprapuneri de imobile. Iata: Dex. IMOBÍL ~ă (~i, ~e) (în opoziție cu mobil) 1) Care nu se mișcă; care nu-și schimbă poziția; nemișcat; fix. 2) (despre bunuri materiale) Care nu poate fi mișcat din loc; de neclintit; imobiliar. /<fr. immobile, lat. immobilis. Nu prea ai frecventat cursul de geodezie si gravimetrie. Daca-l frecventai poate banuiai pe unde isi au originea sistemele de coordonate.

    RăspundețiȘtergere
  20. Domnule, traiesti in Romania? Esti politician sau poet? A cui geodezie si gravimetrie ai citit-o?

    RăspundețiȘtergere